نوشته شده توسط : سهیل

منابع ، تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم دوره دوم متوسطه سال تحصیلی 1400ـ1399


1- محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات « استعداد تحلیلی» و « استعداد تحصیلی» است. 50 % امتیاز آزمون مربوط به سوالات « استعداد تحلیلی» و 50% آن مربوط به سوالات « استعداد تحصیلی » است. (امتیاز آزمون، از طریق وزن دهی به نمرۀ کل استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به نسبت 50% و 50% محاسبه و به صورت یک عدد بین 333 ، 33- و 100،000 بیان می شود).

2- منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون و مدت زمان پاسخ گویی به آنها، به شرح جداول زیر است:

 3- سوالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه ای (فقط با یک پاسخ درست ) به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی، و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی م یشود. طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

4- سوالات استعداد تحصیلی، به شیوه چهارگزینه ای ( فقط یا یک پاسخ درست ) در سطح محتوای کتاب های درسی، با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات، طراحی می شود.

5- سوالات در «قرآن و معارف اسلامی» از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می شود. اما داوطلبان اقلیت های دینی رسمی کشور ( مسیحیان ، کلیمیان و زرتشتیان)، به سوالات مشترک اقلیت های دینی ( براساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی با کد 119/2 پایه هشتم  چاپ سال 1397 و کد 920 پایه نهم چاپ سال 1398) پاسخ خواهند داد.

6- به ازای هر پاسخ صحیح ، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیازمنفی برای دواطلب منظور می شود. برای سوالات بدون پاسخ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد.

تبصره: چنان چه دواطلب در سوالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 امتیاز منفی برای او منظور خواهد شد.

 

**دانلود دستور العمل آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان 1400-1399**



:: برچسب‌ها: موادامتحانی+سوالات آزمون سمپاد+آزمون ورودی پایه دهم دوره دوم متوسطه+استعدادهای درخشان+آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان ابلاغ شد و بر اساس آن، ثبت نام این آزمون، 26 بهمن آغاز می شود.

ثبت نام داوطلبان سنجش پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز شنبه 1398/11/26 تا روز شنبه 1398/12/03 (به مدت 4 روز) از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon. medu . ir انجام می‌شود.

 

**دانلود دستور العمل آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان 1400-1399**

 

توجه: تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان، صرفا متعهد به ارائه رمزهمگام به دانش آموزان می باشند. کارت ورود به جلسه ( شامل: نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه)، پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon. medu . ir دراختیار داوطلبان قرار می گیرد.

توجه: شرکت داوطلبان در جلسه سنجش، بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

سنجش پایه هفتم دانش آموزان داخل و خارج از کشور ، راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه مورخ 1399/02/04 به صورت همزمان و نیز آزمون ورودی پایه دهم برای دانش آموزان داخل و خارج از کشور و راس ساعت 14 بعد از ظهر روز پنجشنبه مورخ 1399/02/04 به صورت همزمان برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: سمپاد , وزارت آموزش و پرورش , مدارس دولتی , دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان , اساسنامه سمپاد , اعلام نتایج کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

وزیر آموزش و پرورش، دستورالعمل سنجش و پذیرش دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان را به استان ها ابلاغ کرد.
به گزارش تیزلند، به نقل از گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل سنجش و پذیرش دانش‌آموزان دبیرستان‌های دوره اول متوسطه و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 که توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و دیگر حوزه‌های مرتبط تدوین شده است را به استان‌ها و همچنین مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، ابلاغ کرد.



:: برچسب‌ها: استعدادهای درخشان , وزارت آموزش و پرورش , دستورالعمل سنجش و پذیرش دانش آموزان , مدارس استعدادهای درخشان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

در بازی بومزی، سرعت عمل، توجه و تمرکز خود را به کار بگیرید و زیستگاه حیوانات را بدون اشتباه و سریع تر از بازیکنان دیگر بازسازی کنید و امتیاز بگیرید.

اگر فقط می خواهید یک بازی بخرید، شما به چیزی نیاز دارید که بارها با آن بازی کنید بدون اینکه برایتان تکراری شود یا با گذشت زمان جذابیتش را از دست دهد و شما همه فوت و فن های برنده شدن در آن را یاد گرفته باشید.بهترین بازی بری شما بازی فکری بومزی است.

در بازی فکری بومزی همه به دنبال سریع ترین راه برای بازسازی محیط زیست حیواناتی هستند که در اثر استفاده نا به جا از منابع طبیعی، ساخت و سازهای مخرب و گرمایش زمین آسیب دیده است.حیوانات، دیگر محل زندگی خود را نمی شناسند و از هم دور افتاده اند. باید به فکر چاره بود.

بازی‌های فکری و رومیزی نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان یک بازی لذت بخش و جذاب به حساب می آید.

بازی‌های فکری و رومیزی همیشه فرصت خوبی رو برای یه دورهمی گرم، صمیمی و دوستانه فراهم میکند. برای خرید بازی‌ فکری بومزی از نشر هوپا، به فروشگاه اینترنتی کتابم‌کو مراجعه کنید.

 

** این بازی به زودی در فروشگاه اینترنتی کتابم‌کو قابل عرضه می باشد.**

 

شما می توانید جهت اطلاع از زمان توزیع بازی‌ فکری‌ بومزی به صورت اینترنتی به سایت www.ketabamkoo.com مراجعه کنید.

(021-88996316-17) - داخلی (528)

 



:: برچسب‌ها: بازی فکری , بازی رومیزی , بازی فکری بومزی , انتشارات هوپا , فروشگاه اینترنتی کتابم کو ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()