زیرساخت لازم برای پرورش نخبگان باید فراهم شود
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش ایرنا، فاطمه محمد بیگی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بنیاد ملی نخبگان استان قزوین افزود: نخبه پروری به رشد، بهترین مدارس ابتدایی دخترانه تهران توسعه و بالندگی جامعه کمک می کند و پرورش نخبگان در بخش‌های مختلف باید مورد توجه جدی مسوولان و بهترین مدارس راهنمایی پسرانه تهران  دست اندرکاران قرار بگیرد.  

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به خدمات بنیاد نخبگان در طی سال‌های اخیر، افزود: قزوین جزو استان‌های مطرح و موفق در زمینه نخبه پروری و فعالیت‌های علمی در کشور به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه مدیر پیشین ستاد نخبگان استان قزوین کارآمد، فعال، تیزهوش و مردم‌دار بود به همین سبب آمار نخبگان این استان با سیری صعودی همراه بوده است، اظهار داشت:  بهترین مدارس متوسطه اول پسرانه تهران مردم نیز از مدیر جدید نیز انتظار دارند که همین راه را ادامه داده تا استان ما از نظر علمی در جایگاه‌های بالاتر قرار گیرد.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بهترین مدارس راهنمایی دخترانه تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که نخبگان جامعه باید نقش‌های کلیدی را برعهده گرفته و مسوولیت بسیاری از امور به دست این جوانان دانشمند قرار گیرد که این مهم باید مورد توجه جدی مسوولان باشد.

 

محمدبیگی تصریح کرد: نخبگان در تصمیم‌سازی، نقش‌های راهبری و قدرت مرجعیت سازی در جامعه نقش به سزایی دارند و می‌توانند هدایت افکار عمومی را در دست بگیرند بنابراین از ظرفیت این قشر برای کمک به رشد و بالندگی جامعه نهایت استفاده را کرد.

 

وی با بیان اینکه هدایت افکار عمومی به سمت مراجع مورد اعتماد بر عهده نخبگان است و همین نوع هدایت می‌تواند هزینه‌های اجرایی کشور را تا حد زیادی کاهش دهد، افزود: در حوزه مقابله با کرونا اگر نخبگان توصیه‌هایی را به مردم داشته باشند بدون شک بازخوردهای مثبتی را با خود به همراه دارد و موجب می شود تا جامعه بیش از پیش به رعایت نکات بهداشتی توجه ‌کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نخبگان استان قزوین در دور نخست شیوع کرونا ظرف سه روز توانستند با تغییراتی در سیستم شرکت‌های دانش‌بنیان، با سرعت عمل بالا ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و لوازم حفاظتی را در قزوین تولید کنند و بر این اساس قزوین تبدیل به استان صادر کننده اقلام بهداشتی و حفاظتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و شیلد شد و توانست در این خصوص رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

 

محمدبیگی اضافه کرد: نخبگان همیشه در کمک به حل بحران‌ها و چالش ها حضوری پرشور و فعال داشته و انتظار داریم که این مسیر با جدیت بیشتری در استان قزوین ادامه پیدا کند و آگاهی و باید توجه داشت که نخبگان نه تنها در مقابل خود بلکه در قبال جامعه نیز مسوول هستند و اگر روزی حضور فعال نداشته باشند این خلاء به وضوح مشخص می‌شود.

 

رییس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین نیز در این نشست گفت: بورسیه تحصیلی ۲۰۰ دانش آموز شهرستان البرز و استفاده از ظرفیت‌های خیران در پیشبرد فعالیت‌های علمی استان، از جمله فعالیت‌های شاخص بنیاد ملی نخبگان استان در طی سال‌های اخیر بود.

 

کریم افشار با بیان اینکه رسالت بنیاد نخبگان کشف استعدادهای علمی است،افزود: بنیاد نخبگان استان قزوین در انجام این رسالت مهم، بسیار فعال و موفق بوده است.

 

علی رجب پور، سرپرست جدید بنیاد نخبگان استان قزوین نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های خود گفت: بنیاد نخبگان استان بر اساس سند راهبردی توسعه کشور و همچنین سند آمایش علمی استان حرکت خواهد کرد.

منبع:ایرنا

https://www.irna.ir/news/84107935/زیرساخت-لازم-برای-پرورش-نخبگان-باید-فراهم-شود





:: برچسب‌ها: بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدارس متوسطه اول دخترانه تهران,بهترین مدارس متوسطه اول پسرانه تهران,بهترین مدارس راهنمایی دخترانه تهران,بهترین مدارس راهنمایی پسرانه تهران,مدارس برتر,بهترین دبستان پسرانه تهران,بهترین دبیرستان دخترانه تهران,بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس ابتدایی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: