نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به خبرگزاری ایسنا، وزارت آموزش و پرورش برای هرکدام از مقاطع و شاخه‌های تحصیلی شیوه‌هایی برای برگزاری امتحانات از حضوری تا غیرحضوری مشخص و اعلام کرده است و همواره تاکید می‌کند اگر امتحانات حضوری هستند باید تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

ارزشیابی آخرِسالی ابتدایی‌ها چگونه است؟

ارزشیابی دوره ابتدایی همانند سال‌های گذشته توصیفی است؛ همچنین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امسال امتحان هماهنگ پایه ششم برگزار نمی‌شود.

در دستورالعمل «بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات» که 24 اردیبهشت از سوی آموزش و پرورش ابلاغ شد شرایط اختصاصی ارزیابی دوره ابتدایی به این شرح است:

الف - در خصوص دانش آموزان کلاس اول باید با ارزیابی دقیق اطمینان حاصل شود دانش‌آموز کلیه حروف الفبا را به‌خوبی فراگرفته است و مهارت‌های خواندن و نوشتن در سطح پایه اول را به‌خوبی کسب کرده است، ارزشیابی شفاهی و کتبی این موضوع توسط معلم مربوط انجام می‌شود و نظارت و تایید آن با مدیر مدرسه خواهد بود.

ب- چنانچه به هر دلیل دانش‌آموز پایه اول در یادگیری حروف و مهارت‌های مورد نظر خواندن و نوشتن شایستگی لازم را کسب نکرده باشد، باید برنامه مشخصی برای تحقق این امر توسط معلم ارائه شود.

ج- مدیر مدرسه موظف است برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری و یا برنامه‌های تلویزیونی و یا به هر دلیل دیگر در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس تعیین کند.

د- در خصوص نحوه ارزشیابی پایانی و یادگیری دانش آموزان به صورت حضوری با غیرحضوری (به‌جز پایه اول) شورای مدرسه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تاکید بر ارزیابی کتبی از کلاس اولی‌ها در صورت امکان

 رضوان حکیم‌زاده - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توضیحات تکمیلی پیرامون برگزاری امتحانات و ارزشیابی‌ اول تا ششمی‌ها ارائه کرد و با تاکید بر اینکه درباره کلاس اولی‌ها حساسیت بیشتری داریم، گفت: آزمون‌ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست. تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارت‌های لازم را کسب کرده، اجباری برای حضور نداریم.

وی ادامه داد: دستورالعملی به مدارس ارسال کردیم و یک بند خاص در نظر گرفتیم تا علاوه بر ارزیابی که معلم انجام می‌دهد و این ارزیابی باید به صورت کتبی باشد تا دانش‌آموز بتواند حروف را بنویسد و بشناسند، مدیر مدرسه هم باید آن را تایید کند.

بر اساس این دستورالعمل معلم باید فرمی را برای تمام دانش‌آموزانش تکمیل کند و به صورت خاص برای دانش‌آموزان کلاس اول دبستان علاوه بر معلم، مدیر مدرسه هم باید نظارت کند تا این اطمینان حاصل شود، دانش‌آموز مهارت‌های اولیه را فرا گرفته است. باید در این فرم قید شود که معلم برای هر دانش آموز از چه روش‌هایی برای آموزش استفاده کرده است.

حکیم‌زاده درباره ارزشیابی از سایر پایه‌ها به ویژه کلاس ششمی‌ها گفت: تشخیص این موضوع با معلم است، معلم بر اساس ارزیابی از یادگیری دانش آموزان، گزارشی به مدیر مدرسه ارائه می‌دهد و شورای مدرسه درباره زمان امتحانات تصمیم‌گیری می‌کند آنچه برای ما مهم است این است که دانش‌آموزان همه محتوا را دریافت کنند و مطالب درسی را آموخته باشند.

وی درباره زمان اعلام نتایج ارزشیابی‌ها در دوره ابتدایی نیز گفت: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی و با محوریت معلم است؛ وی هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری ‌شان به اتمام رسیده، می‌تواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه آنها ثبت کند.

