نوشته شده توسط : سهیل

"آجر به آجر" تا ساخت یک مدرسه ایسنا/کرمانشاه طرح آجر به آجر از ابتدای امسال و با هدف جمع آوری کمک‌های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی به اجرا درآمد. در این طرح همه مردم با پرداخت کمک‌های هر چند اندک می‌توانند در مدرسه سازی سهیم شوند.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح آجر به آجر اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی است و امکان حضور افراد بیشتری را در این فعالیت مهم خیرخواهانه فراهم می‌سازد. 

بهترین دبستانهای دخترانه تهران

نظری با اشاره به فعال شدن سامانه مهر مدرسه برای جمع آوری کمکهای خیرین در امر مدرسه سازی در طرح آجر به آجر، گفت: آحاد مردم می توانند با مراجعه به سامانه مهر مدرسه (mehremadrese.ir) که برای ورود خیرین و جمع آوری کمک‌های مردمی برای امر مدرسه سازی فعال شده، در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه خیرین در سامانه "مهر مدرسه" به هر میزان می‌توانند کمک‌های خود را برای تکمیل یا احداث پروژه‌ها اهدا کنند و این سامانه زمینه ساز تسهیل جلب مشارکت‌های مردمی است، گفت: در این سامانه هر فرد می تواند با تنها گذاشتن یک آجر به عرصه مدرسه سازی قدم بگذارد.

بهترين مدرسه پسرانه تهران

وی اشاره ای هم به مشارکت کرمانشاهی ها در طرح آجر به آجر داشت و گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان از ابتدای سال ۱۳۹۹ در راستای اجرایی نمودن بسته تحول اجرایی مشارکت‌های مردمی طرح آجر به آجر تمام توان خود را به کار گرفته و ماحصل این اقدامات شروع ۳۹ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خوب مردم در این طرح شاهد تحول در عرصه مدرسه سازی در استان باشیم.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین دبستانهای دخترانه تهران، بهترين مدرسه پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

آیا می دانید چه عواملی احتمال بروز رفتار پرخطر در فرزندان را بالا می برد؟
ایسنا/کرمان رییس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: عوامل شخصی از جمله عوامل روانی عاطفی، استرس، پرخاشگری، عوامل خانوادگی از جمله خانواده های طلاق، بدسرپرست و در خانواده هایی که والدین رفتارهای پرخطر دارند، احتمال بروز رفتار پرخطر در فرزندشان بسیار بالاست.

"نورالله شیخ پور" شامگاه شنبه ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران درباره برنامه های آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش شامل برنامه های آموزش پیشگیری اولیه، برنامه های خودمراقبتی و نهضت فرهنگ پیشگیری دنبال می شود و برنامه ها مبتنی بر آموزش دانش آموزان، والدین و معلمان است.

وی افزود: افزایش آگاهی و دانش دانش آموز در برابر رفتارهای پرخطر، اصلاح نگرش های مخاطره آمیز، کاهش زمینه های خطرساز از جمله راهکارهایی است که در برنامه ها دنبال می کنیم.

شیخ پور تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر بیان می شود کسی که مواد مخدر مصرف کند، به کرونا مبتلاء نمی شود که این نگرش غلط است و باید این نگرش اصلاح شود.

وی بیان کرد: کانون یاریگران زندگی در آموزش و پرورش از ظرفیت همسالان برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر استفاده می کند.

رییس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه توانمندسازی و شبکه سازی را در کانون یاریگران دنبال می کنیم، افزود: استفاده از دانش آموز برای آموزش همسالان خود و طراحی جلسات متعدد برای شناسائی رفتارهای پرخطر در مدرسه برنامه ریزی شده و همه مدارس در مقاطع مختلف پوشش داده می شود.

وی با اشاره به اولویت بندی آسیب های مدرسه، محله و جامعه اظهار کرد: با استفاده از افراد یاریگر راهکارهای مقابله با آسیب ارائه و در مجموع این راهکارها تبدیل به طرح مدرسه محور می شود و نقشه آسیب پذیری و راهکارهای خلاقانه مقابله با آسیب برای مدرسه ارائه خواهد شد. 

بهترین دبستانهای دخترانه تهران

شیخ پور تصریح کرد: فضائی که دانش آموز در آن زیست می کند، با فضای برنامه ریزی متفاوت است لذا آموزش و پرورش آموزش و مقابله را از درون مدرسه و در بین خود دانش آموزان دنبال می کند.

وی بیان کرد: در تعدادی از مدارس استان کرمان کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی گذشته اجرا شده و در سال آینده همه مدارس را پوشش می دهیم. 

بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران

رییس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال در شبکه شاد نیز این طرح را طراحی کرده ایم و گروه ها در شبکه تشکیل و فعالیت های پیشگیرانه خود را انجام می دهند.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت کانون یاریگران جزو فعالیت های فوق برنامه مدارس است و در آینده جزو برنامه های درسی قرار خواهد گفت و در حال تدوین کارگاه های متعدد برای دانش آموزان، معلمان و والدین هستیم و در طول سال تحصیلی برگزار می شود.

شیخ پور در ادامه درباره مهم ترین عوامل خطرپذیری در کودک و نوجوان تصریح کرد: عوامل شخصی از جمله عوامل روانی عاطفی، استرس، پرخاشگری، عوامل خانوادگی از جمله خانواده های طلاق، بدسرپرست و در خانواده هایی که والدین رفتارهای پرخطر دارند، احتمال بروز رفتار پرخطر در فرزندشان بسیار بالاست. 

بهترين مدرسه پسرانه تهران

وی بیان کرد: عوامل تحصیلی، عوامل نوپدید از جمله فضای مجازی، بازی های رایانه ای، عوامل محیطی و اجتماعی و عامل ناشی از تجربه رفتارهای پرخطر زمینه ساز رفتارهای پرخطر هستند.

رییس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: طراحی شبکه شاد برای ارائه اطلاعات متناسب با سن دانش آموزان طراحی شده و فقط شبکه شاد و تلویزیون برای این آموزش ها تدوین شده است.

وی اظهار کرد: اطلاعات و متون آموزشی خوبی در شبکه شاد و کانال معاونت فرهنگی پرورشی با عنوان مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وجود دارد و والدین می توانند از این محتواها استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران، بهترين مدرسه پسرانه تهران، بهترین دبستانهای دخترانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون کلنگ زنی و ساخت ۹۷ مدرسه استثنایی در کشور آغاز شده و تا مهر ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می‌شود.

سیدجواد حسینی جمعه شب در حاشیه نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان هرمزگان در بندرعباس افزود: در مجموع ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور تخریبی هستند که ۱۱۳ مدرسه دیگر نیاز است ،
هزینه ساخت این مدرسه‌ها از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران تامین می شود.
این مسوول، استاندارد فضای آموزشی استثنایی در کشور را حدود ۸.۳ دهم متر عنوان کرد و اظهارداشت: این درحالی است که هم اکنون میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور حدود ۵.۳ دهم متر بوده و با فضای استاندارد ۳ متر فاصله دارد،همچنین فضای آموزشی استثنایی در استان هرمزگان ۵.۵ دهم متر بوده که از میانیگن فعلی کشوری بالاتر است. 

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

۲۰ نیروی طرح توان بخشی جذب آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان می‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به منظور کمک به آموزش، امسال۲۰ نیروی طرح توان بخشی جذب مجموعه آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان می‌شوند.
حسینی افزود: در راستای نهضت توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه هرمزگان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که نیمی از آن را آموزش وپرورش استثنایی کشور و نیم دیگر از ظرفیت‌های درون استانی و خیران استفاده شود که این میزان اعتبار برای خرید وسایل توان افزایی همچون ویلچر، سمعک و عینک اختصاص می‌یابد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی در مدارس استثنایی هرمزگان اشاره کرد و گفت: ساخت اتاق تخصصی آکوستیک سنجش برای هوش سنجی و جهش تحصیلی در هرمزگان و همچنین برای ضبط آموزش‌های درسی و تولید محتوا برای دانش آموزان استثنایی و یک استدیو تخصصی تهیه محتوای الکترونیکی در این استان راه اندازی می‌شود.

بهترین دبستان تهران


حسینی اضافه کرد: برای ایجاد فضای مناسب و ایمن و تجهیزات سخت افزاری آموزشی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی هرمزگان، ۹ مدرسه تا سال تحصیلی آینده ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: برای ارتقاء سلامت جسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان، این آمادگی وجود دارد که در ۲۰ مدرسه استثنایی دارای فضای مناسب، سالن ورزشی ۲۰۰متری درون مدرسه‌ای با تایید اداره نوسازی مدارس ساخته شود.

بهترین دبیرستان های پسرانه تهران


وی با بیان اینکه در روز گذشته سی امین مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در شهر بندرعباس افتتاح شد، از راه اندازی سه مرکز دیگر در شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس خبر داد.
به گفته حسینی، باشگاه پیشکسوتان مدارس استثنایی ۱۱منطقه، مرکز رفاهی آموزشی مدیران و معلمان مدارس استثنایی، ۲ مرکز اختلالات یادگیری دیگر ، استقرار سامانه ندای همراه و نیز استقرار آنلاین پایگاه جامع آموزشی در مدرسه استثنایی درهرمزگان راه اندازی می‌شود.
در سفر ۲ روزه رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به هرمزگان، سی امین مرکز مشاوره خانواده و فرزندان با نیازهای ویژه کشور در این استان راه اندازی شد.
همچنین کلنگ ساخت ۶ مدرسه استثنایی و یک مدرسه عادی دولتی با اعتباری افزون بر۸۰ میلیارد ریال در روستای بمانی سیریک، هشبندی و بخش مرکزی میناب و بخش شمیل، تازیان و گچین بندرعباس به زمین زده شد.

خبرگزاری ایرنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل


کسب موفقیت به توانایی فرد در برقراری ارتباط بستگی دارد. برای رسیدن به موفقیت باید هنر برقراری ارتباط موثر را داشته باشیم. یکی ویژگی‌های افراد موفق مهارت و توانایی آنها دربرقراری ارتباط با دیگران است. ارتباط غیرمؤثر باعث کاهش همکاری و هماهنگی، کاهش بازدهی، تنش‌های درونی، شایعات و بدگویی، افزایش ترک کار و غیبت از کار می‌شود. در این مطلب می‌توانید 10 نکته در برقراری ارتباط موثر را بخوانید.

