نوشته شده توسط : سهیل

تکنولوژی های مدرن و جدید، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. دنیای امروز دیگر بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت می کند و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند. تاثیری که باعث شده است که کاربران زیادی برای جستجوی کسب و کارهای مختلف، خرید کردن، برقراری ارتباط، کسب دانش و یادگیری از اینترنت استفاده کنند.

در روزگار کنونی اینترنت یک منبع آموزش قوی در رسانه ها آموزشی و به شکل کلی قادر به ارزیابی، مطابقت و اصلاح است که با استفاده از کامپیوتر برای تمام اشخاص در هر نقطه از جهان در هر زمان است. محبوبیت استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی و آموزشی در حال افزایش است. با افزایش سرعت و امنیت و پیشرفت فن آوری و تکنولوژی نیاز به اینترنت در زندگی روزمره افزایش می یابد.

 

شروع فعالیت آموزش آنلاین با فروش مطالب متنی بوده است. مطالبی که به صورت فایل کتاب الکترونیکی یا ای‌بوک ارائه می شدند و به فروش می رسیدند. اولین قدم ها برای دریافت خدمات آموزشی نیز همین کتاب های آموزشی بودند. بعد از آن و با گسترش دستگاه های تکنولوژیک، ارتباط صوتی و ویدیویی نیز امکان پذیر شد. به طوری که امکان تحصیل از راه دور نیز فراهم شد. آموزشگاه ها و دانشگاه های مجازی زیادی با این روش شروع به فعالیت کرده اند و در حال حاضر هم فعالیت می کنند. 

مدرسه مجازی

آموزش مجازی یا virtual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی e-learning بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌پذیر است. یکی از انواع آموزش مجازی و بی شک برترین نوع آموزش مجازی است که طی آن استاد و دانشجو در یک زمان مشخص وارد کلاس مجازی شده ودر یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار میگیرند. در آموزش مجازی آنلاین مدرس می تواند با ارائه فایل های پی دی اف و اسلایدهای پاورپوینت و صدا و تصویر خود مباحث آموزشی مورد نظر را با دانشجویان در میان بگذارد. اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر مدرس و نمایش محیط نرم افزارهای مختلف به صورت زنده به فراگیران ، امکان آموزش عملی موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزارها را ایجاد می کند.

مدرسه آنلاین، یادگیری برنامه ریزی شده ای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. به همین دلیل آموزش آنلاین، به تکنولوژی های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش نیازمند است.یادگیری آنلاین فقط بر روی نیاز های یاد گیرنده برای رابطه با مدرس تمرکز می کند، درحالی که آموزش آنلاین باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یاد گیرنده باشد.

کلاس آنلاین یا سامانه آموزش مجازی یک محیط آموزش و یادگیری است که در آن به شرکت کننده ها آموزش از راه دور ارائه می شود و آن ها می توانند تنها در یک سیستم اینترنتی باهم ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند، سخنرانی ها و ارائه ها را مشاهده کنند و در مورد آن بحث کنند و با کار گروهی با منابع آموزشی درگیر شوند. این محیط اغلب با یک سیستم وب کنفرانس کار می کند که به چندین کاربر اجازه می دهد که در زمان مشابهی به اینترنت متصل شوند که به کاربران اجازه می دهد که از هر نقطه ای که هستند در کلاس آنلاین شرکت کنند.

 

چرا آموزش آنلاین را انتخاب می کنیم؟ 

برای تحصیل در یک آموزشگاه آنلاین یا شرکت در یک دوره آنلاین، نیازی نیست که حتماً مسافتی طولانی را طی کنیم. در مورد دانشگاه آنلاین و مجازی هم این موضوع بیشتر تاثیر دارد. هزینه های سرسام آور زندگی در یک شهر غریب یا هزینه های روانی دوری از خانه و خانواده، می تواند هر کسی را منصرف کند. همه این ها را باید به هزینه های تحصیل در یک آموزشگاه یا دانشگاه اضافه کنید تا متوجه بشویم که چه فشاری را از نظر مالی و روانی باید تحمل کنیم تا یک مدرک دانشگاهی بگیریم. آموزشگاه آنلاین به ما کمک می کند که فاصله های فیزیکی را حذف کنیم و از هر جای کشور یا دنیا، یک دوره آموزشی را به صورت آنلاین بگذرانیم.

 

حذف مشکل انتظار تا شروع دوره

مسئله بعدی در مورد آموزش انلاین که حل شده است، مشکل انتظار تا شروع دوره است. خیلی از دوره های آموزشی، در یک بازه زمانی مشخص و از قبل تعیین شده برگزار می شوند. بنابراین انتظار کشیدن تا شروع دوره باعث می شود که یا فراموش کنیم که در دوره جدید ثبت نام کنیم، یا در هنگام شروع دوره جدید، زمان های خالی مان تغییر کند. همه اینها، مشکلات زمانی اموزش سنتی هستند.

بهترین آموزشگاه های آینده کدامند؟

بهترین آموزشگاه های آینده، آموزشگاه هایی هستند که می توانند فاصله های فیزیکی و زمانی را حذف کنند تا هر کسی از هر مکان و زمانی، بتواند یک دوره آنلاین را بگذراند. اگر تا قبل از این، صرفاً یک مطلب آموزشی به صورت ویدیویی یا تصویری یا متنی روی اینترنت پیدا می شد، امروز این مسئله فراتر هم رفته است.

مفاهیم آموزش مجازی آنلاین:

دانشگاه مجازی :

دانشگاه های مجازی محل فیزیکی ندارند و دانشجویان از طریق وب سایت دانشگاه دروس مورد نظرشان را انتخاب کرده و ساعات و روزهای کلاس ها را هماهنگ میکنند .

ویژگی های دانشگاه مجازی

• نیاز نداشتن به حضور فیزیکی استاد و دانشجو در کلاس

• وابسته نبودن کلاس درس به زمان خاص

• کیفیت بالاتر ارائه درس ها

• حضور بیشتر دانشجوها برای یک درس

• دسترسی آسان

 

کلاس مجازی:

کلاس مجازی در حقیقت یک فضای مجازی است که استاد و دانشجویان در ساعات مشخصی باید در آن حضور داشته باشند. تدریس مباحث مورد نظر در این فضا صورت میگیرد و دانشجویان می توانند سوالات و مشکلات خود را در این فضا مطرح کنند و با استاد و باقی دانشجویان به بحث و تبادل اطلاعات بپردازند.

استاد مجازی:

در بهترین مدارس تهران آموزش مجازی آنلاین استادان به صورت فیزیکی وجود ندارند ولی بصورت به صورت آنلاین پاسخ گوی کاربران و دانشجویان هستند و با تهیه فایل آموزشی تدریس مباحث آموزشی را به عهده دارند.