امتحانات دبیرستانی‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

نحوه ارزشیابی در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم

طبق اعلام رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ارزشیابی پایانی خرداد ماه 99 دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا بعد از تاریخ ششم خرداد ماه به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، ارزشیابی حین آموزش‌های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه می‌شود، این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی و پایانی نوبت دوم (خرداد) ثبت و اعلام نتیجه می‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و زمان آغاز آن

با توجه به تاثیر نمرات دروس پایه نهم در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان، تمامی امتحانات پایانی خرداد ماه 99 پایه نهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. امسال امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی‌شود.

همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در مدرسه انجام خواهد گرفت. برنامه امتحانات پایانی پایه نهم بر اساس نظر شورای مدرسه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که ترجیحا از ششم خرداد 99 شروع و تا 31 خرداد به اتمام برسد و نمرات حداکثر تا پایان هفته اول تیرماه 99 در سامانه ثبت شود.

طبق اعلام مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم نیز به صورت استانی برگزار و تاریخ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

نحوه برگزاری امتحانات کلاس دوازدهمی‌ها

- تمامی امتحانات پایانی خرداد ماه 99 پایه دوازدهم نظری اعم از نهایی و غیرنهایی(داخلی) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

- امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری طبق برنامه اعلام شده و امتحانات داخلی پایه دوازدهم نظری نیز با تصویب شورای مدرسه تحت عنوان تکمیل فرآیند آموزش، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

طبق اعلام کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 17 خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود و تا 16 تیر ادامه دارد و دانش‌آموزان تا 10 خرداد می‌توانند رفع اشکال انجام دهند.

ارزشیابی داوطلبان آزاد، ایثارگران و بزرگسالان از راه دور

ارزشیابی دانش آموزان داوطلب آزاد، ایثارگران، بزرگسالان و از راه دور به غیر از پایه دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی برابر آیین‌نامه‌های مربوط به صورت حضوری تا پایان خرداد برگزار می‌شود. امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی مطابق آیین‌نامه‌های مربوط همزمان با دانش آموزان روزانه از تاریخ 17 خرداد شروع می‌شود.

تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش

تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ 27 اردیبهشت تا 15 مرداد ماه با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

همچنین ارزشیابی پایانی خرداد ماه 99 دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیر حضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام خواهد شد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان‌های باقیمانده با معلمان مربوطه خواهد بود.

در دستورالعمل «بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات» که 24 اردیبهشت ابلاغ شد آمده است که نمرات دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای آموزش مهارت به صورت «جاری»، در خردادماه لحاظ و پس از اتمام ارزشیابی در کارنامه خردادماه هنرجویان ثبت می‌شود.

در صورت عدم امکان ارائه دروس کارآموزی- کارورزی هنرجویان پایه یازدهم در تابستان سال جاری، این دروس در تابستان سال آینده (1400) ارائه خواهد شد.

اصول و پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری امتحانات

پروتکل‌های بهداشتی که دانش‌آموزان باید برای حفظ سلامت خود و سایر همکلاسی‌ها در هنگام تردد به حوزه‌ها رعایت کنند و اولیا گرامی نیز به آنها نظارت بیشتری داشته باشند از این قرار است:

1- از حضور زود هنگام در محل حوزه امتحانی و توقف در حوزه بعد از پایان امتحان خودداری شود.

2- در تمام مدت از ماسک و حتی‌المقدور از دستکش استفاده شود و بهتر است ماسک و دستکش ذخیره همراه داشته باشند.

3- از تجمع، دست دادن و صحبت مستقیم با همکلاسی‌ها در محیط حوزه و هنگام تردد در مسیرها خودداری شود.

4- ملزومات و مایحتاج خود نظیر نوشت افزار ذخیره (خودکارو...)، آب آشامیدنی، مواد خوراکی و... را به صورت شخصی تهیه کرده و با خود به جلسه امتحان ببرند و به هیچ عنوان از وسایل اشتراکی استفاده نشود.

5- از دست زدن و نشستن بر روی صندلی امتحانی دیگران خودداری شود، به عبارتی تنها و مستقیماً بر روی صندلی که شماره داوطلبی دانش آموز روی آن نصب شده است، مستقر شوند.