حال چطور می‌توانید ارتباطی خوب، روشن و موثر برقرار کنید؟

1. ارتباط موثر با فرزندان  رو در رو برقرار کنید
بیشتر به ارتباط رو در رو و حضوری با همکاران و مقامات مافوق روی بیاورید و روی انتقال پیام از طریق تابلو اعلانات، یادداشت، ایمیل یا هر شکل ارتباطی نوشتاری دیگر تکیه نکنید. در مکالمه ی رودر رو، اعتماد بهتر و سریع تر ایجاد می‌شود

2. شنونده خوبی باشید
درحالی كه به نظر می‌رسد گوش دادن به دیگران بسیار ساده است، اما اگر شنونده فن گوش دادن را نتواند به درستی به‌كار ببندد ارتباط موثر با فرزند دچار مشكل می‌شود. رمز یک ارتباط موفق، شنونده‌ی خوبی بودن است. هنگامی که دیگران صحبت می‌کنند به آن ها احترام بگذارید، حرف‌شان را قطع نکنید و فرصت بدهید تا منظور خود را بیان کنند، آن چه را می‌گویند خلاصه و تکرار کنید، هنگامی که هنوز فرد در حال صحبت کردن است پاسخ های‌تان را آماده نکنید، ایمیل تان را چک نکنید یا برگه های کاغذ کارتان را زیر رو نکنید و سعی کنید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید.

به خاطر داشته باشید تا زمانی كه شما به جای تمركز و دقت در سخنان دیگران به افكار درونی خود گوش می‌دهید، قادر نخواهید بود شنونده خوبی باشد.

3. واضح و روشن صحبت کنید
واضح و روشن صحبت کنید و از عبارت‌های مناسب استفاده کنید، اگر گفته‌هایتان مشکل باشد، ممکن است دیگران منظورتان را اشتباه برداشت کنند. به خصوص درباره‌ی انتظارات و طرز فکر و گفته‌های افراد را با بیان متفاوتی دوباره بازگو کنید، این کار نه تنها به آن‌ها اطمینان می‌دهد که حرف‌های شان را فهمیده‌اید، بلکه نشانه‌ی اهمیت دادن بیشتر به مطالبی است که گفته‌اند.

4. صریح و صادق بودن
صراحت و صادق بودن فرایندی است كه در ارتباطات انسانی به شكل نامحسوس اما بسیار موثر نقش بازی می‌كند. تاكید می‌شود این فرآیند قابل دیدن یا شیندن نمی‌باشد. بلكه دو طرف درگیر ارتباط، آن را حس می‌كنند. اگر ارتباطی فاقد صراحت و صداقت باشد، بدون شك، یا قطع خواهد شد و یا به شكل مخدوش، مبهم و ناسالم ادامه می‌یابد. اگر نتوانیم یا نخواهیم منظور خود را با صراحت بیان نماییم طرف مقابل به اشتباه می‌افتد و به حدس و گمان متوسل می‌شود و از واقعیت دور می‌گردد.

به خاطر داشته باشیم ابهام و عدم صداقت در ارتباط موثر سرمنشاء بسیاری از مسائل و مشكلات در ارتباطات فردی است.

5. واکنش نشان دهید و واکنش دیگران را هم درک کنید
هر کسی احتیاج دارد که بداند چه موقع کار را خوب انجام داده است و چه موقع احتیاج به بهبود آن دارد. به شخص باز خورد بدهید و همیشه به کار انجام شده انتقاد کنید نه به خود شخصی، اگر عصبانی هستید، قبل از سخن گفتن لحظه‌ای سکوت کنید.

6. حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل
ما اغلب در ارتباطات خود با دیگران درصدد ارزیابی آنها برمی‌آییم و گاه فكر می‌كنیم یا باید نظرات و احساسات آنها را رد كنیم و یا به نوعی (مستقیم و غیرمستقیم) نظرات و احساسات خودمات را به آنها تحمیل نماییم. ارتباطاتی كه بر پایه این روش شكل می‌گیرد  غالباً تداوم نمی‌یابد و هر دو طرف درگیر در ارتباط را دچار مشكل می‌سازد. ما بدین دلیل با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كنیم تا از طریق آن به حل مسائل و مشكلات، رفع تضادها و تعارضات، رد و بدل كردن اطلاعات ، درک بهتر خود و رفع نیازهای اجتماعی دست یابیم، در روابطی كه ( ارزیابی دیگران ) عنصر اصلی آن می‌باشد نه تنها اهداف مذكور تحقق نمی‌یابد، بلكه آرامش لازم در ارتباطات انسانی نیز از بین می‌رود. باید به خاطر داشته باشیم همه ما می‌خواهیم دیگران با نظرات ما موافقت کنند و یا حداقل به افكار و احساسات ما احترام بگذارند و آنها را تایید كنند، زیر عقاید و نظرات ما برای خودمات كاملاً اهمیت ندارند، اگر در ارتباط با دیگران این تصور پیش آید كه به نظرات آنها احترام نمی‌گذاریم، ارتباط روند مناسب و هدفمند خود را طی نمی‌نماید.

در نظر گرفتن این نكته كه اغلب مردم مانند ما فكر نمی‌كنند، احساس نمی‌كنند و به روش خود به دنیا نگاه می‌كنند بسیار اساسی است.

7. وقفه‌ای ایجاد کنید
در مذاکرات و ارتباطات طولانی سعی کنید وقفه‌ای ایجاد کنید، تا شماره 10 بشمارید، قدم بزنید. هر کاری حس می‌کنید به شما آرامش می‌دهد، انجام دهید. سپس قبل از این که کاری بکنید، بنشینید و فکر کنید که چگونه می‌خواهید به موقعیت نگاه کنید.

8. مخالفت نمودن به شیوه مناسب
اگر بتوانیم بپذیریم كه دیگران مانند ما نیستند آن وقت می‌توانیم به شیوه مناسب با نظرات و عقاید آنها كه به نظر ما صحیح نیستند مخالفت كنیم. به عبارت دیگر بدون بحث و جدل مخرب كه غالباً همراه با بلند كردن صدا، داد و فریاد، خشم و غضب است می‌توانیم به نتیجه مناسب دست یابیم. یكی از مناسب‌ترین شیوه‌ها برای مخالفت كردن با نظرات و عقاید دیگران روش خلع سلاح است. در این روش، فرد در سخنان طرف مقابل حقیقتی را پیدا می‌كند (حتی اگر با مجموعه سخنان او موافق نیست) و سپس در مقام موافقت و تایید آن حرف می‌زند. این روش بر طرف مقابل تاثیر آرام بخش عجیبی می‌گذارد.
ممكن است روش خلع سلاح را نپذیرد ولی جدل، بی فایده و همیشه بی‌سرانجام است، با این شیوه در واقع شما پیروز از بحث خارج می شوید و طرف مقابل نیز احساس پیروزی می كند و با آمادگی بیشتری به حرف‌های شما گوش‌می دهد.
مثال: همکار شما می‌گوید: اصلاً حرفهای تو را قبول ندارم! پاسخ شما: بله حق باتوست، ما همیشه نباید دربست و به صورت صددرصد حرف‌های دیگران را بپذیریم.

باید به خاطر داشت كه لحن پاسخ شما نیز مهم است. اگر پاسخ تحقیرآمیز باشد این روش اثر مطلوب را نخواهد داشت.

9. موثق و معتبر صحبت کنید
با حرف ها و عملکردهای تان ثابت کنید که به اصول رفتار حرفه‌ای متعهد هستید. این امور فضایی از اعتماد و رو راست بودن با دیگران را ایجاد می‌کند.

10. خودشناسی و افزایش آگاهی
شناسایی دنیای ذهنی دیگران، همدلی و همدردی كردن با آنها و یا به نتیجه رسیدن بحث‌های ما با دیگران نیازمند خوشناسی و تلاشی برای افزایش اطلاعات و آگاهی‌های خود جهت شناسایی دیگران و محیط زندگی است. آگاهی از نقاط قوت و ضعف، ترسها، امیال،‌ آرزوها و نیازهای خود و پذیرش صادقانه آنها، كمک می كند ویژگی‌ها و وخصوصیات دیگران را واقع بینانه‌تر ببینیم و آنها را بپذیریم.
باید به خاطر داشت خوشناسی و افزایش آگاهی مستلزم صرف وقت، صبوری و تلاشی در جهت تغییر ویژگی‌های منفی خود است. برای خودشناسی و افزایش آگاهی می‌توانید از افراد متخصص نظیر روانشناسان و مشاوران کمک بگیرید.



:: برچسب‌ها: ارتباط موثر , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ارتباط و مهارت ارتباطی، بر خلاف آنچه در نگاه نخست به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر فکر کنیم، ما با مهارت ارتباطی می‌خواهیم بخشی از ساختاری را که در مغزمان شکل گرفته به مغز فرد دیگری در نقطه‌ی دیگری منتقل کنیم و ساختار مغز او را تغییر دهیم.

برای اینکار از ابزارهای کلامی و غیرکلامی استفاده می‌کنیم و امیدواریم آنچه در ذهن ما نقش بسته است، به همان شکل در ذهن طرف مقابل ثبت شود.

با توجه به این توضیح، اگر چه در تعریف ارتباط موثر صرفاً از چند جمله و تعبیر ساده استفاده می‌کنیم، اما لازم است همواره به خاطر داشته باشیم که اصل ماجرا، کاری بسیار پیچیده است و به سادگی در قالب کلمات قابل تشریح نیست.

تعریف ارتباط موثر:

ارتباط موثر با فرزند، رابطه‌ای است که در آن، طرف مقابل، پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند.

اکثر متخصصان ارتباطات بخش اصلی (و گاه تمام)‌ مسئولیت ارتباط موثر با فرزندان را بر عهده‌ی ارسال کننده‌ی پیام می‌گذارند.

البته این به معنای انکار اهمیت نقش دریافت‌کننده نیست، بلکه تاکیدی بر این امر است که فرستنده‌ی پیام‌ها، مسئولیت دارد از تمام توان خود برای افزایش اثربخشی ارتباط استفاده کند و به سادگی بی‌توجهی یا بی‌دقتی مخاطب را به بهانه‌ای برای کاهش اثربخشی ارتباط تبدیل نکند.

تقریباً تمام آنچه در بحث پرورش مهارت ارتباطی مطرح می‌شود، به نوعی به همین مسئله بازمی‌گردد.

مهارت سخنرانی و مهارت ارائه، مهارت گوش دادن، مهارت اسلایدسازی، تسلط کلامی و هر آنچه که معمولاً از آن حرف می‌زنیم، هیچ‌کدام هدف نیستند. بلکه ابزارهایی هستند که قرار است به اثربخشی ارتباط کمک کنند.



:: برچسب‌ها: ارتباط موثر , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به رغم تلاش و علاقمندی والدین برای برقراری ارتباط موثر و بهتر با فرزند نوجوان خود، اغلب پدر مادرها حتی از سخت بودن یک گفتگوی ساده با نوجوان خود می‌نالند. این‌که چطور بچه‌ها به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهند یا پاسخی در جواب حرف‌هایشان نمی‌گویند. اجازه بدهید یک سناریوی معمولی را انتخاب کنیم: شما می‌خواهید با پسر نوجوان‌تان درباره رفتار «غیر مسئولانه»‌اش صحبت کنید. منظور ما از رفتار غیرمسئولانه اینست که شاید فرزندتان بیش از حد مشغول انجام بازی‌های ویدئویی شده، تکالیف درسی‌اش را انجام نداده و یا از زیر بار کارهای روزمره خود در رفته باشد. احتمال اینکه با مثالی که در ادامه آورده‌ایم، برای‌تان آشنا باشد، بسیار زیاد است.

 

در حالی‌که به سمت اتاق او می‌روید، از او می‌پرسید: «می‌تونیم صحبت کنیم؟» او چشمان خود را گرد می‌کند و با نگاهی سنگین می‌گوید: «بیا! باز شروع شد!» با شروع جمله شما که می‌گویید «باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشی»، او همانجا می‌نشیند و اخم‌هایش را در هم فرو می‌برد و طوری نگاهتان می‌کند که بهترین توصیف برایش این است: «حالا هر چی!». نوجوان‌تان به صورت زیرچشمی نگاهی به ساعت می‌اندازد. با دیدن رفتارهای او خونسردی خود را از دست می‌دهید و دادتان به‌ هوا می‌رود: «تو می‌دونی که ما خیر و صلاح تو را می‌خوایم و اصلا برات مهم نیست! هست؟» او جواب پس می‌دهد: «نه! واقعا نه!» و در یک آن صدای مکالمه بالا می‌رود و در کوبیده می‌شود. هر دو طرف احساس خشم، درماندگی و سردرگمی می‌کنند. قرار بر این بود که گفتگو جواب بدهد، مگر نه؟ اما اغلب این طور نیست.

برطرف کردن اختلاف و برقراری ارتباط و تعامل بهتر با دانش آموز (عکس فیلم آستانه هفده‌سالگی با بازی وودی هارلسون)
برقراری ارتباط با نوجوان مهارتی است که همه ما می‌توانیم به راحتی در آن استاد شویم. به شخصه پس از اینکه مادر شدم و برای بیش از ۲۵ سال به عنوان یک روان‌شناس کودکان با بچه‌ها کار کردم، متوجه شدم که ۵ استراتژی اساسی وجود دارد که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند تفاوت‌های اساسی در برقرای ارتباط موثر به وجود آورد.

فهرست

1 ارتباط موثر با نوجوان: ۵ روش پیشنهادی برای والدین
1.1 ۱. برای آغاز گفتگو از به کار بردن این جمله اجتناب کنید: «بیا حرف بزنیم!»
1.2 ۲. به جای مستقیم‌گویی، سوال بپرسید
1.3 ۳. صادقانه و از ته دل جواب بدهید
1.4 ۴. هنگامی که نظرات مخالفی دارید، از روش تو-من-ما استفاده کنید
1.5 ۵. وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید معذرت بخواهید
ارتباط موثر با نوجوان: ۵ روش پیشنهادی برای والدین
۱. برای آغاز گفتگو از به کار بردن این جمله اجتناب کنید: «بیا حرف بزنیم!»
به نظر می‌رسد استفاده از این جمله طبیعی‌ترین راه برای شروع یک گفتگو باشد. اما هنگامی که ما به نوجوان‌مان می‌گوییم «بیا حرف بزنیم» آلارم‌های هشدار در مغز او به صدا درآمده و کرکره‌ها پایین کشیده می‌شوند که در عمل، امکان داشتن یک مکالمه معنی‌دار را غیر ممکن می‌سازند. در عوض، قبل از گفتن هر جمله‌ای، مدت زمانی را کنار ایشان و بدون شروع هیچ نوع مکالمه یا حرف تحکم‌گونه یا تهدید‌آمیز حضور داشته باشید. من گاهی اوقات کتابی به دست می‌گیرم و خودم را روی صندلی اتاق دخترم می‌اندازم. بی برو برگرد کسی که مکالمه را آغاز می‌کند دخترم است. منتظر پنجره‌های گفتگو باشید؛ ممکن است این فرصت زمانی دست بدهد که او را به خانه دوستش می‌رسانید، یا وقتی در آشپزخانه مشغول تدارک شام هستید. این موعد حتی می‌تواند زمان مسواک شبانه باشد.

۲. به جای مستقیم‌گویی، سوال بپرسید
به دلیل اشتیاق و اضطرابی که ما برای کمک به نوجوان‌مان داریم، مرتبا به آن‌ها در مورد نحوه گفتگو، رفتار و عملکردشان تذکر می‌دهیم. اهمیت سوال پرسیدن بسیار بالاتر است. به جای اینکه بگوییم «باید مطالعه کنید – من اصلا نمی‌بینم در حال مطالعه باشی» بسیار موثرتر است که بپرسیم «روند مطالعه‌ات برای امتحان پیش‌رو چطور پیش می‌رود؟» وقتی به نوجوا‌ن‌تان می‌گویید که چه کار باید بکند، اغلب آن‌ها را از خود دور می‌کنید و در موقعیت تدافعی قرار می‌دهید. اما هنگامی که به روشی آرام و کنجکاوانه سوال می‌پرسید، در حقیقت این پیام را به آن‌ها می‌فرستید که به ایشان و توانمندی‌شان در اتخاد تصمیمات صحیح احترام می‌گذارید و برای شخصیت آن‌ها ارزش قائل هستید.

۳. صادقانه و از ته دل جواب بدهید
این یکی ممکن است دشوار باشد. برای مثال، فرض کنید نوجوان‌تان در مورد عدم آمادگی برای امتحان و ترس از مردود شدن در آن، نگرانی‌اش را با شما به اشتراک می‌گذارد. واکنش بداهه شما ممکن است این‌طور باشد که عصبانی شوید و با گفتن این جمله او را توبیخ کنید: «من که بهت گفته بودم باید سخت مطالعه کنی!» اما آنچه او نیاز دارد، همدلی است. در عوض جمله‌ای شبیه به این به کار ببرید: «این مسئله نباید برایت راحت باشد، اینطور نیست؟» وقتی از ته دل با او همدردی می‌کنید، نوجوان‌تان احساس سرزنش، شرمساری و محکومیت نمی‌کند و همین رویکرد باعث می‌شود بیش از پیش به شما نزدیک‌تر شده و حرف دلش را راحت‌تر بزند.

ارتباط با فرزندان: ۵ روش پیشنهادی برای والدین
۴. هنگامی که نظرات مخالفی دارید، از روش تو-من-ما استفاده کنید
در تمام روابط خانوادگی، باید حد و مرزی برای اختلافات وجود داشته باشد. به بچه‌های خود هنر و مهارت همکاری را با انجام سه مرحله زیر یاد دهید:

من به حرف‌های تو گوش می‌دهم و دیدگاه تو را درک می‌کنم (حتی اگر با آن موافق نباشم).
من دیدگاه خودم را به عنوان مادرت (پدرت) ابراز می‌کنم (حتی اگر تو با آن موافق نباشی).
ما با هم از پس حل این موضوع برمی‌آییم.
برای مثال، فرض کنید شما نگران استفاده بیش از اندازه فرزندتان از رایانه، موبایل، تبلت و یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی باشید. خب اجازه دهید این‌طور بگوییم، نگرانی شما فراتر از حد معمول است، از دست این رفتار نوجوان‌تان دیوانه شده‌اید. اما به جای اینکه برای او یک منبر مفصل ترتیب دهید، با پرسیدن این سوال شروع کنید: «آیا می‌توانیم در مورد آنچه در حال اتفاق افتادن است صحبت کنیم؟». سپس به حرف‌های او گوش کنید و سعی کنید از هر پیش‌داوری یا قضاوت قبلی دوری کنید. با اجازه‌ای که به او برای توضیح خود می‌دهید، به او نشان دهید که برایش احترام قائل هستید. این کار را با قطع نکردن حرف او و بسیار محترمانه انجام دهید. بعد از اتمام توضیحات و شنیدن واقعی حرف‌هایش، دیدگاه خود را برای او توضیح دهید. چرا رفتار او شما را ناراحت می‌کند؟ رفتار او چه تاثیری بر روی شما یا خانواده می‌گذارد؟ این کار را در خونسردترین حالت ممکن انجام دهید و اجازه ندهید احساسات‌تان کنترل مکالمه را از دست شما بگیرد. در نهایت هر دوی شما، با همدیگر در مورد راه‌حل مشترک گفتگو کنید: چرا، کی و چه قدر؟

۵. وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید معذرت بخواهید
همه والدین در مواجهه با فرزندان‌شان، به ویژه در ارتباط موثر با فرزندان، اشتباه می‌کنند؛ زیرا آن‌ها متخصص دست گذاشتن روی نقاط ضعف ما هستند! هنگامی که چیزی می‌گوییم که از بیانش پشیمان می‌شویم، بهترین کاری که بلافاصله می‌شود انجام داد، یک عذرخواهی ساده است: «به خاطر این که از کوره در رفتم عذر‌‌خواهی می‌کنم. چه کاری می‌توانم برای جبرانش بکنم؟» هنگامی که صادقانه با نوجوان‌تان حرف می‌زنید، آن‌ها بسیار بخشنده هستند. در همین راستا مقاله «انتظارات کودکان از والدین» را مطالعه کنید.

 


:: برچسب‌ها: ارتباط موثر , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

با فرزندان‌تان غذا بخورید
بهتر است تمام توان خود را به کار بگیرید تا، حتی اگر شده، یک وعده غذایی را با فرزندتان میل کنید. غذا خوردن اعضای خانواده در کنار هم مزایای متعددی برای کودکان دارد که متخصصان کودک در مطالعات فراوانی به آن اشاره کرده‌اند. برای نمونه، مشخص شده است که کودکانی که در کنار سایر اعضای خانواده غذای خود را می‌خورند مهارت‌های هیجانی، اجتماعی و روانی بیشتری دارند، رفتارهایشان نسبت به سنشان پخته‌تر است و در مدرسه عملکرد تحصیلی بهتری از خود نشان می‌دهند. پس اگر سرتان حسابی شلوغ است و فرصت نمی‌کنید وقت شام و ناهار کنار خانواده باشید، حداقل وعده صبحانه را در کنار هم میل کنید.

از اتفاقات روز بگویید
یکی دیگر از روش‌های ایجاد ارتباط مؤثر با فرزند صحبت کردن از وقایع روز با یکدیگر است. موقع خواب بهترین فرصت برای گپ و گفت و صحبت کردن درباره رویدادهایی است که در طول روز برای شما و فرزندتان پیش آمده است. از کودک بخواهید درباره اتفاقات و جزئیات آن‌ها با شما صحبت کند. برای اینکه بیشتر گفتگو کنید، بهتر است بین گفتگو از کودک سؤالاتی بپرسید تا هم متوجه جزئیات بیشتر شوید و هم کودک را بهتر بشناسید و ارتباطتان را با او تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با کودک خود ارتباط کلامی موثر برقرار کنیم؟
با یکدیگر بازی کنید
ارتباط موثر با فرزندان - بازی کردن
بازی کردن هم از جمله فعالیت‌های فوق‌العاده مناسب برای تقویت ارتباط مؤثر با فرزند است. فرقی نمی‌کند بیرون از منزل می‌روید و بازی‌های عملی انجام می‌دهید یا در منزل از بازی‌های ساده و فکری کمک می‌گیرید. در هر حال، این کار به صمیمیت بیشتر شما با کودک کمک می‌کند و باعث می‌شود دوستان خوبی برای یکدیگر شوید.

فرزندتان را در آغوش بگیرید
در آغوش گرفتن و بغل کردن فرزند یکی از مصادیق عشق‌ورزی و محبت به اوست. حتی در تحقیقات علمی هم به این نتیجه رسیده‌اند که این کار باعث کاهش استرس می‌شود. پس تا می‌توانید به فرزندتان نشان دهید دوستش دارید و برایش ارزش و عشق قائلید.

به کودک احترام بگذارید و از او توقع احترام داشته باشید
یادتان باشد فرزندان گاهی از مسیر رفتاری درست خارج می‌شوند و ممکن است با شما بد صحبت کنند یا اشتباهاتی داشته باشند. در این مواقع، نباید کنترلتان را از دست بدهید. لازم است محترمانه اشتباهات فرزندتان را به او گوشزد کنید و به او شیوه برخورد مناسب را آموزش دهید. اگر او را تنبیه کنید، صدایتان را بالا ببرید یا ناسزا بگویید، هم احترام خود و هم احترام فرزندتان را زیر پا گذاشته‌اید. برای اینکه ارتباط با فرزندان داشته باشید، باید فضایی ایجاد کنید که همه به هم احترام می‌گذارند.

به کودکان اجازه دهید کمک کنند
به کودکتان مسئولیت بدهید. برای مثال، اجازه دهید در انجام برخی از کارهای خانه کمک کند. این کار باعث می‌شود آن‌ها احساس ارزشمندی و عزت نفس کنند. وقتی کودک به شما کمک می‌کند، از او قدردانی کنید، این کار باعث افزایش عزت نفس او می‌شود، علاوه بر این، او را به فردی مهربان و خیّر تبدیل می‌کند.

به فرزندتان ابراز علاقه کنید
به فرزندتان محبت کنید و محبت خود را با انجام کارهایی به او نشان دهید. برای مثال، روی در یخچال برایش پیام‌های محبت‌آمیز بنویسید. وقتی صحبت می‌کند، با دقت به حرف‌هایش گوش کنید تا بداند برای شما چقدر مهم و دوست‌داشتنی است. ابراز علاقه در محکم شدن پیوند عاطفی بسیار مرثر است.

ارتباط مؤثر با فرزند می‌تواند در رشد عاطفی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی او اثر مثبت داشته باشد و او در آینده به فردی مفید برای جامعه تبدیل شود.

 


:: برچسب‌ها: ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزندان , ارتباط موثر , روش‌های ایجاد ارتباط مؤثر ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

3 مرحله برای تشکیل یک رابطه مثبت میان والدین با فرزندان
میلیاردها پدر و مادر در سراسر جهان وجود دارند، اما هر پدر و مادری دارای عقاید مختلفی در مورد انجام کارهاست ، گزارش های اجتماعی و روانشناختی بسیاری وجود دارد که تاثیر جمعیت های خانوادگی را بر فرهنگ و اقتصاد نشان می دهد همچنین بسیاری از دستورالعمل های مکتوبی وجود دارند ،که هدف آنها تنظیم قوانین برای پرورش فرزند است. واقع بینانه، دراماتیک است و بله، بچه ها پاسخ شما را خواهند داد، پس چگونه والدین در مواجهه با چالش ها پایدار و سازگار باشند؟
3 کلید ارتباط قوی والدین با فرزندان
رابطه والدین با فرزندان 

ارتباط با فرزندان چگونه بایدباشد
فلسفه والدین بودنتان را مستقیما بگیرید :
این سوال را از خودتان بپرسید:چه چیزی والدینی ایده آل را می سازد؟حتی اگر پدر و مادر راه های مختلفی را انجام دهند، پاسخ تقریبا یکسان است:
عشق بی قید و شرط
یک نقش مثبت
مشاور
پرورش کودکان به طور مستقل
 ارتباط موثر با فرزندان

چگونگی ارتباط موثر با فرزندان
در جامعه امروز، اکثریت والدین این مبانی اساسی را فراموش می کنند و با راه های پیچیدگی والدینی خود اشتباه می گیرند، مانند:
انتظارات:کاهش نظارت در محیط خانه ؛پدر و مادر روی کارهای کودکشان سرپوش می گذارند و آنها را در موقعیت های منفی نجات می دهد. والدین سخت گیر، دستورالعمل ها را بلند می گویند و کنترل می کنند ، اکثر والدین از مکان عشق می آیند، اما ویژگی های شخصیتی و ناامنی آنها، اغلب رفتارشان را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین چگونه می توان یک رابطه مثبت با فرزند خود را تضمین کرد، در حالی که اجازه داده نمی شود که ویژگی های شخصی بروز داده شوند؟
برای ایجاد رابطه مثبت والدین با فرزندان باید :
 ارتباط موفق با فرزندان

 نکات کلیدی برای ارتباط موفق با فرزندان
1. اجازه دهید فرزند شکست بخورد:
به همان اندازه که این جمله ترسناک به نظر می رسد، شکست به کودکتان درس می اموزد. راهنمایی و مشاوره دهید، اما کنترلشان نکنید. کودکان باید بتوانند تصمیمات خودشان را اتخاذ کنند، که یک مهارت ضروری برای آینده آنهاست این، به رابطه و برقراری استقلالشان کمک خواهد کرد.
یک مثال برای این موضوع تکالیف منزل است، که در آن یا به پاسخ دادن به سوالات انجام می شود، یا به طور مداوم به آنها برای تکمیل کارشان یاد اوری می کنید که نتیجه ازار دهنده خواهد بود.این، به تنهایی میتواند تأثیر منفی بر روی رابطه شما داشته باشد، هر دو طرف احساس خشم و ناآرامی میکنند.
3 مرحله ای که رابطه والدین و فرزندان را مستحکم تر می کند
 ارتباط صحیح والدین با فرزندان 

نحوه ارتباط صحیح والدین با فرزندان 
2. زمان کافی:
تلفن ها، تلویزیون ها، رایانه ها را خاموش کنید و برای صحبت کردن کنار هم بنشینید.زمان شام خوردن یک زمان عالی برای این کار است، اما همیشه به دلیل فعالیت و مشاغل افراد امکان پذیر نیست. تقریبا در روز هر 15 دقیقه برای صحبت های صمیمی وقت بگذارید. لازم نیست که در مورد معنی زندگی صحبت کنیم، بلکه می تواند ساده باشد مثل اینکه بپرسید امروزت چگونه گذشت، یا برنامه آخر هفته را چید تمام این مکالمات، خطوط ارتباطی را باز می کنند، بچه ها نیاز به اطمینان دارند که والدین همیشه با هم صحبت می کنند، مهم نیست که زندگی چقدر سخت باشد.
3 گام اساسی در برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان
3. قوانین و مرزها را تنظیم کنید:
قوانین را از دوران کودکی وضع کنید، والدین قوانینی مانند اینها وضع می کنند:"دست نزن، خیلی داغ است"، "برادرت را نزن"، "روی دیوارها نقاشی نکن"، "آن لباس را تن سگ نکن". این لیست بی پایان است، اما قوانین ناشی از عدم رعایت قوانین، دارای بیشترین اعتبار در رابطه والدین و فرزندان است.
 