 

دانشجویان مجازی:

دانشجوی مجازی فردی است که بدون حضور فیزیکی در کلاس های درس تحصیل می کند و باید با طرز کار با سیستم های کامپیوتری و همچنین اینترنت و سایت های اینترنتی آشنا باشد.

آزمون های مجازی:

آزمون های آنلاین به این صورت هستند که دانشجویان در ساعت معین و مدت زمان معین در یک آزمون شرکت کرده و کلیه مباحثی را که در دانشگاه های مجازی مطالعه کردند را مورد آزمایش قرار خواهند داد.



:: برچسب‌ها: مدرسه مجازی , بهترین مدرسه آنلاین , لیست مدارس مجازی , لیست بهترین مدارس تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ارتباط والدین با فرزند بیشترین دلیل حاکی از زندگی فرد دارد. به عنوان اولین ارتباط فرزند با والدین، ایجاد محدودیت های والدین برای فرزند بعد از آن است. ارتباط مثبت بین والدین و فرزندان شامل دادن استقلال، بر انگیختن حس کنجکاوی، عزت نفس و درک توانایی آنان، می باشد. با درگیر شدن در زندگی آنان و ساختن یک ارتباط قوی، ارتباط خود را با فرزندانتان افزایش دهید. همچنین با یادگیری، خود را در زمان رابطه سازی، سازگار کنید.

مشغول کردن خود با فرزندان

۱- در سطح آنان باشید

والدین و فرزندان

با هم سطح کردن خود با فرزندانتان می توانید ارتباط خود را بهبود ببخشید. آموزش دهید، روی فرآیند کار کنید و با آنها بسته به سطحشان بازی کنید. همانگونه که فرزند با آن آشنا است. اینکار به شما کمک می کند تا ارتباط خود را بهبود ببخشید و به آنها نزدیک تر بشوید.

اگر نوزاد دارید، کف زمین یک شهر بی مرز بسازید. اگر خردسال یا نوجوان دارید، به بازی های رایانه ای آنان ملحق شوید.

در حین انجام این قبیل کارها بیشتر از صحبت در سر میز شام می توانید با آنان صحبت کنید.

۲- مهم بودن در کنار خانواده را تاکید کنید

آنچه والدین باید بدانند

هنگامی که فرزندانتان دریافتند که شما شخصیت آنان را درک کرده اید و احترام می گذارید، زمان بالا بردن ارزش خانواده برای آنان است. زمان بودن در کنار هم را خاص و یک قسمت از فعالیت های روزانه بسازید.

بیشتر شب های هفته را کنار هم غذا بخورید، از همه بخواهید که اوج و فرود هایشان را تعریف کنند (بهترین و بدترین لحظات را). درکنار هم ورزش کنید، فیلم ببینید یا بازی های جمعی انجام دهید.

۳- برای هر فرزند وقت جداگانه اختصاص دهید

والدین

گذراندن زمان با یکدیگر، مهم است. همچنین باید برای هر فرزند به طور جدا وقت اختصاص دهید تا با شخصیت او بیشتر آشنا شوید. اختصاص دادن جداگانه وقت به هرفرزند، ارتباط سازی شما را بهتر می سازد. همچنین به شما کمک می کند تا از استعداد ها و توانایی های فرزندتان آگاه شوید.

یک سرگرمی بیابید که هر کدام از فرزندان را درگیر کند. ممکن است به یکی ماهی گیری در آخر هفته را آموزش دهید، یا با دیگری پیانو تمرین کنید. برنامه هفتگی خود را برای ساختن ارتباط با آنان خالی سازید.

۴- با آموزشگاه ها، مدارس و دوستان آنان در ارتباط باشید

والدین و فرزندان

والدینی می توانند یک دوستی خوب با فرزندان داشته باشند که با زندگی شخصی آنان نیز در ارتباط باشند. انتظار یک رابطه خوب با آنان را فقط در صورت گفتن صبح بخیر”و “شب بخیر”، نداشته باشید.

داشتن مشغله های کاری و مسئولیت های زندگیتان، قابل درک است ولی باید یک ارتباط با فرزند خود داشته و از زندگی شخصی او آگاه باشید.

اگر مقداری وقت آزاد دارید، پیشنهاد شرکت در مسابقات مدرسه، مسابقات سافت بال، بازی ها را بدهید یا با معلم فرزندتان به طور منظم ملاقات کنید تا از فعالیت های آموزش او نیز آگاه شوید.

هنگامی که در حال انجام تکالیفشان هستند، پیششان بنشینید. به آنان در تمرین بازی های مدرسه کمک کنید. دوستان فرزندتان را به خانه دعوت کنید تا با چیزهایی که بر او تاثیر می گذارند، آشنا شوید.

۵- اطراف کودک باشید

مشکلات والدین با فرزندان

اجازه دهید که کودک بفهمد چیزها همیشه برای شما جدی نیستند. البته باید اقتدار خود را به آنان نشان دهید، ولی همچنین با آنها بخندید. یک صحنه ی شاد می تواند زندگی آنان را شاد کند و خاطرات شیرین بسازد.

صورت ها و صداهای دیوانه مانند بسازید و وعده های غذایی را شیرین کنید یا با کوچکترها بازی کنید. با نوجوان ها شوخی کنید و جوک بگویید.

برقراری یک رابطه خوب بین والدین و فرزندان

۱- قابل اعتماد باشید

ارتباط موثر والدین با فرزندان

به عنوان یک پدر یا مادر، این اهمیت دارد که اعتماد را پایه گذاری کنید. اعتماد، به معنی نقش های مختلف والدین است. البته فرزند شما باید این را بدانند که می توانند در هر شرایطی به شما تکیه کنند. اگر می گویید کاری را انجام می دهم، حتما آن را انجام دهید تا به حرفتان پایبند باشید. اینکار باعث می شود که فرزند شما برای ساده ترین چیزا وابسته شود که باعث بهبود روابط در آینده خواهد شد.

درهرحال اعتماد، همچنین به معنی احترام به محیط خصوصی فرزند و دادن اعتماد به نفس برای به اشتراک گذاشتن کارهایشان با شما است.

اعتماد دقیقا به این معنی نیست که شما، هرچیزی که فرزندتان می گوید را باور کنید، بلکه به این معنی است که شما می خواهید ارزش های تردید را به آن ها آموزش دهید.

۲- شنیدن بدون حواس پرتی را تمرین کنید

والدین و فرزندان

پدر مادرها مشغله دارند، اما باید به فرزندانتان این اطمینان را بدهید که شما برای هر چیزی که می گویند ارزش قائل هستید. حتی اگر فرزند در حال توضیح یک اتفاق تکراری در مدرسه یا یک رویا است، تمام اهمیتتان را به او تخصص دهید. هنگامی که به طور کامل گوش دهید، رابطه ی خود با اورا بهبود می بخشید و ارزش او را ثابت می کنید.