:: برچسب‌ها: پایه ششم , وزارت آموزش و پرورش , مدارس , دانش آموز , خبرگزاری ایسنا , برنامه , مدیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

از آنجا که جهان با سرعتی وصف ناشدنی به سوی پیشرفت و تکنولوژی گام برمی‌دارد و در حرکتی چند سویه هم به سوی پیچیدگی و هم به سوی گستردگی علم پیش می‌رود لزوم وجود پژوهش و پژوهشگر بیش از پیش احساس می شود.

دبیرستان سلام سلیمه اعتقاد دارد اجرای برنامه‌های پژوهشی در مدارس می تواند دانش‌آموزان را به نگاهی دوباره و تفکری دیگر دعوت و روحیه کندوکاو را در آنان نهادینه  کند.

 با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش‌آموزان از همان سال‌های اولیه تحصیل، زمینه برای رشد و شکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می شود.

در این راستا دبیرستان سلام سلیمه امکانات و برنامه‌ریزی منظمی را برای عزیزان خود فراهم نموده تا مدرسه محلی باشد برای آموزش جذاب و لذت بخش روش‌های تحقیق.

این امکانات و برنامه‌ریزی شامل:

فراهم نمودن محیط کارگاهی مجهز و مناسب

برگزاری هفتگی دو ساعت زنگ پژوهش برای هر کلاس در دو بخش تئوری و عملی

استعداد سنجی دانش‌آموزان و گروه‌بندی بر اساس هوش‌های هشت‌گانه

برگزاری کلاس‌های آموزش روش تحقیق و ارائه جهت شرکت در مسابقات ارائه سمینار درون مدرسه‌ای و مسابقات مجموعه مدارس سلام

شرکت در مسابقات پژوهشی اداره آموزش و پرورش و سلام کاپ

تقویت مهارت‌های فن بیان و اعتماد به نفس دانش‌آموزان جهت شرکت در مسابقات تئوری و عملی

لازم به ذکر است که دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های کارگاهی نظیر رباتیک ، هوافضا، نانوفناوری ، ماشین شیمیایی، برنامه‌نویسی ، سازه‌های ماکارونی و الکترونیک زیر نظر مربی متخصص در هر رشته گروهبندی میشوند .

مختصری از دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان سلام سلیمه:

 _ کسب رتبه دوم در رشته روانشناسی در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب عنوان برترین در رشته فیزیک در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب مقام اول در رشته فیزیک در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب عنوان برتر در رشته روانشناسی در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب مقام اول و دوم در رشته روانشناسی در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب رشته دوم در رشته پزشکی در مسابقات سلام کاپ

 _ کسب رتبه سوم انشانویسی در جشنواره خوارزمی

 

 

             برای ورود به صفحه دبیرستان دخترانه سلام سلیمه اینجا کلیک کنید.   

 

راه‌های ارتباطی با دبیرستان دخترانه سلام سلیمه:

آدرس : مجیدیه شمالی ، میدان بهشتی ، ابتدای خیابان ولی‌زاده ، پلاک 39

تماس با ما : 2٢٣٠٠٩٨٥  - 22٣٠٠٩٨٦

وب سایت  : http://salimeh.salamsch.com/

تلگرام  : https://t.me/salamsalime

اینستاگرام   : https://www.instagram.com/salimehsch

 



:: برچسب‌ها: سلام سلیمه , مدرسه , دانش‌آموز , آموزش و پرورش , کلاس‌های آموزشی , مدارس , برنامه‌ریزی , برنامه‌ریزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ما در دبیرستان سلام سلیمه معتقدیم نوجوانانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، به طور متوسط تحصیلات موفق‌تری نسبت به هم‌سن و سالان خود دارند که اصلاً ورزش نمی‌کنند.

در عین حال ورزش و تمرین بدنی، اکسیژن زیادی را به مغز می‌رساند و به همین دلیل موجب افزایش حافظه و عدم خستگی فکری می‌شود و یادگیری را تقویت می‌‌کند .

بر این اساس در کنار فعالیت‌های آموزشی ، برنامه‌های منظم ورزشی برای دانش‌آموزان سلام سلیمه در نظر گرفته شده که به طور جدی پیگیری می‌شود و همین امر سبب افتخارآفرینی عزیزانمان در مسابقات ورزشی ، در رشته‌های مختلف شده است .