 نحوه ارتباط موثر با فرزندان
چه عواقبی وجود دارد و آیا به آنها عمل می شود؟
اگر تهدید برای عدم انجام یک قانون وجود داشته باشد، باید انجام شود اگر نه، کودکان احساس می کنند که می توانند قوانین را مجددا انجام ندهند و منجر به ناامنی می شود، که این به علت فقدان مرزها است. مطالعات متعددی ثابت کرده اند که انسان نیاز به ساختار و قوانین دارد تا بتواند صعود کند و احساس امنیت کند، و به نوبه خود تعامل با فرزندان را بهتر می کند.
موفقیت در قاعده قانون گذاری، این مراحل ساده را دنبال می کند:
قوانین ساده ای را وضع کنید که همه بفهمند.
محکم باشید و به عقب برنگردید.
احساس گناه نکنید، این قوانین برای اطمینان از امنیت کودکان وجود دارند.
به آنها احترام و همدلی بیاموزید.
روش هایی برای ارتباط مؤثر والدین با فرزندان


نکاتی در رابطه با ایجاد ارتباط با فرزندان
در جامعه مدرن امروز ما خودخواهی رواج داده شده است .به منظور پرورش فرزندانتان تا هیولاهای کوچک نشوند، باید تلاش کنید و تمرکزتان را بر روی آموزش و شخصیت آنها بگذارید. مطالعه دانشگاه هاروارد از 10،000 دانش آموز متوسطه و دبیرستان نشان داده که 4 نفر از 5 نفر، درک کرده اند که والدینشان به موفقیت بیش از مراقبت از دیگران اهمیت می دهند در عوض، والدین باید توسط مثال ها هدایت شوند، بنابراین کارهای دلسوزانه یا نظارت دیگران را نشان می دهند و اولویت خود را در نظر می گیرند. این اقدام منجر به تکمیل شدن آنها می شود و فرزندان یاد می گیرند که خودشان مهم نیستند. نگرش مثبت با رفتار مراقبتانه می تواند خشم، افسردگی و انتظاراتی را که میتواند همه چیز را به دست بگیرد، را تعویض و جابه جا کند، زیرا آنها روحیه ای دارند که "باید همه چیز را ببرند".
با ارتباطات، همدلی، منطق، قواعد و سازگاری، والدین ابزارهایی برای پرورش فرزندان خود دارند این جاده ممکن است پر از چاله باشد، اما با پایه ای قوی، روابط خوب ،شکل می گیرد و می ماند. برای خواندن موارد بیشتر درباره روابط والدین و فرزندان بررسی بیشتری انجام دهید.

 


:: برچسب‌ها: ارتباط موثر با فرزندان , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ایسنا/ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از بررسی وضعیت بهداشتی ۶۰۰ مدرسه در ایلام برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

«جمیل صادقی فر» با بیان این مطلب، اظهار کرد: بازدید از مدارس توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت مدارس روزانه انجام می‌گیرد و در قالب چک لیست‌های وزارتی، مشکلات موجود استخراج و به مدارس جهت اصلاح، گزارش می‌شود و تاکنون نزدیک به ۶۰۰ مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته و روند نظارت‌ها به صورت جدی ادامه دارد.

بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

صادقی‌فر افزود: ضعیف بودن زیرساخت‌ها برخی از مدارس استان بهداشت دانش آموزان را تهدید می‌کند، بنابراین بخش زیادی که باید در پروتکل انجام شود مانند رعایت فاصله گذاری، ضدعفونی مدارس، تهویه مناسب و... باید با توجه ویژه مدیریت شود.

وی با بیان اینکه فوت دانش آموز ایلامی مبتلا به کرونا صحت ندارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در راستای سلامت مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود و برای این امر مهم بالاترین ارزش قائل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در چهارچوب دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا عمل کرده و به طور شفاف پاسخگو مردم خواهد بود.

بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: همان طور که پیش‌بینی می‌شد وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مدارس مختلف به تفکیک غیرانتفاعی به دولتی، مدارس روستایی شهری به مدارس مقطع متوسطه به ابتدایی متفاوت است.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

تهران - ایرنا - متخصص پزشکی اجتماعی گفت: والدین باید راهکارها و مهارت هایی را تحت عنوان مدیریت استرس در زمان کرونا کسب کنند.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدعلی حیدرنیا افزود: باید آموزش ها در کشور به صورت یکسان و با رعایت عدالت اجتماعی انجام شود تا تبعات مشکلات ناشی از کرونا به حداقل برسد.

وی با بیان این که سال تحصیلی جدید با همه بایدها و نبایدهای خود آغاز شده است، اظهارداشت: بازگشایی پیش از موعد مدارس با وجود ترس و دلهره از ابتلای دانش آموزان به کرونا، باعث دل نگرانی والدین شده است.

وی به تاثیر کرونا بر سلامت اجتماعی دانش آموزان اشاره کرد و اظهارداشت: با همه تمهیدات ویژه مدارس برای مبارزه با کرونا. بازگشایی مدارس می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر شاخص‌های سلامت روان کودکان بگذارد.

این متخصص پزشکی اجتماعی، ارتباط و تعامل با سایر همسالان و محیط اطراف را یکی از مهم ترین فاکتورهای رشد سلامت اجتماعی در دانش آموزان ذکر کرد و یادآور شد: بی تردید یکی از اثرات اپیدمی ها تاثیر مستقیم و جدی بر سلامت اجتماعی کودکان و بزرگسالان است.

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

حیدرنیا ادامه داد:سلامت اجتماعی به چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی تقسیم می شود.

وی با بیان این که تعامل موثر و سازنده والدین با دانش آموزان به میزان قابل توجهی می تواند به سلامت اجتماعی و روان کمک کند، توضیح داد: در روزهای سخت کرونایی مهم ترین منبع تامین سلامت اجتماعی ارتباط والدین با فرزندان است.

این دانشیار دانشگاه حضور دانش آموزان در کلاس های حضوری را یکی از مهمترین دغدغه والدین ذکر کرد و افزود: پدرو مادرها باید به کودکان آموزش دهند چگونه بهداشت فردی و عمومی خود را در مدرسه رعایت کنند، همچنین در خانه نیز به آرامش روانی کودک و احساس امنیت آنان کمک کنند.

حیدرنیا تامین سلامت اجتماعی دانش آموزان، مسئولان مدارس و والدین را مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: با توجه به شرایط حاکم و شیوع گسترده ویروس کرونا والدین می توانند برای حضور دانش آموزان در کلاس های به توصیه های مراجع رسمی همانند وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش استناد کنند.

وی افزود: توصیه های که مبنی بر آموزش توامان مجازی و حضوری ارائه می شود، با رعایت شرایط دانش آموز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد در موضوع بازگشایی های حضوری باید بیشتر سلامت دانش آموزان مورد توجه باشد چرا که نمی توان با تصور آینده ای نامشخص کودکان را به مدارس و سر کلاس های درس فرستاد.

حیدرنیا با بیان این که اگر دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند و به هر دلیلی پروتکل ها از سوی دانش آموز و یا کادر مدرسه رعایت نشود، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری رقم بخورد، گفت: حتی رفت آمدهای والدین دانش آموزان به مدارس نیز می تواند خطر آفرین باشد.

متخصص پزشکی اجتماعی افزود: معمولا کودکانی که مبتلا به کرونا می شوند هیچ علامتی ندارند و در بیشتر موارد این بیماری را با کمترین مشکلی پشت سر می گذارند ولی دانش آموزان می توانند ناقلین بیماری باشند و این بیماری را به افراد مسن تر و دارای ریسک بالا منتقل کنند.

حیدرنیا تاکید کرد: باید شاخص های سلامت کودکان و والدین در بازگشایی ها مورد توجه باشد.

بهترین دبستان تهران

تضمین سلامت دانش آموزان و رعایت عدالت اجتماعی از سوی والدین و مسوولان یکی از مهم ترین مواردی بود حیدرنیا بر ضرورت تامین آن تاکیدکرد و گفت: بنظر می رسد آموزش مجازی می تواند راهکار موثری برای کاهش شیوع بیماری باشد.

وی ادامه داد: باید آموزش ها در سطح کشور به صورت یکسان و با رعایت عدالت اجتماعی انجام شود تا تبعات مشکلات ناشی از کرونا به حداقل برسد.

بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه با بیان این که مهم ترین اثر منفی کرونا بر دانش آموزان کاهش تعاملات است، گفت: اما روی دیگر سکه اثرات مثبت کروناست چرا که دانش آموز می تواند شرایط سخت را در زندگی تجربه کند، یعنی دانش آموز یاد می گیرد باوجود شرایط سخت، دشوار و متفاوت با ابزار دیگری کار خود را ادامه دهد.

خبرگزاری ایرنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طرح مهر تحصیلی هر سال در آستانه بازگشایی مدارس به همت سازمان اوقاف و امور خیریه از محل نیت‌های واقف‌ها برای حمایت از دانش‌آموزان اجرایی می‌شد.

امسال نیز با شیوع کرونا، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح مهر تحصیلی را به منظور تأمین وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان اجرایی کرد و این وسایل در بقاع متبرکه بسته‌بندی شدند.

بهترین دبستان تهران

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری طرح مهر تحصیلی امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی در ایام کرونا اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس، ۳ هزار و ۲۴۰ بسته لوازم التحریر شامل وسایلی همچون کیف، دفتر، دفترچه، خودکار، مداد، مدادرنگی، مدادتراش و پاک کن، جامدادی و خط کش برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد.

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته لوازم‌التحریر به قیمت روز حدود ۲۴۰ هزار تومان است، افزود: ۷ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال از محل موقوفات استان تهران برای تأمین بسته لوازم التحریر اختصاص یافت و این بسته‌ها در مرکز افق بقاع متبرکه تهیه و بین خانواده‌های نیازمند که دانش‌آموز دارند، توزیع شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران با اشاره به اینکه مرکز افق امامزادگان در سال‌های گذشته برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با دستور رئیس سازمان اوقاف راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از وظایف این مراکز ارائه خدمات اجتماعی است که همزمان با بازگشایی مدارس توزیع لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمندان اجرایی کرد.

خبرگزاری فارس



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس باتوجه به تجربه موفق محرم در رعایت پروتکل‌ها بوده ‌است تاکید کرد که سلامتی روحی دانش‌آموزان به اندازه سلامتی جسمی‌شان مهم است.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده مهمان برنامه تلویزیونی مدرسه ایران بود. در این برنامه که تعدادی از اولیاء و معلمین نیز حضور داشتند، چالش‌های مرتبط با بازگشایی مدارس و دغدغه‌های مدرسه و خانواده در این خصوص، بررسی شد.


حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه چرا بعد از طرح چندین سناریو، پنجشنبه به یکباره تصمیم بازگشایی مدارس گرفته شد؟ گفت: من با این برداشت موافق نیستم که به یکباره مدارس حضوری شدند. در شرایطی که سناریوهای گوناگونی داشتیم، سناریوی زرد وجود داشت که اکثر مدارس شامل این سناریو و آموزش ترکیبی می‌شدند.

بهترین دبستانهای دخترانه
او ادامه داد: اصلا کرونا به شکلی نیست که امکان برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت وجود داشته باشد، چه برای ما و چه برای تمام کشورهای دنیا؛ جلسات منظمی با وزیر بهداشت داشتیم و همکاران در آن وزارتخانه باتوجه به تجربه‌ خوبی که در ماه محرم برای رعایت پروتکل‌ها داشتیم، پیشنهاد دادند که آموزش را با رعایت پروتکل حضوری کنیم.

