نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، آخرین آمار دانش‌آموزان و مدارس شاهد را اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 382 هزار و 160 دانش آموز در 1350 مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند.

وی میزان شهریه دریافتی سال آینده را نیز اعلام کرد و گفت: کمک سرانه مشارکت دانش آموزان غیر شاهد در دوره ابتدایی حداقل 450 و حداکثر 850 هزار تومان، در دوره متوسطه اول حداقل 530 و حداکثر یک میلیون تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل 640 و حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان است.

رزاقی کمک سرانه مشارکت دانش آموزان شاهد را نیز اعلام کرد و گفت: وجوه حاصل از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه دانش آموزان شاهد (فرزند شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر) مطابق با ارقام مندرج در جدول ذیل، از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و پرداخت می‌شود. بر این اساس کمک سرانه دوره ابتدایی 450 هزار تومان، متوسطه اول 520 هزار تومان و متوسطه دوم 650 هزار تومان است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: وجوه فوق برنامه فرزندان آزادگان و جانبازان 50 تا 69 درصد معادل 75 درصد ارقام تعیین شده برای دانش‌آموزان شاهد، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و مابقی آن به عنوان سهم مشارکت توسط اولیای آنها پرداخت می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

دبیرستان سلام سلیمه همواره اهمیت خاصی به آموزش و نحوه ارائه آن به دانش‌آموزان قائل است .

به همین جهت برنامه‌ریزی‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانش‌آموزان خود در نظر گرفته که با توجه به اجرای این برنامه‌ها ، موفقیت‌های بسیاری کسب نموده است.این برنامه‌ها شامل :

برگزاری ٤ ساعت کلاس‌های فوق‌برنامه ریاضی (دروس حساب و هندسه) ، برگزاری ٣ ساعت کلاس‌های فوق‌برنامه علوم ( دروس فیزیک،شیمی،زیست ) ، شرکت در آزمون‌های تستی و تشریحی مجموعه مدارس برتر ایران در ٤ نوبت و به چالش کشیدن مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و توجه به استعدادهای فردی می‌باشد .

ثبت‌نام حداکثری دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی و حوزه بودن دبیرستان برای این آزمون‌ها جهت رفاه حال دانش‌آموزان و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌ها نیز از جمله امکاناتی است که دبیرستان سلیمه برای دانش‌آموزان خود فراهم کرده است .

کار بر روی کتاب‌های تکمیلی مجموعه مدارس سلام شامل تمرینات تستی و تشریحی دروس ریاضی،علوم،ادبیات و تدوین جزوات تکمیلی در این دروس و درس عربی در کنار کتب آموزش‌وپرورش کمک شایانی به پیشرفت علمی دانش‌آموزان این دبیرستان کرده است .

داشتن کلاس‌های پرورش خلاقیت و کار بر روی هوش‌های هشت گانه دانش آموزان ، استعدادیابی دانش‌آموزان و معرفی استعدادهای درخشان به باشگاه المپیاد ، نیز از جمله فعالیت‌های این دبیرستان می باشد.

یکی از مهمترین عوامل دست‌یابی به این افتخارات آموزشی ، استخدام و به کارگیری دبیران مجرب و حرفه‌ای و همچنین استفاده از آزمایشگاه و کارگاه و سایت مجهز می باشد که دانش‌آموزان میتوانند آموخته‌های خود را به صورت عینی و ملموس ببینند .

جهت اطلاع و استحضار چکیده‌ای از *دستاوردهای آموزشی* دانش‌آموزان این دبیرستان  در ذیل آورده می شود.

 _  کسب *٤ دیپلم افتخار *  در آزمون بردار

 _  کسب *٧ دیپلم افتخار* در آزمون چیتا و راهیابی ٤ نفر به مرحله دوم مسابقات (IGO)

_  کسب *مدال طلای ریاضی* در آزمون بین‌المللی 10K

_  کسب *مدال نقره زیست* در آزمون بین‌المللی 10K

_  کسب *مدال برنز شیمی * در آزمون بین‌المللی 10K _  کسب *٢ دیپلم افتخار* در مسابقات ریاضی IMC  و راهیابی به مرحله دوم مسابقاتWMC

_  کسب *٩ دیپلم افتخار* در مسابقات ریاضی کانگورو

برای ورود به صفحه دبیرستان دخترانه سلام سلیمه اینجا کلیک کنید.

 

راه‌های ارتباط با دبیرستان دخترانه سلام سلیمه:

آدرس : مجیدیه شمالی ، میدان بهشتی ، ابتدای خیابان ولی‌زاده ، پلاک 39

تماس با ما : 2٢٣٠٠٩٨٥ - 22٣٠٠٩٨٦

وب سایت : http://salimeh.salamsch.com/

تلگرام : https://t.me/salamsalime

اینستاگرام : https://www.instagram.com/salimehsch

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، درباره برگزاری امتحانات پایه نهم اظهار کرد: برگزاری امتحانات پایه نهم در اختیار مدرسه است. مدرسه خودش آزمون را طراحی و اجرا و سپس اعلام نتیجه می کند.