برگزاری کلاس‌های ورزشی ، دو ساعت در هفته در سالن مجهز ؛ و تقسیم‌بندی دانش‌آموزان با توجه به مهارت‌ها و استعدادهای فردی در گروه‌های ورزشی مختلف زیرنظر مربی‌های متخصص هر رشته و همچنین تمرین‌های آمادگی جسمانی گروهی از جمله کارهایی است که برای دستیابی به کسب این دستاوردهای ورزشی بسیار موثر بوده است .

جهت اطلاع و استحضار چکیده‌ای از دستاوردهای ورزشی دانش‌آموزان دبیرستان سلام سلیمه در ذیل آورده می شود :

_ کسب رتبه اول در رشته بدمینتون در مسابقات ورزشی مدارس سلام

_ کسب رتبه دوم در رشته والیبال در مسابقات ورزشی مدارس سلام

_ کسب رتبه سوم در رشته بسکتبال در مسابقات ورزشی مدارس سلام

_ کسب رتبه سوم در رشته دارت در مسابقات ورزشی مدارس سلام

_ کسب رتبه اول در رشته شطرنج در مسابقات ورزشی منطقه

_ کسب رتبه دوم در رشته بدمینتون در مسابقات ورزشی منطقه

 

برای ورود به صفحه دبیرستان دخترانه سلام سلیمه اینجا کلیک کنید.

 

راه‌های ارتباط با دبیرستان دخترانه سلام سلیمه:

آدرس : مجیدیه شمالی ، میدان بهشتی ، ابتدای خیابان ولی‌زاده ، پلاک 39

تماس با ما : 2٢٣٠٠٩٨٥ - 22٣٠٠٩٨٦

وب سایت : http://salimeh.salamsch.com/

تلگرام : https://t.me/salamsalime

اینستاگرام : https://www.instagram.com/salimehsch

 



:: برچسب‌ها: آموزشی , دانش آموزان , دبیرستان سلام سلیمه , آموزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در مقررات عمومی دستورالعمل ثبت نام مدارس در سال تحصیلی جدید که 22 اردیبهشت ماه ابلاغ شد آمده است که اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.

به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نیست و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

به منظور رعایت اصول تربیتی و باتوجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می‌شود.

به استناد ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره 176882 مورخ یکم آذر94 ، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی و خانواده‌هایی که محل سکونت خود را تغییر می‌دهند باید مراجعه حضوری صورت بگیرد؟ گفت: پیش بینی شده تا جای ممکن مدارس به صورت سیستمی ثبت نام را انجام دهند. اما در ورودی دوره‌ها و یا مواردی چون تغییر محل سکونت که مراجعه حضوری لازم است، مدرسه باید برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تدابیری درنظر بگیرد تا مراجعه طبق حروف الفبا و یا سیستم نوبت دهی اینترنتی باشد.

حکیم‌زاده ادامه داد: در دستورالعمل ثبت نام اشاره شده است که مدارس باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند تا خانواده‌ها بدون نگرانی و با آرامش و با رعایت نکات بهداشتی ثبت نام کنند.



:: برچسب‌ها: آزمون , پیش دبستانی و کلاس اولی , مدارس , دانش آموزان , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، آموزش و پرورش اعلام کرده است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از 17 خردادماه آغاز می‌شود و امتحانات پایه نهم نیز به صورت مدرسه‌ای اما حضوری برگزار خواهد شد. این در حالی است که آزمون‌های سراسری که پیش از این قرار بود در خردادماه برگزار شد (آزمون دکترای سراسری و کارشناسی ارشد) از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شد و دلیل آن اولویت قرار داشتن سلامت داوطلبان مطرح شد، به اواخر تیر به بعد موکول شد و آزمون سراسری کارشناسی نیز به آخر مرداد موکول شد. با این‌همه در خردادماه خیلی کثیری از دانش آموزان باید برای امتحانات به حوزه‌های امتحانی بروند و 10 امتحان را پشت سر بگذارند و این در حالی است که آموزش و پرورش برگزاری آزمون حضوری و یا غیرحضوری در سایر پایه‌های متوسطه را به شورای مدارس واگذار کرده است و در مقطع ابتدایی نیز معاون آموزش ابتدایی اعلام کرده است گرچه معلمان می‌توانند به صورت غیرحضوری از میزان یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن و… دانش آموزان ابتدایی خصوصاً سال اول اطمینان حاصل کنند اما تاکید آنها بر این است هر دانش آموز به صورت حضوری برای یک ارزشیابی دقیق در مدرسه حاضر باشد.

در این میان هم خانواده‌ها نگران سلامت دانش آموزان هستند و هم دانش آموزان نگران این بخش و همچنین استرس امتحان دادن با ماسک و دستکش و… اما آموزش و پرورش معتقد است باید پرونده سال تحصیلی جاری بسته شود و برخی امتحانات نیاز است که به صورت حضوری برگزار شود گریزی از آن نیست.

پیش از این مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که پروتکل‌ها برای برگزاری آزمون‌ها و خصوصاً امتحانات نهایی چیست، اظهار کرد: با حضور مسئولان مرکز سنجش آموزش و پرورش در وزارت بهداشت جلسه‌ای داشتیم و شرایط را کامل تشریح کردیم. قرار است فاصله امتحانات اضافه شود و سال گذشته همه امتحانات در یک روز بود و امسال این فاصله رعایت می‌شود و همچنین هر صندلی داوطلب از هر طرف دو متر با دیگری فاصله خواهد داشت. حوزه‌های امتحانی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که الان سوال برخی از دانش آموزان این است که کنکورهای خرداد به تعویق افتاد آیا نمی‌شود امتحانات نهایی نیز به تعویق بی افتد، گفت: آنچه ما تا کنون پیش بینی کرده‌ایم با رعایت کامل پروتکل هاست و وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کردند امتحانات در خرداد برگزار می‌شود و مسئول برگزاری امتحانات نیز مرکز سنجش است اما ما به عنوان مجموعه‌ای که باید پروتکل‌ها را ابلاغ و بر آنها نظارت کنیم در آمادگی کامل هستیم.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش ی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار در خصوص اینکه چرا برای حضور داوطلبان کنکورهای ارشد و دکترا در خردادماه ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفت کرد اما برای امتحانات نهایی با وجود نزدیک به 700 هزار نفر این مخالفت وجود ندارد آیا آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات در خردادماه اصرار دارد، بیان کرد: قرار است امتحانات نهایی در خردادماه برگزار شود اما این به معنای آن نیست که ما اصرار داریم. مطمئن باشید که اگر با ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور هماهنگی نمی‌شد و آنها زمان امتحانات را تغییر می‌دادند، قطعاً به آن نگاه و تصمیمات احترام می‌گذاشتیم.

وی ادامه داد: اینکه ما بنا داریم 17 خرداد امتحانات نهایی را برگزار کنیم به این دلیل است که از نگاه مسئولان متخصص هیچ چیز سلامتی بچه‌ها را به خطر نمی‌اندازد وگرنه سلامتی دانش آموزان برای ما یک اصل است.

ساکی با اشاره به اینکه هر زمان احساس شود لطمه‌ای به سلامت دانش آموزان می‌خورد می‌شود فکر دیگری کرد، بیان کرد: ما به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که سلامتی بچه‌های آنها اصل و اساس تصمیمات ماست.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه برخی از داوطلبان کنکور می‌گویند اینکه داوطلبان پایه دوازدهم فعلی قرار است از میزان کمتری از کتاب‌های پایه دوازدهم کنکور بدهند ولی آنها که سال‌های قبل دیپلم گرفته‌اند، از محتوای بیشتری کنکور می‌دهند، اجحاف در حق آنهاست اما از سوی دیگر دانش آموزان پایه دوازدهم هم این گلایه به جا را داشتند که باید امتحانات و کنکور از میزان دروسی که حضوری به آنها تدریس شده است، گرفته شود، نظر شما چیست، بیان کرد: به نظرم باید این‌طور به ماجرا نگاه کرد که آنها که پایه دوازدهم فعلی هستند، حضورشان تا اسفندماه در مدارس بوده است و زمان کمتری به آنها تدریس حضوری شده و زمان کمتری برای درس خواندن داشته‌اند. کمتر کلاس رفته‌اند و تحت استرس بیشتری هم بوده‌اند. هم برای امتحانات نهایی هم کنکور و هم موضوع کرونا. این عین عدالت است که برای آنها حذفیاتی صورت بگیرد و بر اساس آنچه واقعاً به همه آنها در کلاس درس آموزش داده شده است، امتحان گرفته شود.