معاون وزیر افزود: گفتند که خیلی قائل به تقسیم‌بندی زرد و سفید و قرمز نباشیم چرا که یک منطقه می‌تواند از حالت سفید به یکباره تبدیل به حالت زرد یا قرمز شود. پیشنهاد وزارت بهداشت این بود که ما پروتکل‌های سختگیرانه را برای تمام مناطق رعایت کنیم و برای همه مناطق با یک برنامه جلو برویم. این روش ترکیبی در تمام مناطق قرار بود، اجرا شود.


وی افزود: سلامتی روحی دانش‌آموزان همانقدر مهم است که سلامتی جسمی‌شان. تحقیقات نشان داده دوری دانش‌آموزان از مدارس همراه با آسیب‌های روانیست. از طرفی همانطور که رهبری فرمودند، برقراری عدالت آموزشی اصل بسیار مهمی در آموزش و پرورش باید باشد. در شرایطی که ما ۳ میلیون از دانش‌آموزان کشورمان به آموزش غیرحضوری دسترسی ندارند، نمی‌شود آموزش را تماما حضوری کرد و برنامه را صرفا برای کسانی که دسترسی دارند، نوشت.

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

معاون ابتدایی آموزش و پرورش در جواب به اینکه این شرایط از چندماه پیش وجود دارد و چرا آنقدر دیر تصمیم به حضوری بودن مدارس اتخاذ شد؟ گفت: من تعجب می‌کنم چرا فکر می‌کنید که ما درباره این شرایط فکر نکرده‌ایم. وقتی گفته‌ایم آموزش ترکیبی باشد، یعنی همین شرایط؛ برای اینکه بتوانیم سختگیرانه‌ترین پروتکل را رعایت کنیم، هیچ کلاسی را بیشتر از ۳۵ دقیقه و در ابتدایی ۲۵ دقیقه برقرار نمی‌کنیم. این‌ها نکات جدیدی است، بقیه موارد همگی برنامه ریزی قبلی داشتند. در تمام این مدت ما تابع ستاد ملی کرونا بودیم.


او در پاسخ به اینکه چرا آموزش و پرورش مدیریت رسانه‌ای بهتری درنظر نگرفت؟ گفت: من فکر می‌کنم باید از مجاری ارتباطی بهترین استفاده را کرد اما واقعا در تمام طول تابستان ما درگیر شرایط خاصی بودیم مثل ارتقای شبکه شاد و پیگیری وضعیت دانش‌آموزانی که ممکن است به این شبکه دسترسی نداشته باشند و درگیری‌های گوناگون؛ این‌ها اجازه ندادند مدیریت بهتری شود.

بهترین دبستان تهران
حکیم زاده درخصوص چشم‌انداز و برنامه‌های آینده‌ آموزش و پرورش افزود: همچنان احتمال تغییر در همین برنامه وجود دارد اگر وزارت بهداشت از ما بخواهد و تشخیص دهد منطقه‌ای به قدری پرخطر است که باید تمام فعالیت‌ها در آن تعطیل شود، ما اینکار را می‌کنیم. در این مدت خبرهای رسیده از مدارس نشان می‌داد که رعایت پروتکل‌ها به‌خوبی انجام شده بود.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین دبستانهای دخترانه ، بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: برای حفظ سلامت دانش آموزان، بر رعایت پروتکل های بهداشتی در خودروهای تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری دارای پروانه حمل‌ونقل از شهرداری‌ها نظارت شود.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نشست ستادی ساماندهی حمل ونقل دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاومربیان در این نشست با یادآوری شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی و تأمین امنیت جسمی، تربیتی و روانی دانش‌آموزان در خودروهای تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری دارای پروانه حمل‌ونقل از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، خواستار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌ شده از سوی وزارت کشور شد.

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

نورعلی عباسپور تصریح کرد: نظر به اهمیت رفت‌وآمد دانش‌آموزان روستایی، با تشکیل کارگروه استانی حمل‌ونقل دانش‌آموزان، تمهید مقدمات تأمین خودروهای مورد نیاز اندیشیده می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران مدارس از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای نظارت بر رعایت نرخ نامه ابلاغی شورای اسلامی هر شهر و رعایت پروتکل بهداشتی توسط رانندگان استفاده کنند.

بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

بر این اساس، نماینده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: وزارت کشور آماده همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش‌وپرورش در این زمینه است. این وزارتخانه برای تأمین خودروی مورد نیاز در شرایط فعلی که مدارس در برخی از روزهای هفته بر اساس پروتکل بهداشتی آموزش حضوری دارند در حال بررسی روش‌های مکمل (شرکت‌های تاکسی‌تلفنی) در کنار روش سنتی تأمین خودروهای حمل‌ونقل است تا خانواده‌ها روش‌های متنوعی برای رفت‌وآمد فرزندانشان به خانه و مدرسه داشته باشند.

بهترین دبستان تهران

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز بر ارتقای سامانه پایش ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی «سپند» تأکید کرد و اظهار داشت: این سامانه برای استفاده ادارات انجمن اولیا و مربیان استان‌ها و مناطق و مدیران مدارس و والدین آماده ‌شده است.

خبرگزاری



:: برچسب‌ها:
بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ایسنا/ایلام امروز خیابان‌های شهر ایلام پذیرانی دانش‌آموزانی است که ماسک و ماده ضدعفونی‌کننده نیز به وسایلشان اضافه شده است.

امروز هرچند برخی از والدین دانش‌آموزان خود را با نگرانی راهی مدرسه کردند اما برخی والدین نیز معتقدند در طول ۸ ماه گذشته به امید آموزش‌هایی که دیده‌اند، بتوانند هم درس بخوانند و هم کرونا را شکست دهند.

مادر یکی از دانش‌آموزان متوسطه اول گفت: هرچند فضای اکثر مدارس برای امروز ضد عفونی شده‌اند اما نگرانی ما از این است که آیا این ضدعفونی شدن به طور مستمر و روزانه و حتی ساعتی ادامه دارد یا نه؟

پدر «اهورا» ی ۷ ساله که کلاس دوم ابتدایی است می‌گوید: من با آغاز شیوع کروناپسرم را برای رعایت جزئی‌ترین نکات بهداشتی حساس کرده‌ام ، اما نگرانی من این است که آیا این حساسیت در گروه همسالان وی نیز رعایت می‌شود یانه؟بهترين مدرسه پسرانه تهران

وی ادامه داد: هرچند چاره‌ای جز زندگی کردن با کرونا وجود ندارد اما امیدوارم فضای لازم در مدارس نیز برای مقابله با شیوع این ویروس فراهم شود.

وی گفت: بیشترین نگرانی من برای فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا است که امیدوارم در این فصل آموزش در مدارس ابتدایی بیشتر مجازی باشد.

اما آن طرف‌تر پدری ۴۵ ساله که دختر کلاس نهم خود را به مدرسه آورده است امیدوار است و می‌گوید به نظر می‌رسد بازگشایی مدارس تصمیم درستی باشد چون تا مدرسه به صورت حضوری آغاز نشود، آموزش مجازی نیز ابتر می‌ماند.

بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران

«رضا زینی‌وند مقدم» مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: مناسبات جامعه و جهان متاثر از شرایط انتشار ویروس کرونا است به همین دلیل بازگشایی مدارس هم در سال جدید در چنین شرایطی مبهم، ناپایدار، متغیر و نیز متفاوت با همه سال های قبل عنوان کرد.

وی به نگرانی و اضطراب اولیای دانش آموزان و معلمان و همه عوامل دستگاه تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: استراتژی آموزش و پرورش در سراسر کشور و تصمیم گیری شرایط بازگشایی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم و مصوبه ستاد ملی کرونا ، ۱۵ شهریور ماه است که بخشی از اختیارات آن به ستاد مقابله با ویروس کرونا به استان ها محول شده است و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که طبق تصمیم گیری این ستاد و بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز سال تحصیلی جدید را آغاز نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : امروز شنبه ۱۵ شهریورماه بیش از ۱۰۵ هزار دانش آموز استان در پایه و دوره های مختلف تحصیلی در حدود ۱۱۲۷ مدرسه دولتی و غیردولتی و احتساب ۴۸۰۰ کلاس درس و همراهی قریب به ۱۰۵۰۰ فرهنگی به صورت رسمی سال جدید تحصیلی را شروع خواهند کرد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: مدارس شهرستان های ایوان و دره شهر به دلیل وضعیت قرمز کرونا هفته اول بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعطیل هستند.

حجت الاسلام محسن کلانتری در کارگروه مجازی کرونا اظهار کرد: آموزش مدارس این مناطق به صورت مجازی و بدون حضور دانش آموزان خواهد بود.بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

وی ادامه داد: در مابقی شهرستان های مناطق زرد، آموزش ها به صورت نیمه حضوری بوده به این صورت که دروس تخصصی سه روز در هفته حضوری و دروس عمومی نیز دو روز در هفته به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش دانش آموزان در مناطق سفید به صورت حضوری خواهد بود.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مجموع ۱۱ شهرستان استان، ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در وضعیت قرمز، چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و مهران وضعیت هشدار(نارنجی)، ۲ شهرستان چرداول و سیروان زرد و ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی سفید هستند.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترين مدرسه پسرانه تهران، بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید خلاقیت معلمان را در زیست بوم جدید به رسمیت شناخته و به سمت آموزش های ترکیبی حرکت کنیم گفت: باید نسخه های کرونایی متناسب آموزشی تولید کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می شود، درباره اجرای سندتحول در زیست بوم جدید سخن گفت و در این باره اظهار کرد: فرمایشات روز گذشته رهبری راهگشای اجرای عملیاتی تر سندتحول است.بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

وی به ویژگی های زیست بوم جدید اشاره کرد و گفت: عدم قطعیت و شفافیت شرایط، کوتاه مدت نبودن شرایط، نگرانی خانواده های ایرانی برای اعزام فرزندان به مدرسه، تقویت فردگرایی و تفرد، عدم استقرار نظام آموزشی در مدرسه از جمله این ویژگی هاست.

نویدادهم با بیان اینکه اگر دیروز استفاده از فضای مجازی در حاشیه بود امروز به متن آمده و فرصتی است که باید قدر بدانیم، به برخی نکات آموزشی در زیست بوم جدید اشاره کرد و گفت: آثار و پیامدهای شیوع کرونا درازمدت است و باید برنامه ریزی ها در همین راستا باشد. استفاده حداکثری از فناوری های نوین یادگیری لازم و ضروری است البته تعلیم و تربیت مترادف آموزش های مجازی نیست.

بهترین دبستان تهران

وی ادامه داد: خانواده به عنوان رکن اصلی به میدان آمده و باید فرصت را مغتنم بدانیم. برای اجرای سندتحول در این شرایط باید اهداف و برنامه ها را بازنگری کرده و حداکثر اختیارات را به مدرسه و شورای مدرسه بدهیم که طبق چارچوب ها بتوانند تصمیم گیری کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید خلاقیت معلمان را نیز به رسمیت شناخته و به سمت آموزش های ترکیبی حرکت کنیم گفت: باید نسخه های کرونایی متناسب آموزشی را تولید کنیم.

وی با اشاره به برخی الزامات مدیریت تغییر عنوان کرد: گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سندتحول در فرمایشات دیروز رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفت، باید به این مهم توجه کرد.بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

نویدادهم در ادامه خطاب به مدیران استانی گفت: جنس سندتحول، مفاهیم اسلامی است و باید مدیریت آن نیز اسلامی باشد. مدیریت دینی یعنی مدیریت صبورانه و توام با شکیبایی؛ عدالت خواهی، مشارکت پذیری، مثبت اندیشی، مقبولیت و مشروعیت علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر الزامات مدیریتی برای اجرای تحول است. تحول با بخش‌نامه رخ نمی‌دهد و باید باور اتفاق بیفتد.

وی افزود: در سال جدید ۲۵ بسته تحولی در معاونت های مختلف انتخاب شده که لازم است مدیران استانی به طور کامل آنها را شناخته و برای اجرای آن تلاش و همراهی کنند. وزارتخانه مصمم است این ۲۵ بسته تحولی را اجرا کند.

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

فردوس- رئیس آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: امسال در شهرستان فردوس کمبود نیروی انسانی بشدت محسوس است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظری دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس افزود: امسال در شهرستان فردوس کمبود نیروی انسانی بشدت محسوس است که تلاش کرده‌ایم با بهره گیری از فرهنگیان بازنشسته بر این مشکل فائق شویم.
وی تاکید کرد: ۱۵ شهریورماه در هر شرایطی زنگ آغاز به کار مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های ابلاغی در شهرستان فردوس نواخته خواهد شد.
ناظری خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای بازگشایی مدارس شد و اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی اولیاء، رغبت برای تحصیل فرزندانشان در مدارس دولتی بیشتر شده است.بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران
وی با بیان اینکه ۵۴ مدرسه شهرستان دارای اینترنت بوده و از ۲۱ مدرسه روستایی نیز ۶ مدرسه که در مناطق عشایری وجود دارد برای وصل به اینترنت مشکل دارند.
وی از اینکه برخی خانواده‌ای کم بضاعت حتی در منازلشان تلویزیون ندارند و این مشکل مهمی است که ممکن است دانش آموز از تحصیل باز بماند تاکید کرد: این خانواده شناسایی شده‌اند و باید با کمک خیرین ابزار استفاده از شبکه آموزش صدا و سیما سایت شاد برای آنها فراهم گردد.
در این جلسه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم برای بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفته شد.
فرماندار فردوس نیز با اشاره به وضعیت ویروس کرونا تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل بازبماند.
حمید حلاج مقدم کسب‌های رتبه‌های برتر دانش آموزان فردوس در مسابقات مختلف هنری و قرآنی در سطح استان و کشور را یادآور شد و گفت: شهرستان فردوس در بخش آموزش و پرورش باید به جایگاه تاریخی خویش برسد.

بهترین دبستان تهران

در این جلسه اعلام شد دانش آموزان مقطع متوسطه به صورت روز در میان در مدرسه حضور خواهند یافت و با همکاری فرهنگیان شهرستان سی دی‌های آموزشی تهیه شده که در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد.

 

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری اش با اصحاب رسانه در آستانه آغاز سال تحصیلی ضمن تسلیت ایام محرم گفت: امسال فضای برخی مدارس برای استقرار هیئات مذهبی مناسب بود. فضای مدارس در مناطقی که میسر بود در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفت و عزاداری به بهترین وجه جریان داشت که ادای دینی از سوی وزارت آموزش و پرورش به همه عزاداران حسینی بود.

 

 

بهترین دبستان تهران

 

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت: همواره آغاز سال تحصیلی یک باب بزرگ فرهنگی و رویدادی است که زندگی خانواده ها را تحت الشعاع قرار می دهد و همه جامعه آن را حس می کنند. امیدوارم امسال هم با همه دشواری ها و محدودیت ها سال تحصیلی خوبی را شروع کنیم.

 

 

وزیر آموزش و پرورش  تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود. متعهد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان صرف نظر از موقعیت ها و دسترسی که دارند ارائه دهیم و این کار را انجام خواهیم داد. نکته دوم آموزش حضوری است. در تمام دنیا اصل بر آموزش های حضوری است زیرا هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

 

 

حاجی میرزایی ادامه داد: ارتباط و تربیت اجتماعی دانش آموزان با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست و تنها چیزی که حضور را محدود می کند قواعد بهداشتی است وگرنه ارتباط چهره به چهره معلمان ارجحیت دارد به ویژه در دوره ابتدایی که تربیت اهمیت ویژه ای می یابد.

 

مراقبت از سلامت دانش آموزان مهمترین اصل آغاز سال تحصیلی جدید 

 

بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

وی با بیان اینکه سال قبل دو سوم دوره آموزش طی شده بود که مدارس تعطیل شد و معلمان دانش آموزان خود را می شناختند گفت: اما امسال اصل بر این است که ارتباط با معلم برقرار شود  و آشنایی بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شود.

 

وزیر آموزش و پرورش بر مراقبت از سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: حداکثر مراقبت را به عمل خواهیم آورد. مدارس آگاه شده اند و دستورالعمل ها ابلاغ شده است. تلاش می کنیم محیط مناسبی را فراهم کنیم و خانواده ها باید مشارکت داشته باشند. 

 

 

وی ادامه داد: یک اصل مهم فعال بودن مدرسه است. اختیارات ویژه ای به شورای مدارس داده ایم که می توانند در چارچوب ضوابطی که برای آنها تعیین کرده ایم آموزش را ادامه دهند. امسال معلمان نقش متمایزی دارند.اکنون با شرایط متفاوتی روبه رو شده ایم و خلاقیت و ایده های نو جایگاه مهمی دارد.

 

خانواده ها در این ایام همگام با مدارس باشند

 

مدارس برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور می کنند 

 

 

حاجی میرزایی به ارتباط بین خانه و مدرسه و نقش خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت: سال های قبل خانواده ها با آسودگی خاطر بیشتری فرزندشان را به مدرسه می سپردند اما امسال حساسیت بیشتر است و درخواست می کنیم خانواده ها در تمام ایام در کنار مدارس باشند. به مددارس گفته ایم برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور کنند و برای آنها توضیح دهند که می خواهند چه کنند.

 

رسانه ملی، شریک آموزش دانش آموزان در روزهای شیوع کرونا

 

آغاز آموزش های تلویزیونی از ۱۵ شهریور 

 

 وزیر آموزش و پرورش همچنین به نقش بی بدیل رسانه ها اشاره کرد و افزود: انتظار هست خود دانش آموزان هم با جدیت بیشتر امر آموزش را دنبال کنند. رسانه ملی نیز به عنوان شریک آموزش در کنار ماست و جایگاه مهمی دارد. در نقاطی که دسترسی اینترنت وجود ندارد تلویزیون می تواند آموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. از ۱۵ شهریور برنامه های آموزشی تلویزیونی شروع می شود. ایران باید سراسر مدرسه بشود.

 

بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران

تولید محتوای تمامی دروس برای بارگذاری در شبکه شاد 

 

رونمایی از شاد جدید، سه روز دیگر 

 

 

حاجی میرزایی افزود: مدرسه تلویزیونی می تواند همه خانه ها را به مدرسه تبدیل کند. محتوای کلیه دروس در تمام مقاطع تحصیلی را تولید کرده ایم که هم روی شبکه شاد بارگذاری می شود و هم در اختیار خانواده ها و معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.

 

 

وی به توسعه ظرفیت های شبکه شاد اشاره کرد و گفت: روز ۵شنبه شبکه شاد با ظرفیت های جدید رونمایی خواهد شد.

 

گروه بندی دانش آموزان برای حضور در مدارس برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی

 

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تجارب آموزشی کشورهای دنیا افزود: ما روش های تلفیقی را مدنظر قرار دادیم. کلاس ها حضوری برگزار می شوند البته اگر مساحت کلاس و مدرسه به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید گروه بندی کنیم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان گروه بندی می شوند و ورود و خروج و حضورشان در قالب گروه های مختلف خواهد بود. کل محتوای آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته و دروسی که باید الزاما حضوری آموزش داده شود مشخص شده و آنها که تمرین و تکرار است به بخش غیرحضوری منتقل می شود.

 

 

حاجی میرزایی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نباشد و این تضمین آموزش و پرورش برای همه مردم است.

 

۳۵ درصد مدارس حضوری تدریس می کنند و در مابقی مدارس دانش آموزان گروه بندی می شوند

 

وی در پاسخ به ایسنا درباره تعداد و شمار مدارسی که آموزش آنها در کشور به صورت غیرحضوری خواهد بود؟ اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس ما که تعدادشان کمتر از ۵۰ دانش آموز است و می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله را رعایت کنند، کلاس ها طبق روال عادی برقرار است.

 

 بهترين مدرسه پسرانه تهران

وی افزود: اما در مورد بقیه مدارس، بحث آموزش حضوری منتفی نیست و اصل بر حضوری بودن آموزش ها است. درباره ۶۵ درصد مدارس باقی مانده باید گفت در جایی که تعداد دانش آموزان به گونه ای باشد که رعایت فاصله ممکن نباشد ناگزیر هستیم کلاس ها را حضوری برگزار کنیم اما در قالب گروه بندی های متفاوت که برخی روزهای فرد و برخی روزهای زوج به مدرسه بیایند.