موبایل خود را بی صدا کنید و تلویزیون را خاموش کنید. آنها را در موقعیتی قرار ندهید که به شما پاسخگو باشند. کاملا به او گوش دهید و سعی کنید پیام آنها را درک کنید. به صورتشان نگاه کنید. تماس چشمی برقرار کنید. از زبان بدن (body language) استفاده کنید. بدون قضاوت تغییرات منفی در چهره تان به آنها گوش کنید.

هنگامی که حرفشان تمام شد، چیزی که یاد گرفته اید را خلاصه کنید. برای مثال: دختر شما می گوید: تمام دختران مدرسه، آخر هفته به اردو می روند، اما ما باید به آن عروسی مسخره برویم!. شما باید بگویید: مشخص است که از نرفتن به اردو ناراحت هستی.

۳- روش ۳ میم موثر والدین را دنبال کنید

نقش والدین در تربیت فرزندان

همه فرزندان، در رفتار و روابط کمی تغییر می کنند. به عنوان یک بزرگسال، باید به طور بالغ پاسخگو باشید و خیلی آرام بداخلاقی را کنترل کنید. ۳ میم را دنبال کنید تا به اقتدار شما کمک کند و از همه روابط والدین فرزندی محافظت کند.

محکم باشید: نتایج را اظهار کنید و به طور موافق آن ها را بکار گیرید.

مهربان باشید: حرف های خود را با صدای مودب انتقال دهید. از بلند کردن صدای خود خودداری کنید. خیلی آسان حرمت شکنی را توضیح دهید و عواقب آن را بگویید.

منصف باشید: همچنین هنگامی که کاری را درست انجام می دهند، تشویقشان کنید.

۴- آرام باشید و مکالمات نزدیک به هم داشته باشید

رابطه والدین با فرزندان

نوجوانان، خیلی آسان با تماس صورت و چشمی، تهدید می شوند. با تغییر لحن خود به موازات آنان، از فشار بکاهید. از درگیری های مدرسه ای پسر خود بپرسید. هنگام پخت غذا، از دخترتان در مورد دوستان و اتفاقات جدید مدرسه او بپرسید.

از این زمان برای شناخت کامل فرزند خود استفاده کنید. برای ساخت یک رابطه خوب با همه، باید هر کدام از علایق، سرگرمی ها، و غیره آنان را یاد بگیرید. این نوع از روابط سازی، تفاوتی بین شما و فرزندتان ایجاد نمی کند. با کودک خود با قلب باز درگیر شوید، هنگام اهمیت دادن به آن ها و گوش دادن بهشان، بازی کنید و جوک بگویید و این اطمینان را به آنان بدهید که برایتان مهم هستند. همچنین علایق، دوست داشتن و خاطرات خود را با آنان در میان بگذارید. به علایق یکسانتان تاکید کنید. فرزند شما با این روش بیشتر علاقمند به صحبت و نزدیک شدن به شما، می شود.

تغییرات به موقع در رابطه بین والدین و فرزندان

۱- با بزرگ شدن فرزند، قوانین را یادآوری و برتری ها را بیشتر کنید

ارتباط با فرزندان

با توجه به سن فرزندتان، این مهم است که قوانین و راهنمایی ها را یادآوری کنید و اگر لازم بود آنها را تغییر دهید. فرزندان باید بدانند که به آنها اعتماد دارید و به آنها بسته به سنشان مسئولیت هایی می دهید. درهرحال، این همچنین به معنی قرار دادن عواقب جدی هنگام شکستن قوانین است.

۲- در بحث ها، آنان را شرکت دهید

نحوه ارتباط موثر با فرزندان

احساس بزرگ شدن وقتی اتفاق میافتد که، والدین به طور جدی نظرهای آنان را بخواهند. بیشتر پدر مادرها، در بحث ها بجای اجازه دادن به فرزندان در بازی کردن نقششان، داد می زنند. هنگامی که کودک شما نوجوان و بزرگتر شد، زمان گوش و اهمیت دادن به نظرهای آنان است.

به بزرگترها اجازه دهید در بیشتر بحث ها مانند: انتخاب لباس، انتخاب وعده های غذایی، فعالیت ها یا تعطیلات، نظر بدهند. همچنین ممکن است از بزرگترینشان بخواهید که هنگام مشکلات خانوادگی، خانواده را کنترل کند و جایگاه و احترام او را نشان دهید.

مثلا: ممکن است بگویید:”امیرعلی، نظرت برای این مهمانی آخرهفته چیست؟” یا “برای تعطیلات تابستان کجا دوست داری بروی؟”.

۳- هنگام چالش ها آنان را تشویق کنید و استقلال را بیابید

والدین و فرزندان

هنگامی فرزندتان یک رابطه قوی با شما داشت، احساس قدرت برای رفتن به دنیای بیرون و رویارویی با چالش ها را دارند. برای فرزندتان حمایت کننده باشید، عزت نفس آنان را افزایش دهید.

این به این معنی است که به نوجوان خود اجازه دهید تا کارهای شخصی خود را انجام دهد که برای زندگی برای دانشگاه آماده شود. به هر حال این به این معنی است که، به کودک خود قدرت دهید تا هنگام گرفتن یک نمره بد از معلم خود، بلند شود و اعتراض کند (با احترام).

قدرت، با یک دستورالعمل تدریجی اتفاق میافتد. به فرزند خود رویارویی با سختی ها و مشکلات آموزش دهید. در شرایط استرس زا اجتماعی به آنان کمک کنید. سپس آنان را برای رسیدن به اهدافشان در آینده تشویق کنید.

۴- خصلت انسانی خود را نشان دهید

ارتباط موثر والدین با فرزندان

هنگامی که فرزندتان به سن بلوغ رسید، زمان آرامش پدر مادر ها و دادن اجازه به آنها برای یک دیدگاه اجمالی به لایه های درونی است. در حقیقت، نشان دادن خصلت انسانی خود به آنان، روابط را بهبود می بخشد. هنگام رانندگی به سمت خانه، خاطرات خود را برای آنان بگویید تا یاد بگیرند و بزرگ شوند.

برای مثال اگر شما هم درگیری هایی در دوران مدرسه داشته اید، آنان را به اشتراک بگذارید و راه های از پس آن برآمدن را بگویید. آن ها به شما به عنوان یک فرد قوی و شکست ناپذیر نگاه می کنند، اینکار کمک می کند که بدانند شما نیز تجربه کرده اید و آن را کنترل کرده اید.