:: برچسب‌ها: امتحانات نهایی در خرداد ماه , امتحان , آموزش و پرورش , امتحانات در خرداد , پایه نهم , آزمون های سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، آخرین آمار دانش‌آموزان و مدارس شاهد را اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 382 هزار و 160 دانش آموز در 1350 مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند.

وی میزان شهریه دریافتی سال آینده را نیز اعلام کرد و گفت: کمک سرانه مشارکت دانش آموزان غیر شاهد در دوره ابتدایی حداقل 450 و حداکثر 850 هزار تومان، در دوره متوسطه اول حداقل 530 و حداکثر یک میلیون تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل 640 و حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان است.

رزاقی کمک سرانه مشارکت دانش آموزان شاهد را نیز اعلام کرد و گفت: وجوه حاصل از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه دانش آموزان شاهد (فرزند شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر) مطابق با ارقام مندرج در جدول ذیل، از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و پرداخت می‌شود. بر این اساس کمک سرانه دوره ابتدایی 450 هزار تومان، متوسطه اول 520 هزار تومان و متوسطه دوم 650 هزار تومان است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: وجوه فوق برنامه فرزندان آزادگان و جانبازان 50 تا 69 درصد معادل 75 درصد ارقام تعیین شده برای دانش‌آموزان شاهد، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و مابقی آن به عنوان سهم مشارکت توسط اولیای آنها پرداخت می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

دبیرستان سلام سلیمه همواره اهمیت خاصی به آموزش و نحوه ارائه آن به دانش‌آموزان قائل است .

به همین جهت برنامه‌ریزی‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانش‌آموزان خود در نظر گرفته که با توجه به اجرای این برنامه‌ها ، موفقیت‌های بسیاری کسب نموده است.این برنامه‌ها شامل :

برگزاری ٤ ساعت کلاس‌های فوق‌برنامه ریاضی (دروس حساب و هندسه) ، برگزاری ٣ ساعت کلاس‌های فوق‌برنامه علوم ( دروس فیزیک،شیمی،زیست ) ، شرکت در آزمون‌های تستی و تشریحی مجموعه مدارس برتر ایران در ٤ نوبت و به چالش کشیدن مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و توجه به استعدادهای فردی می‌باشد .

ثبت‌نام حداکثری دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی و حوزه بودن دبیرستان برای این آزمون‌ها جهت رفاه حال دانش‌آموزان و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌ها نیز از جمله امکاناتی است که دبیرستان سلیمه برای دانش‌آموزان خود فراهم کرده است .

کار بر روی کتاب‌های تکمیلی مجموعه مدارس سلام شامل تمرینات تستی و تشریحی دروس ریاضی،علوم،ادبیات و تدوین جزوات تکمیلی در این دروس و درس عربی در کنار کتب آموزش‌وپرورش کمک شایانی به پیشرفت علمی دانش‌آموزان این دبیرستان کرده است .

داشتن کلاس‌های پرورش خلاقیت و کار بر روی هوش‌های هشت گانه دانش آموزان ، استعدادیابی دانش‌آموزان و معرفی استعدادهای درخشان به باشگاه المپیاد ، نیز از جمله فعالیت‌های این دبیرستان می باشد.

یکی از مهمترین عوامل دست‌یابی به این افتخارات آموزشی ، استخدام و به کارگیری دبیران مجرب و حرفه‌ای و همچنین استفاده از آزمایشگاه و کارگاه و سایت مجهز می باشد که دانش‌آموزان میتوانند آموخته‌های خود را به صورت عینی و ملموس ببینند .

جهت اطلاع و استحضار چکیده‌ای از *دستاوردهای آموزشی* دانش‌آموزان این دبیرستان  در ذیل آورده می شود.

 _  کسب *٤ دیپلم افتخار *  در آزمون بردار

 _  کسب *٧ دیپلم افتخار* در آزمون چیتا و راهیابی ٤ نفر به مرحله دوم مسابقات (IGO)

_  کسب *مدال طلای ریاضی* در آزمون بین‌المللی 10K

_  کسب *مدال نقره زیست* در آزمون بین‌المللی 10K

_  کسب *مدال برنز شیمی * در آزمون بین‌المللی 10K _  کسب *٢ دیپلم افتخار* در مسابقات ریاضی IMC  و راهیابی به مرحله دوم مسابقاتWMC

_  کسب *٩ دیپلم افتخار* در مسابقات ریاضی کانگورو

برای ورود به صفحه دبیرستان دخترانه سلام سلیمه اینجا کلیک کنید.

 

راه‌های ارتباط با دبیرستان دخترانه سلام سلیمه:

آدرس : مجیدیه شمالی ، میدان بهشتی ، ابتدای خیابان ولی‌زاده ، پلاک 39

تماس با ما : 2٢٣٠٠٩٨٥ - 22٣٠٠٩٨٦

وب سایت : http://salimeh.salamsch.com/

تلگرام : https://t.me/salamsalime

اینستاگرام : https://www.instagram.com/salimehsch

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، درباره برگزاری امتحانات پایه نهم اظهار کرد: برگزاری امتحانات پایه نهم در اختیار مدرسه است. مدرسه خودش آزمون را طراحی و اجرا و سپس اعلام نتیجه می کند.

وی افزود: قبلا امتحانات پایه نهم به جهت تاثیر سوابق در هدایت تحصیلی و ورود به مدارس نمونه دولتی در آیین نامه، هماهنگ استانی برگزار می‌شد اما با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد بحث طراحی سوال و اجرا به مدارس واگذار شده و به این ترتیب شرایط نسبت به سال‌های قبل اندکی تعدیل می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج امتحان حضوری از نتایج غیرحضوری قابل استنادتر است و به جهت تاثیر در هدایت تحصیلی و پذیرش در نمونه دولتی، امتحانات این پایه به صورت حضوری انجام می‌شود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؟ اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق را هیچ زمانی کامل اجرا نکردیم. این طرح بهمن 97 به صورت پایلوت اجرا شده اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها متوقف شد.

ساکی این را هم گفت: تصحیح الکترونیکی اکنون در دستورکار است و روی آن کار می‌کنیم. با تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌ها این طرح را اجرا می کنیم.



:: برچسب‌ها: برگزاری امتحانات پایه نهم , پایه نهم , مدارس نمونه دولتی , نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب به اعلام تاریخ نهایی سه آزمون کلیدی وزارت علوم پرداخت و افزود: پیرو انتشار جدول حاوی برنامه زمانی و تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور که در تاریخ 23 مهر سال 1398 و 25 اسفند 98 منتشر شد، به اطلاع کلیه متقاضیان آزمون‌های سراسری سال 99 می‌رساند به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان و همچنین بر اساس جلسه تاریخ 14 اردیبهشت سال 99 ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ نهایی برگزاری آزمون‌های سراسری سال 1399 سازمان سنجش اعلام شد.

به گفته وی، این تاریخ‌ها به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسیده است.

سخنگوی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم نهایی صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آزمون دکتری 99 روز پنج‌شنبه 26 تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه 2 مرداد و جمعه 3 مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه 30 و جمعه 31 مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه 14 شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه 14 شهریور برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود آزمون دکتری روز جمعه 9 خرداد و آزمون ارشد در روزهای 22 و 23 خرداد ماه جاری برگزار شود.



:: برچسب‌ها: آزمون های سراسری , آزمون کلیدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این اطلاعیه آمده است که برای بار دوم و به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و جا ماندن تعدادی از علاقمندان به شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان و پیگیری مکرر اولیای دانش‌آموزان، فرصت ثبت‌نام در این آزمون‌ها از روز شنبه 13 اردیبهشت تا چهارشنبه 17 اردیبهشت برای علاقمندان شرکت در آزمون ایجاد شده است.

در ادامه تاکید شده است که این آخرین فرصت برای شرکت در آزمون است و امشب به اتمام می‌رسد.

 

علاقمندان به شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه های هفتم و دهم که در فرصت قبلی نتوانسته‌اند در آزمون ثبت‌نام کنند، می توانند با ورود به سامانه آزمون به آدرس www.azmoon.medu.ir ثبت نام کنند.



:: برچسب‌ها: مدارس استعدادهای درخشان , استعدادهای درخشان , آزمون ورودی , پایه های هفتم و دهم ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()