وی افزود: قبلا امتحانات پایه نهم به جهت تاثیر سوابق در هدایت تحصیلی و ورود به مدارس نمونه دولتی در آیین نامه، هماهنگ استانی برگزار می‌شد اما با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد بحث طراحی سوال و اجرا به مدارس واگذار شده و به این ترتیب شرایط نسبت به سال‌های قبل اندکی تعدیل می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج امتحان حضوری از نتایج غیرحضوری قابل استنادتر است و به جهت تاثیر در هدایت تحصیلی و پذیرش در نمونه دولتی، امتحانات این پایه به صورت حضوری انجام می‌شود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؟ اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق را هیچ زمانی کامل اجرا نکردیم. این طرح بهمن 97 به صورت پایلوت اجرا شده اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها متوقف شد.

ساکی این را هم گفت: تصحیح الکترونیکی اکنون در دستورکار است و روی آن کار می‌کنیم. با تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌ها این طرح را اجرا می کنیم.



:: برچسب‌ها: برگزاری امتحانات پایه نهم , پایه نهم , مدارس نمونه دولتی , نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب به اعلام تاریخ نهایی سه آزمون کلیدی وزارت علوم پرداخت و افزود: پیرو انتشار جدول حاوی برنامه زمانی و تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور که در تاریخ 23 مهر سال 1398 و 25 اسفند 98 منتشر شد، به اطلاع کلیه متقاضیان آزمون‌های سراسری سال 99 می‌رساند به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان و همچنین بر اساس جلسه تاریخ 14 اردیبهشت سال 99 ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ نهایی برگزاری آزمون‌های سراسری سال 1399 سازمان سنجش اعلام شد.

به گفته وی، این تاریخ‌ها به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسیده است.

سخنگوی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم نهایی صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آزمون دکتری 99 روز پنج‌شنبه 26 تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه 2 مرداد و جمعه 3 مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه 30 و جمعه 31 مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه 14 شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه 14 شهریور برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود آزمون دکتری روز جمعه 9 خرداد و آزمون ارشد در روزهای 22 و 23 خرداد ماه جاری برگزار شود.



:: برچسب‌ها: آزمون های سراسری , آزمون کلیدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این اطلاعیه آمده است که برای بار دوم و به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و جا ماندن تعدادی از علاقمندان به شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان و پیگیری مکرر اولیای دانش‌آموزان، فرصت ثبت‌نام در این آزمون‌ها از روز شنبه 13 اردیبهشت تا چهارشنبه 17 اردیبهشت برای علاقمندان شرکت در آزمون ایجاد شده است.

در ادامه تاکید شده است که این آخرین فرصت برای شرکت در آزمون است و امشب به اتمام می‌رسد.

 

علاقمندان به شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه های هفتم و دهم که در فرصت قبلی نتوانسته‌اند در آزمون ثبت‌نام کنند، می توانند با ورود به سامانه آزمون به آدرس www.azmoon.medu.ir ثبت نام کنند.



:: برچسب‌ها: مدارس استعدادهای درخشان , استعدادهای درخشان , آزمون ورودی , پایه های هفتم و دهم ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از روابط عمومی سازمان استعدادهای درخشان، ثبت نام المپیاد پژوهشی در سامانه hamgam.medu.ir فعال شده است.

بر اساس این گزارش اولین دوره المپیاد پژوهشی با عنوان انرژی و محیط زیست تا پایان تیرماه ادامه دارد.

دانش آموزان علاقمند جهت ثبت طرح‌های خود با هماهنگی پژوهش‌سراها اقدام نمایند.



:: برچسب‌ها: اولین دوره المپیاد پژوهشی , استعدادهای درخشان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، خسرو ساکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ شده مدنظر است، گفت: برای رعایت این پروتکل‌ها از مراقبین بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محله‌های آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد که اما با این وجود اگر تا هفدهم، باز هم نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت چیز دیگری باشد مبنا می‌شود، اما ما تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات در تاریخ هفدهم آماده کرده‌ایم و مصمم هستیم که در این تاریخ اگر شرایط مهیا باشد امتحانات را برگزار کنیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اکنون آیین‌نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است؟ گفت: برنامه امتحانات با امضای بنده به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

وی این را هم گفت: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم، دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین 1.8 تا 2 متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی جلوی و بغلی حدود دو متر فاصله داشته باشد.

به گفته ساکی ، پیش‌بینی کرده‌ایم که مراقبین بهداشت در مبادی ورودی سالن‌های برگزاری امتحانات حضور داشته باشند. دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌ها توصیه کرده‌ایم. ما آماده‌ایم که امتحانات را برگزار کنیم. سوالات را طرح می‌کنیم و انشالله اگر مورد جدیدی نباشد با توکل بر خداوند متعال هفدهم امتحانات نهایی پایه دوازدهم را برگزار می‌کنیم.

ساکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه برگزاری امتحانات در کجا اعلام شده است؟ گفت: این برنامه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش و سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. این برنامه‌ها داخل مدارس نیز قرار گرفته و از طریق مدیر مدرسه و مناطق آموزش و پرورش قابل دسترسی است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره منابع امتحانات گفت: با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط شیوع کرونا مواجه بود به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود 80 درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم 20 درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است، لذا ما 80 درصد اول را برای همه دانش‌آموزان مبنا قرار دادیم و 16 نمره از این بخش سوال طرح می‌کنیم و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح می‌کنیم؛ چهار نمره از 20 درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان 80 درصد قبلی.

دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات 20 درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان 80 درصدی که 16 نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که انشاالله انتخاب کنند و پاسخ دهند.

وی گفت: یعنی چه دانش‌آموزانی که به آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند و چه دانش‌آموزانی که دسترسی نداشته‌اند بتوانند 20 نمره را از امتحانی که طراحی شده کسب کنند.



:: برچسب‌ها: امتحانات نهایی , سال تحصیلی , آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، خسرو ساکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ شده مدنظر است، گفت: برای رعایت این پروتکل‌ها از مراقبین بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محله‌های آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد که اما با این وجود اگر تا هفدهم، باز هم نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت چیز دیگری باشد مبنا می‌شود، اما ما تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات در تاریخ هفدهم آماده کرده‌ایم و مصمم هستیم که در این تاریخ اگر شرایط مهیا باشد امتحانات را برگزار کنیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اکنون آیین‌نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است؟ گفت: برنامه امتحانات با امضای بنده به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

وی این را هم گفت: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم، دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین 1.8 تا 2 متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی جلوی و بغلی حدود دو متر فاصله داشته باشد.

به گفته ساکی ، پیش‌بینی کرده‌ایم که مراقبین بهداشت در مبادی ورودی سالن‌های برگزاری امتحانات حضور داشته باشند. دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌ها توصیه کرده‌ایم. ما آماده‌ایم که امتحانات را برگزار کنیم. سوالات را طرح می‌کنیم و انشالله اگر مورد جدیدی نباشد با توکل بر خداوند متعال هفدهم امتحانات نهایی پایه دوازدهم را برگزار می‌کنیم.

ساکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه برگزاری امتحانات در کجا اعلام شده است؟ گفت: این برنامه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش و سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. این برنامه‌ها داخل مدارس نیز قرار گرفته و از طریق مدیر مدرسه و مناطق آموزش و پرورش قابل دسترسی است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره منابع امتحانات گفت: با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط شیوع کرونا مواجه بود به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود 80 درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم 20 درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است، لذا ما 80 درصد اول را برای همه دانش‌آموزان مبنا قرار دادیم و 16 نمره از این بخش سوال طرح می‌کنیم و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح می‌کنیم؛ چهار نمره از 20 درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان 80 درصد قبلی.

دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات 20 درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان 80 درصدی که 16 نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که انشاالله انتخاب کنند و پاسخ دهند.

وی گفت: یعنی چه دانش‌آموزانی که به آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند و چه دانش‌آموزانی که دسترسی نداشته‌اند بتوانند 20 نمره را از امتحانی که طراحی شده کسب کنند.



:: برچسب‌ها: امتحانات نهایی , سال تحصیلی , آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: 80 درصد مطالب و محتوای درسی قبل از تعطیلی مدارس به صورت حضوری آموزش داده شده است، بنابراین 80 درصد نمره هم از این 80 درصد محتوا است.

وی افزود: اما 20 درصد باقیمانده مطالب هم قرار بود به صورت غیرحضوری آموزش داده بشود اما چون مطمئن نیستیم که همه این آموزش‌ها را دیده و از آن برخوردار شده باشند، بنابراین 20 درصد امتحانات انتخابی طرح می‌شود.

حاجی میرزایی در باره این 20 درصد سوالات امتحانی گفت: دانش آموزانی که از آموزش‌های مجازی برخوردار شده اند می‌توانند به سوالات طراحی شده از دروس تدریس شده در این ایام پاسخ دهند و کسانی که به این آموزش‌ها دسترسی نداشتند می‌توانند به سوالاتی که از دروس تدریس شده حضوری، پاسخ دهند بنابراین کسی که 80درصد آموزش دیده می‌تواند به راحتی به سوالات پاسخ دهد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در این شیوه، یکسری سوالات امتحانات مشترک و 5 سوال انتخابی است و دانش آموز می‌تواند یا به 5 سوال طراحی شده از مطالب آموزش حضوری پاسخ دهند یا 5 سوال طراحی شده از آموزش‌های مجازی.