:: برچسب‌ها: ارتباط موثر , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزند , ارتباط موثر با فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

فرزندان نیاز اساسی دارند که مورد پذیرش خانواده واقع شوند، اگر یک ارتباط سالمی با فرزندان انجام بگیرد، تغییرات سازنده ای در رشد و شکوفایی و پذیرش مثبت فرزندان خواهد داشت. گوش دادن به سخنان فرزندان و داشتن رابطه کلامی وغیر کلامی مناسب می تواند برای بهبود پذیرش و ایجاد رابطه صمیمی فرزندان کمک کند، در این صورت تعلق و علاقه آنها به خانواده بیشتر می شود

ارتباط موثر با فرزندان
جامعه شناسان اذعان می دارند که خانواده دارای وظایف تربیتی مهم و عمیقی است که کسی قادر به انجام آن نیست، توجه به پرورش، نگهداری و تربیت فرزندان خصوصا در مراحل اولیه کودکی یکی از موضوعات اساسی است.[1] از این رو برای برقراری ارتباط صحیح و مناسب میان والدین و فرزندان، به راهکارها و مهارت هایی نیازمندیم[2] چرا که با رعایت همین راهکارها می توان بهترین زمینه تربیت و رشد را در زندگی ایجاد کرد.
1. شناسایی نیاز فرزندان
والدین در همان گام اول ارتباط با فرزندان، باید نیازهای واقعی آنها را تشخیص دهند و پاسخ متناسب با نیاز آنان ارائه کنند. مهم ترین نیازهای فرزندان به این شرح  است:
1-1. نیاز به استقلال و تشخص
فرزندان به طور طبیعی می خواهند خودشان تصمیم بگیرند، برنامه ریزی و اجرا کنند، اگر مانعی بر سر راه فرزندان در زمینه تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرا نباشد، خود آنها این مسیر را طی می کنند، آنها کسب شخصیت را دوست دارند و برای رسیدن به این مرحله، به دو ویژگی نیازمند هستند: داشتن توانمندی لازم برای کاری که می خواهند انجام دهند، و اجازه والدین و بزرگترها برای اینکه فرزندان کارهای خود را به تنهایی انجام دهند. بنابراین کسب مهارت و توانایی مواجه با دیگران، و نیز طرد نشدن از سوی پدر و مادر و احترام و شخصیت او، از نیازهای فرزندان است. مشورت کردن با فرزند و انتقاد کردن به او از دل سوزی و تشخص او کمک می کند.[3]
2-1. نیاز به پذیرش:
فرزندان نیاز اساسی دارند که مورد پذیرش خانواده واقع شوند، اگر یک ارتباط موثر سالمی با فرزندان انجام بگیرد، تغییرات سازنده ای در رشد و شکوفایی و پذیرش مثبت فرزندان خواهد داشت. گوش دادن به سخنان فرزندان و داشتن رابطه کلامی وغیر کلامی مناسب می تواند برای بهبود پذیرش و ایجاد رابطه صمیمی فرزندان کمک کند، در این صورت تعلق و علاقه آنها به خانواده بیشتر می شود.[4]
3-1. نیاز به محبوب بودن
فرزندان دوست دارند که آنها بی قید و شرط محبوب خانواده قرار بگیرند، و باید این امنیت فکری در روح و روان آنان  تحقق پیدا کند، نتیجه همین روند، گام موثر در بهبود روابط با آنها خواهد شد.[5]
2. تقویت عزت نفس
عزت نفس بالا در تمام شرایط و خصوصا در ایجاد روابط سالم و منطقی و بدون ترس تاثیر عمیقی دارد، از جمله مواردی که می توانند در تقویت عزن نفس موثر باشند، عبارتند:
1-2. به قوت های آنها توجه کنیم، نگرش ما به فرزندان باید جامع و کامل باشد و پیش از اینکه به وجوه منفی آنها بنگریم و مدام تذکر بدهیم و سرزنش کنیم، بهتر است به جنبه های قدرت آنها توجه کرده با تشویق و تمجید آنها را یاری کنیم تا این احساس و توجه درونی به استعدادها و موفقیتها در آنها درونی شود.
2-2. استفاده از نظر و پیشنهاد فرزندان
وقتی از نظر فرزندان در موقعیتهای مختلف استفاده شود، و خانواده به آنها بها بدهند در این صورت تاثیر آن بر اعتماد به نفس فرزندان بیشتر می شود. [6]
3.تکریم در مواجهه
برای اینکه فرزندان احساس شخصیت و مطلوب بودن کند، لازم است پدر و مادر ابتدا ارتباطهای فیزیکی با او برقرار کنند تا والدین فاصله ی احساس نکند، یکی از موارد، ارتباط چشمی است.[7]
4. تامین امنیت
از دیگر نکاتی که در روابط والدین با فرزندان باید به ان توجه شود و از نیازهای اساسی کودکان است. ایجاد امنیت برای انهاست. فرزندان باید در ابراز انچه در درون دارند و بروز استعدادها و خلاقیت خود احساس ترس و نگرانی نکنند. زیرا (احساس ترس و ناامنی در کودک جرئت جسارت و خلاقیت را از او سلب می کند یا ترس و نگرانی از بازخواست و انقاد والدین و مربیان باعث می شود که کودک خلاقیتی از خود نشان ندهد و همواره احساسات و عواطف خود را سرکوب کند. افزون بر این سبب عوارض و نابسمانی های روانی می شود.[8]
5. ایجاد اعتماد به نفس
یکی از موثرترین عوامل در توسعه رابطه والدین با فرزندان دلگرم کردن انها و ایجاد اعتماد به نفس و تقویت ارشمندی در وجود آنهاست. نتیجه چنین برخورد باعث ایجاد و تقویت اعتماد به نفس فرزندان می شود.[9]
 تمایل به گوش دادن به حرف های کودکان می تواند نقش مهمی در رشد احساسات و غنی تر شدن اعتماد به نفس در آنان داشته باشد. باید به خاطر بسپاریم که گوش دادن، نوعی ارتباط و تبادل غیر کلامی است. گوش دادن با توجه و علاقه می تواند پیام های متفاوت و هم مرزی چون« تو فرد باارزشی هستی» و « من به نظر تو احترام می گذارم، را به فرزندان منتقل کند.[10]
6. تعدیل انتظارات
انتظارها، قوی ترین نیروها را در روابط انسانی پدید می آورند، انتظارها با کلمات و اشارات بیان می شوند، فرزندان،انتظارهای بزرگ سالان را به خود می گیرند؛ یعنی آنها را برای خود ضبط می کنند. برای نمونه، هنگامی که باور داریم که کودک نمی تواند در انجام عملی موفق باشند، این باور به گونه ای به او منتقل می کنیم. به این ترتیب، کودک نیز توانایی های خود را برای آنجام آن دچار تردید می شود و آن گونه که ما انتظار داریم عمل می کند، در نتیجه در آن کار موفق نمی شود.[11]
بهتر است که انتظارات با تناسب جسمی و روحی و رانی فرزندان همنوایی داشته باشد، آموزش و پرورش همین رفتار منطقی باعث ایجاد رابطه صمیمی و عاطفی بیشتر بین فرزندان و والدین خواهد شد[12]
7. خلوت با فرزندان
گاهی در زندگی مدرن امروزی به خاطر دغدغه های زیاد این قسمت از رفتار پسندیده و کارساز در بهبود روابط فرزندان با والدین، مورد غفلت قرار می گیرد.
با یک برنامه ریزی خوب می توان مقداری از ساعات روزانه را با فرزندان سپری کرد، به گونه ای برای هر دو لذت بخش شود، این گفتگوی صمیمی باید خالی از منت و سرزنش و انتقاد باشد، تا فرزندان احساس خوبی را تجربه کنند، و همین منش می تواند زمینه ساز رابطه گرم و صمیمی با والدین باشد.[13]
8. تعدیل در کنترل و نظارت
کنترل و دخالت بیش از حد یکی از عوامل مهم در ایجاد خلل روابط بین فرزندان و والدین می باشد، لذا نظارت بر روند تربیتی و رفتاری آنها لازم است منتها اگر زیاده روی شود، نتایج تربیتی خوبی را به همراه نخواهد داشت، از این رو بهتر است از دخالت و کنترل بیش از حد پرهیز کرد تا بتوانند با امنیت خاطر و بدون ترس توان تجربه و پذیرش مسئولیتهای خود در زندگی را بنحو احسن انجام دهند.[14]
9. قدردانی
برای اینکه به فرزندان خود نشان دهیم، که شخصیت او را به رسمیت می شناسیم و برای او اهمیت قائل هستیم، باید از کارهای خوب او قدر دانی کنیم،[15] قدر دانی کردن زمینه ساز شکل گیری یک رابطه سالم با فرزندان می باشد.
10. بستر سازی و بستر سوزی
بستر سازی برای همکاری و همراهی فرزندان و بستر سوزی تنش، یکی از عوامل مهم ارتباط صحیح والدین با فرزندان است. ابتدا باید والدین، خودشان را از زشتی ها دور بدارند و در موضع تهمت قرار ندهند.[16] تبین محیط مناسب و ایجاد بستر و زمینه رشد و پیشرفت معنوی و اخلاقی و شکوفایی استعدادها در مورد فرزندان، نکته ای است که نباید فراموش شود، رعایت چنین منطق و طرحی می تواند در اصلاح و ساختار بندی روابط سالم بین فرزندان و خانواده، یک گام موثر و مفیدی باشد.
11. اصلاح باورهای اشتباه
هر رفتار سالم از پشتوانه یک اصول و منطق قوی و محکمی برخوردار است، در رفتار و روابط سالم بین فرزندان و خانواده، دانستن این نکته مهم است که شناخت و باورهای غلط فرزندان می تواند در ادامه مشکل ساز باشد، لذا بهتر است افکار مثبت تقویت و افکار منفی شناسایی و اصلاح انجام بگیرد.[17]
12. انعکاس رفتارمنطقی
اگر والدین با سعه صدر و تدبیر بیشتر در برخورد با فرزندان عکس العمل مناسبی در مورد رفتارهای تند و اشتباه از خود نشان بدهند، و از انجام رفتارهای خشن و عصبی، تهدید و تذکر مداوم پرهیز کنند و از بکار بردن کلمات زشت و ناپسند و توهین آلود دوری کنند، می توانند در بهبود روابط بین فرزندان و ایجاد صمیمت بیشتر و تربیت سالم آنها موثر واقع شوند.[18]
13. اصلاح نگرش
چگونگی نگرش و رفتار والدین تاثیر مهمی در تربیت فرزندان دارد، ممکن است والدین، مستبد و سختگیر یا آسان گیر و بی تفاوت باشند و یا آزاد منش و متعادل بوده و به فرزندان خود اختیار و آزادی لازم را بدهند و یا ترکیبی از این دو بینش را داشته باشند، هم چنین ممکن است پدر و مادر دیدگاههای متفاوتی داشته باشند، اگر والدین دیدگاههای مشترکی داشته باشند، و نگرش آنها به تربیت[19] و ایجاد روابط سالم با فرزندان منطقی و مطابق با واقعیت و متعادل باشد، در این صورت امید است که فرزندان سالمی در این شرایط و فضای سالم خانواده تربیت شوند.
14. توجه به تدین و دینداری
اگر وجود جاذبه های معنوی و علاقه به دینداری، از سوی خانواده محترم شمرده شود، و نسبت به تحقق عملی آن در رفتار و گفتار تلاش شود، واضح است که چنین رویکردی می تواند بهترین تاثیر گذار در تقویت و تحکیم روابط سالم با فرزندان را داشته باشد.



:: برچسب‌ها: ارتباط موثر با فرزندان , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزند , چگونگی ارتباط موثر ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

یکی از مشکلات خانواده ها در این سالها، برقراری ارتباط موثر با فرزندان به وسیله تکنولوژی روز است؟

هر چه قدر این تکنولوژی پیشرفت می کند تا ما بتوانیم از ارتباط های روزمره خود بهتر استفاده کنیم؛ انگار نمی شود.!!!

به نظر شما چه مقداری از ارتباط با فرزندان را می توانیم از طریق فضای مجازی و غیره انجام بدهیم؟!!!

خیلی از ما در این باور هستیم؛ تکنولوژی یکی از بزرگترین تنش هایی است که در مدارس، بیمارستان ها، ادارات، کارخانه ها، مغازه ها و … مردم با آن سر و کار دارند.

روزانه وقت خیلی زیادی از ما را اشغال می کند.

این وقت گیری نسبت به گذشته بسیاری  از کارهای انسان ها را ساده نموده است؛

اما آیا این وقت گیری فایده ای هم در روابط انسان ها دارد یا نه؟

اتفاقی که من رخ دادن آن را می بینم چیزی است که آدم ها کانال های ارتباطی شان را خودشان شکل می دهند.

آن ها محدودیت هایی که بر آن ها تحمیل شده را می شکنند.

یک روش خیلی ساده این است که ما به راحتی می توانیم

با تماس گرفتن با فرزندمان از سر کار
با چت کردن با آن ها از سر کار
با پیغام فرستادن
با هزاران کار دیگر
مرزهای ارتباطی-محبتی خود را با آن ها بشکنیم.

در نهایت بتوانیم در برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان به وسیله تکنولوژی روز موفق باشیم.

گسترش ارتباطات یا دور خود پیله پیچیدن
برقراری ارتباط موثر والدین-با-فرزندان-به-وسیله-تکنولوژی-روز۲

من این چند ماه گذشته به چند نفر مراجعه کردم و از آن ها خواستم که بیشترین ارتباط خود را که با اطرافیان شان دارند را مشخص کنند.

یک نفر به دوستش اشاره کرد،
شخص دیگری به پدرش،
یک خانم جوان پدربزرگش را انتخاب کرد.
من شیوه استفاده مردم از کانال هایی مثل ایمیل، تلفن همراه، پیامک و شبکه های اجتماعی را زیر نظر گرفتم.

چیزی که دیدم این است؛

اساسا مردم دائما ارتباط خودشان را با پنج – شش نفر از صمیمی ترین افراد با خود را حفظ می کنند.

در صورتی که در این ارتباطات خیلی کم دیده شد که با فرزندان یا همسرشان ارتباط برقرار کنند.

من در این جا دریافتم که برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان به وسیله تکنولوژی روز بسیار بسیار ضعیف است.

داده های دیگری از ارتباط موثر والدین با فرزندان
حال بیاید داده های دیگری را نیز بررسی کنیم.

داده هایی که یک جامعه شناس از فضای مجازی استخراج کرده است.

ببینیم ارتباط موثر والدین با فرزندان چه قدر در آن نقش دارد؟

فضای مجازی، بزرگترین کانال ارتباطی‌ ما در حال حاضر می باشد و دائما هم در حال بزرگ شدن است.

یک کاربر متوسط فضای مجازی تقریبا۱۲۰تا دوست دارد.

اما در واقع فقط با ۴ تا ۶ نفر ارتباط مداوم دارد.

منظور از ارتباط یک ارتباط دوجانبه است که البته به جنسیت فرد مورد بررسی هم بستگی دارد.

تحقیقات من روی تلفن های همراه و تماس های تلفنی نشان می دهد که ۸۰٪ تماس های هر شخص درواقع فقط با ۴ نفر انجام می شود.

من ناامید شدم وقتی این همه ابزار و امکانات رو دیدم که فقط برای پنج نفر استفاده می شود.

بعضی از جامعه شناس ها احساس می کنند این شبیه کنج عزلت گزیدن است، مثل پیله پیچیدن دور خودمان.

یعنی ما داریم از روابط عمومی با عموم مردم دور می شویم.

من می خواهم به شما نشان بدهم که چه کسانی از چه جایی این روابط را برقرار می کنند؛

در واقع شاهد یک تحول اجتماعی هستیم که از آن معمولا به طور صحیح و درست استفاده نمی کنیم.

چگونه زمان مناسبی را برای رابطه ریشه دارتری با فرزندم پیدا کنم؟
چند مثال خوب هست که این موضوع را بهتر درک کنیم.

یک آقایی که  هر روز ساعت ۴ صبح شروع به کار می کند.
بعد حدود ساعت ۸ صبح دست های خود را از آرد پاک می کند و با فرزندش تماس می گیرد.

فقط برای اینکه روز خوبی را برای او آرزو کند. چون ۸ صبح شروع روز برای فرزندش می باشد.

یک کارگر کارخانه که ساعت ۱۱ شب از سالن تولید کارخانه یک گوشه ای می رود که بتواند به دخترش زنگ بزند و به او شب بخیر بگوید.
یا یک مادر که ساعت ۴ عصر از محل کارش به خانه زنگ می زند تا مطمئن شود بچه هایش به سلامت از مدرسه به خانه رسیده اند.
یک خانواده اهل مشهد، درس و تجربه بسیار خوبی را به من آموختند.
آن ها چند سالی است که فرزندشان در دانشگاه تهران درس می خواند و زندگی می کند.

آن ها هر هفته چند بار با فرزندشان از طریق اسکایپ ارتباط برقرار می کنند.

ولی هر یک ماه یکبار، یک شب را با هم روی میز شام، وبکم را روشن می کنند و همه با هم شام می خورند.

این مهمانی شام خیلی برای آن ها مهم است.

 یک خانواده دیگر فرزندان شان در پذیرایی خانه یک تلویزیون بزرگ گذاشته اند و هر روز صبح با مادربزرگ شان صبحانه می خوردند.
“به نظر شما

چه مقداری از ارتباط های والدین-فرزندی را می توانیم

از طریق فضای مجازی و غیره انجام بدهیم؟!!!

آیا در این باره تدبیری کرده ایم؟!”

هیچ کدام از این موارد منحصر به فرد نیستند.

بلکه محل های انجام این کارهاست که آن ها را منحصر به فرد کرده است.

مهر و محبت اصل مهم در ارتباط موثر والدین با فرزندان
اگر تا الآن از این ابزارها برای ارتباط با فرزندان مان استفاده نمی کردیم، بیاییم یک تصمیم در رویه ی برقراری ارتباطی خود با آن ها بگیریم.

زیرا نه می توانیم خود را از این وسائل ارتباط جمعی جدا کنیم نه فرزندان مان را.

بلکه این وسائل را می توانیم به بهترین نحو ممکن برای وصل شدن خود به آن ها استفاده کنیم.

برقراری-ارتباط-موثر-والدین-با-فرزندان-به-وسیله-تکنولوژی-روز۳

“خداوند مهربان به پیامبر مهربانی ها می فرماید؛

اگر مهر و محبت تو نبود، نمی توانستی مردم را دور خودت جمع کنی.

یعنی اگر محبت نباشد، کششی نیست.”

خلا خانواده
در دوره راهنمایی و دبیرستان در مجموعه ای دانش آموزی فعالیت می کردم.

در آن جا خیلی خوب خلا خانواده ها را شناسایی می شد.

آن مجموعه دانش آموزی اصلی ترین خلا در خانواده را برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان، محبت می دانست.

بچه ها تشنه محبت بودند و آن ها از این فرصت بیش ترین استفاده را می بردند و برای اهداف خود و جامعه اقدامات لازم را انجام می دادند.

آن قدر محبت در این مجموعه موج می زد که در عرض سه تا چهار ماه یک دانش آموز دوره هفت ساله سوم را شبیه به تمام افراد و اهداف آن مجموعه می کرد.

جادوی محبت
وقتی ما کسی را دوست داشته باشیم و یا کسی ما را دوست داشته باشد؛

رد و بدل این محبت باعث می شود که ما شبیه به یکدیگر شویم.

خیلی اوقات دیدیم و حتی شاید برای خودمان هم اتفاق افتاده باشد که در فرصتی کوتاه علاقه، تمایل، رفتار، اعتقاد، لباس پوشیدن . حتی تنوع غذا خوردن و… ما به خاطر دوست داشتن فردی تغییر کرده است.

حتی تنفر ما را نسبت به یک چیز تغییر داده و از بین برده است و آن را تبدیل به یک علاقه کرده است.

“جادوی محبت در یک فاصله خیلی کوتاه و بسیار جدی

می تواند آن قدر اثر گذار باشد

که جهت زندگی ما را به کلی تغییر دهد.”