 

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در همه مدارس سراسر کشور اصل بر برگزاری حضوری است مگر اینکه رعایت پروتکل ها تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نباشد گفت: برنامه ریزی های جزئی به مدارس واگذار شده که متناسب با وضعیت تصمیم گیری می کنند و فعالیت آموزشی را آغاز می کنند.

 

شروع متفاوت سال تحصیلی برای کلاس اولی ها 

 

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره حضور کلاس اولی ها در مدرسه گفت: کلاس اولی ها اهمیت ویژه ای برای ما  دارند و تاکید ما بر این است که حتی اگر شده به صورت محدود و دونفر دونفر حتما باید به همراه خانواده به مدرسه بروند و با معلم خود آشنا شوند. جریان آموزشی اتکای بیشتری بر حضور در کلاس ها دارد.

 

تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم 

 

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه به عنوان یکی از اعضای ستادملی کرونا در کمیته آموزشی و کمیته اجتماعی و امنیتی حضور فعالی در تصمیم گیری ها داریم گفت: هرتصمیمی که در ستادملی کرونا اتخاذ می شود ما در آن حضور داشتیم و دیدگاه های خود را مطرح کرده ایم و آموزش و پرورش بر آنچه تصمیم گرفته شده توافق داشته است.

 

وضعیت آموزشها در حاشیه شهرها 

 

 

حاجی میرزایی  درباره روند آموزش در حاشیه شهرها نیز اظهار کرد: هرجا تعداد دانش آموزان بیش از حدی باشد که فاصله گذاری ممکن نباشد باید گروه بندی شوند. برای آنها که به ابزار و اینترنت دسترسی ندارند آموزش تلویزیونی که پوشش گسترده تری دارد ارائه می شود حتی اگر دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشند با تولید بسته های یادگیری و ارتباط با معلم آموزش را دنبال خواهیم کرد. 

 

تعیین تکلیف هزینه اینترنت شبکه شاد قبل از آغاز سال تحصیلی 

 

پیشنهاد آموزش و پرورش: دریافت یک سوم هزینه اینترنت 

 

 

حاجی میرزایی درباره اینترنت شبکه شاد نیز گفت: بحث اینترنت مورد پیگیری ما قرار گرفته و پیشنهادهایی به ستاد کرونا دادیم. کمیته ای برای بررسی موضوع تعیین شد که پیشنهاد کمیته تعیین و دریافت یک سوم هزینه اینترنت است که هنوز در ستاد ملی تصمیم گیری نشده و قبل از شروع سال تحصیلی تعیین تکلیف خواهد شد.

 

تلاشها برای ارائه سیمکارت دانش آموزی برای تامین امنیت 

 

وی درباره امنیت دانش آموزان در مراجعه به اینترنت گفت: یکی از دغدغه های مهم ما همین موضوع بوده است. با اپراتورها صحبت شده و تلاش بر این است که سیمکارت دانش آموزی در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد که دسترسی به اینترنت ایمن دارد. 

 بهترین دبستانهای دخترانه تهران

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که امسال سال تحصیلی ما بدون مشارکت فعال و موثر خانواده ها پیش نمی رود و نظارت و همکاری آنها بسیار مهم است. برای آموزش خانواد ه ها نیز برنامه ریزی هایی در انجمن اولیاء و مربیان انجام داده ایم و کانالی در شبکه شاد به همین منظور ایجاد شده است.

 

به جز مدارس مناطق قرمز؛ ۱۵ شهریور تمامی مدارس باز و دانش آموزان به مدرسه می روند

 

اطلاع رسانی ها از سوی مدارس صورت می گیرد 

 

وزیر اموزش و پرورش در پاسخ به اینکه خانواده ها هنوز تکلیف خود را نمی دانند، شنبه مدارس باز است یا خیر؟ عنوان کرد: روز شنبه روز آغاز سال تحصیلی است و بنابر این است که همه مدارس به صورت حضوری دایر باشند مگر منطقه ای که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود که قرمز است و مدارس اجازه بازگشایی ندارند. حتی اگر منطقه ای زرد باشد کلاس ها برگزار می شود ولی با تعداد محدودتر دانش آموزان؛ این موضوع تا قبل از روز شنبه از سوی مدارس به خانواده ها اطلاع رسانی می شود.

 

 

وی درباره تهیه تبلت ارزان گفت: ظرفیت تولید داخلی پایین است و امکان واردات و تامین منابع مالی لازم در این زمان کوتاه دشوار است. پیگیری هایی در حال انجام است اما فرض را بر این گذاشته ایم برای آنها که تبلت ندارند آموزش را به طرق دیگری ارائه کنیم.

 

کمبود معلم داریم؟

 بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

 

وی در پاسخ به اینکه آیا برای شروع سال تحصیلی با کمبود معلم روبه رو نیستید؟ اظهار کرد: یک تعداد نیروی رسمی و یک تعداد نیروی حق التدریس داریم که استخدام نیستند. اگر نیروهای حق التدریس را درنظر بگیریم نیازمان برای سال آینده مرتفع شده است. الزام داریم از کسانی که از قبل سال ۹۱ به صورت حق التدریس با ماهمکاری کنند استفاده کنیم که از آنها هم استفاده می کنیم.

 

ساعات کاری معلمان مشخص شده است

 

 

حاجی میرزایی افزود: توافق نامه های نیروی انسانی با همه استان ها امضاء شده است و اگر در شروع سال تحصیلی مشکلی پیش بیاید به سرعت اقدامات لازم انجام خواهدشد. ساعت کار معلمان مشخص است و در چارچوب زمانبندی مشخص شده عملیات آموزش را پیگیری می کنند.

 

تلاشها برای کاهش هزینه اینترنت شبکه شاد 

 

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم تا جایی که می شود هزینه اینترنت را برای استفاده از شبکه شاد کاهش دهیم و حتی رایگان کنیم، درباره استفاده از پلتفرم های دیگر گفت: چارچوبی تعیین شده که مجموعه های دیگر به خصوص مدارس غیردولتی چه طور می توانند از قالب های مکمل استفاده کنند. بستر رسمی آموزش شبکه شاد است اما اگر برای آموزش های تکمیلی بخواهند از پلتفرم هایی استفاده کنند مقرراتش تدوین شده که ابلاغ خواهد شد و بخش خصوصی می تواند همکاری کنند.

 

دانش آموزان در موعد مقرر کتابهای درسی را دریافت خواهند کرد 

 

 

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت توزیع کتاب های درسی هم اظهار کرد: توزیع کتاب های درسی نگران کننده نیست، وضعیت استان ها هرروز پیگیری می شود و مطمئن هستیم شروع سال تحصیلی را با کتاب های درسی دنبال می کنیم. برخی دیر در مدرسه ثبت نام کرده اند یا محل سکونتشان تغییر کرده اما آنها که ثبت نام کرده اند حتما در موعد مقرر کتاب درسی خود را دریافت خواهند کرد.

 

 

حاجی میرزایی درباره وضعیت آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز گفت: تدابیر لازم از سوی سازمان آموزش وپرورش استثنایی اندیشیده شده است. در نسخه جدید شبکه شاد امکانات و کانال هایی درنظر گرفته شده و تلاش می شود آموزش آنها آسیب نبیند.

 

تامین سرانه بهداشتی مدارس برای سال تحصیلی جاری 

 

ترمیم سرویس های بهداشتی مدارس 

 

وی درباره اعتبارات لازم برای ضدعفونی مدارس اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی مدارس درنظر گرفته شده است. امسال مجدد ۳۰ میلیارد تومان در مدارس کشور توزیع شد. اگر کمبودی باشد حتما تامین خواهد شد. رایزنی هایی با سازمان برنامه انجام شده و برای آغاز سال تحصیلی مشکلی نداریم.

 

 

حاجی میرزایی افزود: ترمیم سرویس های بهداشتی مدارس نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس انجام شده و یا در حال انجام است.

 

مدارس مجبور به نمره دهی نشدند/اطلاعاتتان دقیق نیست

 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ارزشیابی های پایانی و نمره دهی به دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته گفت: اینکه مدارس را ناچار کرده اند بچه ها را در امتحانات قبول کنند گزاره درستی نیست و اطلاعات شما دقیق نیست.

 

 

وی افزود: ما هیچ ملاحظه ای برای اینکه معلمی سوالات را تسهیل کند یا در تصحیحش اغماض کند، نداشته ایم. اگر در هرجایی چنین اتفاقی افتاده تخلف است و بررسی خواهد داشت. اتفاقا اصرار داشتیم همه محتوای آموزشی تدریس و از آن آزمون گرفته شود. برای پایه نهم و دوازدهم نیز اصرار ما برگزاری حضوری امتحانات بود. درخواست می کنم بدون اتکا به شواهد قوی و مستند چنین مواردی را مطرح نکنید.

 

روند ثبت نام ها عادی است

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: روند ثبت نام ها نیز عادی و به روال سال های گذشته است.

 

 

حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه آیا بررسی هایی در زمینه افت یادیگری دانش‌آموزان با توجه به آموزش های مجازی صورت گرفته است؟ گفت: ما در سال گذشته به یکباره با وضعیتی غافلگیر کننده مواجه شدیم. ممکن است آموزش‌ها با کاستی‌هایی همراه بوده باشد اما مدام برای بهبود آن تلاش و اصلاحات لازم را اعمال کردیم.

 

افزایش کیفیت نیم تا یک نمره ای، نمرات امتحانی پایه دوازدهمی ها 

 

 

وی ادامه داد: ارزیابی‌های ما اینگونه نیست که آموزش و یادگیری تنزل کرده باشد. به عنوان مثال در امتحانات پایه دوازدهم تعداد شرکت کنندگان افزایش داشته و هم کیفیت نمرات آنها نیم تا یک نمره بهبود پیدا کرده است.

 

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم و در شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های باکیفیت وارائه تکالیف از سوی معلم به دانش‌آموزان میسر شده گفت: تلاش شده از تجربیات گذشته برای بهبود آموزش استفاده کنیم.

 

خبرگزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران , بهترین دبستان تهران , بهترین دبیرستان های پسرانه تهران , بهترین دبستانهای دخترانه تهران , بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران , بهترين مدرسه پسرانه تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()