:: برچسب‌ها: امتحانات نهایی , سال تحصیلی , آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات امتحانات پایان سال و ارزیابی دانش‌آموزان ابتدایی، افزود: برای دانش آموزان ابتدایی طبق دستورالعمل تهیه شده و جلسات شورای عالی آموزش و پرورش، ارزیابی معلم مدنظر است که به شیوه کیفی و توصیفی انجام می‌شود همچنین امتحانات هماهنگ پایه ششم که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد، امسال حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در پایه‌های ابتدایی بعد از آنکه محتوای کتاب‌های درسی پایان و کار آموزش به اتمام رسید، ارزیابی دانش‌آموزان با محوریت معلم انجام می‌شود. اظهار داشت: بنابراین خانواده‌ها نباید نگران باشند، چون پیش‌بینی شده با توجه به اهمیت مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن به ویژه در پایه‌های اول در صورت لزوم، برنامه جبرانی برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شود و در شروع سال تحصیلی آینده معلمان ارزیابی آن را انجام خواهند داد تا دانش‌آموزان مهارت‌های پایه را کسب کرده و به پایه بالاتر بروند، اطمینان از یادگیری صحیح مهارت‌های پایه جزو برنامه‌های آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات شبکه «شاد» نیز این طور توضیح داد که آموزش و پرورش قبل از راه اندازی شاد با توجه به ماموریت‌های ذاتی برای تداوم جریان آموزش اقدامات مختلفی را انجام داده بود و یکی از اقدامات در سطح ملی همکاری با صدا و سیما و تولید برنامه‌های آموزش تلویزیونی بود.

وی افزود: به همین دلیل در مناطق روستایی و عشایری که امکان دسترسی به فناوری‌ها وجود نداشت، درس نامه‌هایی توسط راهبران آموزشی تهیه و به درب منزل دانش‌آموزان برده شد و همچنین روسای مناطق موظف شدند، از در دسترس بودن آموزش برای دانش آموزان مناطقشان اطمینان پیدا کنند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزش تلویزیونی همچنان ادامه دارد گفت: وجود یک اپلیکیشن با کاربرد آموزشی و محیط امن در قالب یک برنامه هماهنگ و منسجم و با قابلیت نظارت لازم بود تا منبع خوب محتوا را در اختیار دانش‌آموز، معلم و خانواده قرار دهد که مورد تایید آموزش و پرورش باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شروع کار به این بزرگی که در مقیاس جهانی آن هم در مدت کوتاه قابل ارائه است، مشکلاتی وجود دارد اما تلاش این است که هر روز اشکالات کمتر شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت آزمون تیزهوشان نیز توضیح داد: رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان در جریان آخرین اطلاعات این مسئله است، اما با توجه به جلساتی که برگزار شد آموزش و پرورش تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات است اگر با توجه به شرایطی که وجود دارد به آموزش و پرورش قطعی اعلام شود شرایط برگزاری امتحانات با حفظ فاصله فیزیکی به چه صورت خواهد بود، تصمیم نهایی زودتر به اطلاع همه افرادی که داوطلب هستند می‌رسد اما هنوز این موضوع نهایی نشده و برای اطلاع رسانی فرصت است آموزش و پرورش مصمم است همه برنامه‌های خود را جلو ببرد اما متناسب با شرایط فعلی اقداماتی پیش‌بینی می‌کنیم که سلامت دانش‌آموزان حفظ و برنامه‌ها هم اجرا شود.

وی درباره تداخل زمان آموزش دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی مختلف در شبکه شاد گفت: زمان برگزاری کلاس‌ها شناور است، در دوره ابتدایی از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر امکان برگزاری کلاس‌های درس وجود دارد که با توافق خانواده‌ها و دانش‌آموزان، معلم ساعت کلاس را انتخاب می‌کند اما اگر تداخلی وجود داشت می‌توان ساعت دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول را جابجا کرد و همزمان برنامه‌های دیگری از طریق تلویزیون وجود دارد که می‌توانند استفاده یا حتی آن را دانلود کنند.

حکیم زاده افزود: بر اساس دستورالعمل «شاد»، مدیران مدارس باید اسامی دانش آموزانی که امکان استفاده از شاد را ندارند، استخراج و با ذکر دلایل ارائه دهند و اقدامات جبرانی و جایگزین برای پیگیری برنامه‌های آموزشی آنها انجام شود.

 



:: برچسب‌ها: وزارت آموزش و پرورش , آزمون تیزهوشان , مرکز ملی استعدادهای درخشان ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()