فراخوان پیش همایش بزرگداشت شیخ‌محمد خیابانی منتشر شد
نوشته شده توسط : سهیل

حجت الاسلام الیاس ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به توان علمی معلمان گروه های آموزشی تاریخ و ادبیات و لزوم انجام کارهای تحقیقاتی توسط دانش آموزان در زمینه شخصیت های برجسته تاریخی فراخوان این همایش در ۲ بخش معلمان و دانش آموزان منتشر شد.

وی زندگی شهید شیخ محمد خیابانی، نوآوری و آثار فرهنگی و اجتماعی و آموزشی  مدارس برتر شهید بزرگوار را از محورهای دیگر فراخوان پیش همایش معلمان و دانش‌آموزان اعلام و اظهار امیدواری کرد: معلمان علاقه مند علاوه بر مشارکت در فراخوان مقالات این پیش همایش مشوق دانش آموزان مستعد برای انجام تحقیق و و ارائه مقاله در خصوص این شهید بزرگوار باشند.

وی افزود: معلمان رشته های تاریخ و ادبیات می توانند آثار علمی و تحقیقاتی خود را در زمینه عوامل داخلی و خارجی قیام شیخ محمد خیابانی، آثار و خطابه های شیخ محمد خیابانی و نیز مقابله شیخ محمد خیابانی با التیماتوم روس و قرارداد استعماری وثوق الدوله به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: دبیرخانه این ستاد با همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش  آذربایجان شرقی و سرگروه های درسی تاریخ و ادبیات این اداره کل فراخوان مقاله پیش همایش معلمان و دانش آموزان بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی را با هدف مشارکت علمی و جامعه فرهنگیان در برگزاری این همایش منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، اولین همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ در تبریز برگزار می شود و فرصت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش سی ام آذر ماه امسال اعلام شده است.

نشانی دبیرخانه این همایش بین المللی تبریز، میدان شهید بهشتی(منصور سابق)، ابتدای  بهترین دبستان پسرانه تهران خیابان شهید بهشتی، خانه موزه شیخ محمد خیابانی بوده و نشانی اینترنتی همایش نیز shahidkhiyabani.com می باشد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا  بهترین دبیرستان دخترانه تهران میرتاج الدینی  را به عنوان مسئول ستاد بزرگداشت صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی منصوب کرده است.

شیخ محمد خیابانی روحانی آزادی خواه و مبارز جنبش مشروطه و رهبر نهضت آزادیستان در سال ۱۲۵۹ هجری  بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران شمسی در شهر خامنه  به دنیا آمد پس از پایان تحصیلات ابتدایی در زادگاهش به «پتروفسک»، از شهرهای قفقاز رفت و در تجارتخانه پدرش مشغول به کار شد.

پس از بازگشت به ایران به تحصیل علوم دینی در مدرسه طالبیه تبریز پرداخت و در کنار علوم دینی، ریاضیات، حکمت، طبیعیات و تاریخ ادبیات را فراگرفت و در اندک زمان به مدارک بالای علمی نائل شد.

شهید شیخ محمد خیابانی به دلیل سوابق مبارزاتی خود در مجلس دوم به نمایندگی مجلس انتخاب شد و در پی اولتیماتوم روسیه به دولت ایران به عنوان یکی از مخالفان سرسخت آن به مبارزه برخاست.

قیام او علیه قرارداد استعماری وثوق الدوله در تبریز، ۶ ماه به طول انجامید و در جریان آن برای انجام اصلاحات اساسی در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تلاش شد.

با انتصاب مخبرالدوله به سمت والی آذربایجان و آغاز سرکوب قیام شیخ محمد خیابانی در روز ۲۲ شهریور سال ۱۲۹۹ شمسی برابر با ۲۹ ذی الحجه ۱۳۳۸ هجری قمری به شهادت رسید و پیکرش که به طور موقت در سید حمزه تبریز دفن شده بود، توسط خانواده اش به تهران منتقل و در صحن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.
منبع:ایرنا
https://www.irna.ir/news/84126759/فراخوان-پیش-همایش-بزرگداشت-شیخ-محمد-خیابانی-منتشر-شد





:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهرانبهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران , بهترین مدارس نمونه دولتی تهران , بهترین مدارس متوسطه اول دخترانه تهران , بهترین مدارس متوسطه اول پسرانه تهران , بهترین مدارس راهنمایی دخترانه تهران , بهترین مدارس راهنمایی پسرانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی دخترانه تهران , مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: