نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی مدارس برتر شیرزاد ظهر یکشنبه درآیین بهره برداری از دبستان ۶ کلاسه روستای " میخران" شهرستان آمل گفت، نیکوکاران برای ساخت این تعداد مدرسه در ۶ شهرستان مازندران بهترین دبستان پسرانه تهران که پیش بینی می‌شود تعدادی از آنها تا شروع سال تحصیلی آینده بهره برداری شود، بیش از ۵۰ میلیارد تومان درقالب خشت گذاری تعهد کردند.

وی همچنین به افتتاح ۲۲ طرح جدید اماکن بهترین دبیرستان دخترانه تهران  آموزشی، ورزشی و پرورشی درمازندران با ظرفیت ۱۲۹ کلاس درس به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳ شهرستان استان اشاره کرد وگفت، برای تکمیل، تجهیزو وافتتاح این طرح‌ها که بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد، بیش از ۶۷ میلیارد تومان در ۱۵ منطقه آموزشی  استان ازمحل اعتبارهای دولتی و مشارکت خیران هزینه شده است.

مشارکت مردم مازندران درطرح خشت‌گذاری آجر به آجر مدرسه

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، همچنین به اجرای طرح خشت گذاری آجر به آجر برای مشارکت همه مردم درساخت مدرسه دراستان درسال جاری اشاره کرد وگفت، اجرای این طرح از جمله طرح تحولی مشارکت‌های همه جانبه مردم در آموزش و پرورش است، که همه آحاد مردم می‌توانند حتی به اندازه خرید یک آجر به ساخت مدرسه سازی کمک کنند.

شیرزاد، از مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل به واسطه حضور جدی ومتعهدانه دانش آموزان، فرهنگیان واولیای دانش آموزان درطرح خشت گذاری آجر به آجر درساخت مدرسه قدردانی کرد وگفت، به واسطه همراهی ومشارکت همه جانبه مردم استان دراین طرح ملی، درارزیابی های انجام شده، مازندران در رتبه سوم کشوری قرارگرفت.

اجرای دهها طرح آموزشی و پرورشی درمدارس آمل

مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل هم دراین آئین از افتتاح دهها طرح آموزشی وپرورشی یک سال گذشته ازمحل اعتبارهای دولتی و نیز مشارکت نیکوکاران آملی دراین شهرستان خبر داد وگفت، مدرسه پوریان کلاکسرکه از مهمترین وبی نظیرترین طرح‌های آموزشی استان درچند سال گذشته بوده، دبیرستان مرحوم سعدی، دبستان خیرساز روستای میله، دو سالن ورزشی در مدارس، ساخت نمازخانه درمدارس بوران، ترک کلاً وزیباسازی وبهسازی دهها مدرسه ازجمله مهمترین این طرح‌ها بوده است.

عباس مرزبند، با تاکید براینکه اگرخواهان تاثیریادگیری بر دانش آموزان هستیم، باید توجه جدی به زیبا نمودن فضای آموزشی آنها داشت، افزود: هرانسانی درتلاش برای انتخاب زیبا وزیبایی هست وخوشبختانه در سال‌های اخیر با اختصاص اعتبارهای دولتی و نیز مشارکت خوب نیکوکاران درکنارآموزش وپرورش، به بسیاری از نیازهای دانش آموزان پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد، که با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور وتداوم حدود یک ساله بیماری کرونا، فعالیت‌های عمرانی درسطح آموزشی وپرورشی تعطیل نشده و افتتاح‌های خوبی درسطح شهرستان دراین مدت انجام شد.

شهرستان آمل با حدود ۴۲۰ هزارنفر جمیت، دارای ۴۵۰ مدرسه و حدود ۶۵ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی است.
منبع:خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/search?q=مدارس



:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مدارس برتر  نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با محوریت گفتمان بهترین دبستان پسرانه تهران  ایران قوی ناظر به گام دوم انقلاب امروز با حضور وزیر  بهترین دبیرستان دخترانه تهران آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام حاجی‌علی‌اکبری، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  مراسم اظهار کرد: انسان در میان موجودات از حیث توانایی بالقوه از ناتوان ترین موجودات است که باید در طی دوران برای زندگی بهتر به کسب مهارت بپردازد.