برقراری-ارتباط-موثر-والدین-با-فرزندان-به-وسیله-تکنولوژی-روز۵

اگر ما از این قوه ایی که در وجود همه انسان ها قرار دارد و نیازمند به آن هستند به درستی استفاده کنیم و به جای دستور دادن، امر و نهی کردن؛

از محبت استفاده کنیم مطمئن باشیم که بهترین فرزندان را تربیت خواهیم کرد.

در نتیجه در برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان به پیروزی خواهیم رسید.

ابراز محبت تمام شدنی نیست!!!
با رشد او با کم شدن محبت مواجهه نمی شویم بلکه نیاز به محبت هر لحظه در وجود فرزند ما حیاتی تر می شود.

محرومیت از محبت همان قدر آسیب زننده است که ما فرزندمان را از آب و غذا محروم کنیم.

اگرچه آثار محرومیت از محبت را نمی توان به سادگی در خانواده تشخیص داد.

اما زمانی نه چندان دور فرا می رسد که نتایج آن معلوم می شود.

یکی از شکل های رایج محرومیت از محبت این است که برای تنبیه و استفاده از فشار برای تربیت فرزندان مان از حبس کردن آن ها در اتاق استفاده می کنیم؛

نتیجه این کار فقط اثرات منفی بار می آورد و اگر این محرومیت ها ادامه دار و طولانی باشد آن ها را از بین خواهد برد.

وقتی شما فرزندتان را در فشار محبتی قرار می دهید و او از خود نفرت نشان می دهد نشان دهنده این است که او در درون خود نفرت دارد نه مهر و محبت؛

اگر او مخزن محبتی اش پر باشد و محبت به خوبی ابراز شده باشد نه تنها نیاز به اعمال فشار نیستیم بلکه اگر به هر علتی تحت فشار محبتی قرار بگیرد از خود محبت نشان خواهد داد.

پس اگر به دنبال ارتباط موثر والدین و فرزندان هستیم نقش محبت را دست کم نگیریم.

نیاز اصلی ارتباط موثر والدین و فرزندان
اگر ما تصمیم به آوردن فرزندی می کنیم یعنی خود را ملزم به تامین نیازهای اولیه و حیاتی زندگی او می کنیم.

در صدر این نیازها، مراقبت از محبت کافی به فرزند می باشد.

پس تا می توانیم به فرزند خود محبت کنیم.

محبت کردن و دریافت آن یک ضرورت به حساب می آید، همان طور که داشتن اکسیژن کافی یک ضرورت به حساب می آید.

فرزندان ما باید باور کنند که ما به آن ها توجه می کنیم تا دوست داشتن ما را نسبت به خود تایید و احساس کنند.

دریافت محبت و آموختن ابراز محبت مسیری است که همه ی نیازهای دیگر فرزندمان بر این مسیر هموار خواهد شد.

“شاید بتوانیم یاد بگیریم که خوب زندگی کنیم

نه آن که برضد و در برابر هم زندگی کنیم.

به خاطر فرزندان مان بگذاریم

محبت در برقراری ارتباط موثر والدین و فرزندان باید چیزی باشد که ما را با خود ببرد

و نبود تصور آن رنج زندگی ما شود.”

دعوت به اقدام
*هر روز با خود این تمرین را انجام دهیم تا بتوانیم به آن ها بهتر محبت کنیم.

هر روز چند مرتبه به خود بگوییم که آن ها را از صمیم قلب دوست داریم و من می توانم آن ها را تمجید و تاییدشان کنم.
در هر نقطه ای از وجود خود که عصبانیت و نفرت سراغ داریم و یا هرگاه با فرزندان خود این گونه برخورد کردیم، از همان نقطه باید شروع کرد.
روی خودمان کار کنیم نه این که روی اشتباهات فرزندان خود تمرکز کنیم.
به جای این که بگوییم «او بچه خوبی نیست» یا «او بی تجربه و لجباز است» سعی کنیم شیوه ی جدیدی برای فکر کردن پیدا کنیم.
ارسال این نوع پیام ها نشان دهنده این است که این نوع اظهارنظرها، قضاوت ها و احساسات ناشی از مسائل درون خودمان است، نه فرزندمان. و درون ما جایی است که ما به عنوان والدین باید از آن جا شروع کنیم.
به محبت کردن و دوست داشتن و عشق ورزیدن به فرزندان مان، برای برقراری ارتباط موثر والدین و فرزندان خیلی خوب فکر کنیم.
خوب اولین قدم شما برای شروع این ارتباط موثر با فرزندتان چیست؟

همین الان آن را یادداشت کنید.



:: برچسب‌ها: ارتباط موثر با فرزندان , ارتباط با فرزندان , ارتباط موثر با فرزند , چگونگی ارتباط موثر ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

خبرگزاری میزان - محسن حاجی میرزایی درباره تازه‌ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش آموزان با معلمان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که برای حضور دانش آموزان در مدارس الزام نباشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

وی تصریح کرد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و ما توصیه آموزش حضور داریم، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان داریم و آموزش بهتر شکل بهتری می‌گیرد.

بهترین دبیرستان پسرانه تهران

 


وی تاکید کرد: دانش آموزانی باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در شیوه نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آن‌ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا درچند روز گذشته درمدارس نداشته ایم، ولی ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آن‌ها مختار هستند، آموزهاش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

حاجی میرزایی یادآور شد: آمار‌های تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.

حاجی میرزایی که دقایقی پیش به طور زنده در شبکه به تشریح تصمیم جدید این وزارتخانه برای حضور دانش آموزان در مدرسه پرداخت و گفت: همانطور که در خبر اولیه اعلام شد هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست که دانش آموزان را ملزم به حضور کنند.

وی با اشاره به استمرار آموزش غیرحضوری دانش آموزان تاکید کرد: در هر صورت آموزش حضوری در مدارس برقرار خواهد بود، اما اگر فردی نخواهد در مدرسه حضور یابد، این مساله برای وی به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابد.

بهترین دبستان تهران

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنان اولویت این وزارتخانه بر آموزش حضوری است، تاکید کرد: هر کدام از دانش آموزان که در مدرسه حضور یابند، این اولویت را به آنان می‌دهیم به صورت حضوری آموزش ببینند و مدارس ما در تمامی کشور فعال هستند و آموزش حضوری در آنان جریان دارد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اکنون بر اساس گزارشاتی که من از مدارس سراسر کشور داریم، حضور دانش آموزان با استقبال آنان همراه شده چراکه بسیاری از آنان هفت ماه از هم دور بودند و اکنون در مدرسه حضور می‌یابند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نگرانی که از انجام ملاحظات بهداشتی در مدارس وجود دارد، هم به اعتقاد من می‌توان به فرزندان اعتماد کنیم و با افزایش آگاهی‌های آنان این دانش آموزان باید بتوانند در جامعه زندگی کرده و با حفظ پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را هم ادامه دهیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ما هم مصمم هستیم که همه دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس اجرا کنیم و هم مسئولان آموزش و پرورش و هم مسئولان وزارت بهداشت بر حسن اجرای آنان نظارت می‌کنند.

بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران

 

وی به سوالی در خصوص اینکه با توجه به عدم الزام دانش آموزان در مدرسه، آیا تغییراتی در مناطق زرد، سفید و قرمز صورت نمی‌گیرد، پاسخ دادو گفت: ما در گفت وگویی که با مجوعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که همه مناطق کشور را یکسان ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این کار از این حیث صورت گرفت که اولا انتقال تبدیل منطقه زرد به سفید و یا قرمز فراوان است و مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که در برخی مواقع نگرانی آنان از منطقه سفید بیشتر از دیگر مناطق است چراکه مردم در این شرایط ممکن است مراقبت نکنند و شیوع بیماری در آنان افزایش یابد.

وی ادامه داد: آنان تاکیدشان بر این بود که ما در همه مناطق یک قانون را اجرایی کنیم و آن مقررات سختگیرانه باشد، از طرفی اگر قرار بود تصمیماتمان را در مناطق مختلف به صورت متفاوت اجرایی کنیم، با توجه به گستردگی مناطق دایما با این سوال روبه‌رو می‌شدیم که دستورالعمل اجرایی در هر منطقه بر چه اساسی خواهد بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ما همه مناطق را یکسان فرض کرده و در سخت‌ترین شرایط دستورالعمل‌ها را اجرایی کردیم.

بهترین دبستانهای دخترانه تهران

 

وزیر آموزش و پروش در پایان تاکید کرد: نکته‌ای که باید بر آن تاکید داشته باشم، این است که این تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست، تصمیم به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، ترجیح آموزش‌های حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست و ما هم تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

خبرگزاری میزان



:: برچسب‌ها: بهترین دبستانهای دخترانه تهران، بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران، بهترین دبستان تهران، بهترین دبیرستان پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

مجتبی زینی وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده است که جریان آموزش از ساعت هفت و نیم تا ۱۵ فعال باشد و برخی مدارس از ساعت ۱۵ تا ۱۷ هم وقتی را به عنوان تکلیف دانش آموزان در ارتباط مدرسه با خانواده قرار بدهند.

وی یادآور شد: تفاوتی در دریافت شهریه از والدین وجود ندارد، برخی مدارس هم اعلام کرده بودند که مبالغی تحت عنوان هزینه کلاس های آنلاین دریافت کنند که این موضوع نیز ممنوع شد.

رییس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی تاکید کرد: شهریه دانش آموزان براساس الگوی شهریه دریافت می شود، ۶ تیم ستادی روزانه بر روند فعالیت مدارس غیردولتی نظارت می کنند.

میانگین افزایش شهریه امسال مدارس ۲۳ درصد، سقف افزایش ۳۰ درصد و حداقل افزایش شهریه ۱۵ درصد اعلام شده است.

بهترین دبستانهای دخترانه تهران

بالاترین میزان شهریه برای مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، دوره متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و دوره متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

**آموزش حضوری و آنلاین به صورت همزمان

زینی وند در ادامه گفت: سیاست مدارس غیردولتی آموزش حضوری و غیرحضوری به صورت همزمان است، بسیاری از والدین در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند تا مدارس با برگزاری کلاس های با جمعیت کم به صورت آموزش حضوری از دانش آموزان نگهداری کنند.

وی یادآور شد: بیشتر مدارس غیر انتفاعی از خدمات پایه شاد و خدمات افزوده آموزشی استفاده می کنند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: در شرایط فعلی تمامی مدارس باز هستند و معلم باید در ساعات تعیین شده سرکلاس حاضر شود. معلمان همزمان با آموزش حضوری باید بسترهای لازم برای آموزش آنلاین دانش آموزان در منزل را ایجاد کنند.

آموزش و پرورش آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ را با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و آنلاین ارائه می دهد و حضور دانش آموزان در کلاس های درس اختیاری عنوان شده است.

**هزینه تجهیزات آموزش آنلاین بیشتر از کلاس های حضوری است

بهترین دبیرستان پسرانه تهران

زینی وند درباره هزینه کلاس های آنلاین اظهار داشت: هزینه برگزاری کلاس های حضوری به مراتب کمتر از کلاس های آنلاین است.

وی افزود: بنا به اظهار موسسین هزینه تجهیزات آموزش آنلاین در مدارس غیردولتی بیش از زمانی است که دانش آموزان در کلاس های درس حاضر بودند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: بطور مثال یکی از نکات شهریه فضای آموزشی است که سال گذشته با افزایش اجاره بها این هزینه بیشتر شد، همچنین حق الزحمه معلمان نیز با تووجه به حضور بیشتر آنها افزایش یافته است که تامین هزینه تجهیزات آموزش آنلاین هم به آن افزوده شده است.

زینی وند ادامه داد: مدارس غیردولتی به منظور داشتن آموزش‌های آنلاین و متناسب با رضایت اولیا هزینه ای به مراتب بیشتر پرداخت می کنند.

**اضافه کاران معلمان تعاملی پرداخت می شود

وی در ادامه درباره چگونگی پرداخت حق الزحمه معلمان در شرایط آموزش همزمان آنلاین و حضوری اظهار داشت: این موضوع در تعامل میان معلم، مدیر و موسس آموزشگاه است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: برخی از آموزشگاه ها روزهای پنجشنبه را به صورت جداگانه محاسبه و به معلم پرداخت می کنند و برخی دیگر روز پنجشنبه را در قرارداد اولیه محاسبه کرده اند.

زینی وند عنوان کرد: طور کلی رعایت پرداخت حقوق معلمان براساس دستورالعمل وزارت کار تقدیم می شود و مابقی موضوعات براساس توافق معلم، موسس و مدیر است.

وی تاکید کرد: حقوق معلمان مدارس غیردولتی نمی تواند کمتر از مبلغ تعیین شده وزارت کار باشد، اما اضافه کار آنها به صورت تعاملی پرداخت می شود.

بهترین دبستان تهران

**اخذ هزینه برای ضد عفونی ممنوع است

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی همچنین اخذ هزینه از والدین به منظور ضد عفونی و گندزدایی از مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد برای ضدعفونی و گندزدایی هزینه ای دریافت کند.

زینی وند ادامه داد:داشتن ماسک، بطری و مواد ضدعفونی در کیف دانش آموزان به صورت شخصی برای دانش آموزان حاضر در مدرسه به منظور جلوگیری از بیماری الزامی است اما دریافت هر گونه هزینه اضافی ممنوع است.

خبرگزاری ایرنا



:: برچسب‌ها: بهترین دبستانهای دخترانه تهران، بهترین دبیرستان پسرانه تهران، بهترین دبستان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()