وی گفت: مسئولیت نظام تعلیم و تربیت افزایش توانمندی انسان‌هاست، اما این توانمندی‌ها تحت تاثیر تحولات تغییر پیدا می‌کند. برخی توسعه را این‌گونه تعریف می‌کنند که ملت در مقابل شرایط متفاوت و تکانه‌ها و فشارها، پایداری و ایستادگی داشته باشد. در جریان انقلاب اسلامی این توانایی حاصل شد و درک آن توسعه پیدا کرد و نیز عرصه ارائه این توانایی‌ها فراهم شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: انقلاب در جمهوری اسلامی به یکباره دانش‌آموزان را از پشت نیمکت مدارس به صحنه گردان جامعه تبدیل کرد، البته دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف قابل توجه است اما نسل را با حیطه‌هایی آشنا کرد که به بالندگی نسل نو منجر شد. لذا با کمک این پایداری، دانش آموزان از پشت نیمکت‌های مدارس صحنه‌گردان انقلاب اسلامی شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفهوم پایداری و ایستادگی از حیث اینکه نسل جدید را با مفاهیم و عرصه‌هایی آشنا و به آن وارد کرد که کمتر در گذشته به آن‌ها توجه می‌شد و این‌ها به افزایش توانمندی نسل آینده کمک می‌کرد. اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار بر جوانان تاکید کرده‌اند، نشان می‌دهد این قشر در تعمیق هویت ایرانی اسلامی تعیین‌کننده هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان ما با توجه به این ویژگی‌ها و اهتمام به توانمندی‌ها می‌توانند نقش‌آفرینان موثری باشند، وقتی فهم جامعه از آینده و دنیا و مناسبات حاکم بر دنیا تغییر می‌کند به تبع توانمندی‌های دیگری ضرورت پیدا می‌کند. تلاش ما این است برنامه‌های درسی و سرفصل‌ها توانمندی‌ها را بیش از پیش تقویت کند، اما یک راه میان‌بری هم وجود دارد و آن ظرفیتی است که تشکل‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی برای تقویت توانمندی‌ها به وجود آوردند.
https://www.mehrnews.com/news/5136103/برنامه-های-درسی-را-بیشتر-تقویت-می-کنیم



:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرگزاری مهر مدارس برتر  به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش  بهترین دبستان پسرانه تهران استان کرمان، احمد اسکندری نسب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه ستاد بهترین دبیرستان دخترانه تهران ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد تصریح کرد: آموزش‌های حضوری شامل  بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس تصریح کرد: حداکثر ۱۰ دانش آموز می‌توانند در کلاس حضور داشته باشند، در کلاس‌های درس دارای بیش از ۱۰ دانش آموز، با مدیریت شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی و در ایام هفته توزیع خواهند شد تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش‌های حضوری بهره مند شوند، هر دانش آموز حداکثر دو روز در هفته در کلاس‌های درس حضوری شرکت خواهد نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه‌های تحصیلی، آموزش‌های مجازی همچنان استمرار خواهند داشت گفت: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آنها می‌باشند لیکن سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه در سطح استان حدود ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه کمتر از ۵۰ دانش آموز داریم که غالباً در مناطق روستایی و عشایری هستند.

وی با بیان به اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است اظهار داشت: توصیه ما به خانواده‌ها و به ویژه اولیا دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش همکاری به منظور برگزاری حضوری کلاس‌های درسی است.

اسکندری نسب با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا دو چندان شده است، اظهار داشت: برگزاری حضوری کلاس‌های درس در نهایت آرامش و با اطمینان خاطر دادن به خانواده‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت استان می‌باشد چرا که تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم به آموزش‌های مجازی با کیفیت دسترسی ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است گفت: میانگین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس استان در دوره قبل بازگشایی مدارس بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بالای ۹۰ درصد بوده است.

احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه در مناطق قرمز و نارنجی هیچ کلاس درس حضوری برگزار نخواهد شد و آموزش به طور کامل در بستر سامانه شاد جریان خواهد داشت گفت: خوداظهاری مدیران مدارس، بازدید کارشناسان بهداشت و ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش و همچنین بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی سه شاخص نظارتی بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس است.

احمد اسکندری نسب با اشاره به حضور حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلم در شبکه شاد اظهار داشت: ایرادات این شبکه روز به روز رفع شده است و در حال حاضر به لحاظ زیرساختی مشکلی ندارد، در برخی مناطق با ضعف و یا دیگر مشکلات زیرساختی اینترنت مواجهیم که با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان درصدد رفع آن هستیم.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه مادامی که دانش آموزان و همکاران ما در بستر سامانه شاد فعالیت می‌کنند هزینه اینترنت رایگان محاسبه خواهد شد.
منبع:خبر گزاری مهر 
https://www.mehrnews.com/news/5126241/جزئیات-بازگشایی-مدارس-کرمان-در-شرایط-کرونایی



:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()