فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی دانش‌آموزان ایجاد شود
نوشته شده توسط : سهیل

استاندار گیلان با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش‌آموزان گفت: فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان و دانش‌آموزان ایجاد شود، در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می‌توانیم مدارس برتر  دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به دست آوریم.

ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده  بهترین دبستان پسرانه تهران و محکومیت اقدام کوردلانه دشمنان ملت ایران اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی و دانش‌آموزانی است که در کنار کسب علم و مهارت، در تعاملات اجتماعی نیز موفق باشند.

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا توصیه‌های معلمان و فرهنگیان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بسیار اثرگذار است، افزود: اصل یادگیری، شخصیت یادگیرندگان را شکل می‌دهد و آثار اجتماعی آن در سبک زندگی نمایانگر می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی به ویژه با در نظر داشتن اولویت‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: براساس آمارها بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است که پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید براینکه فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان و دانش‌آموزان ایجاد شود، افزود: در  این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می‌توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.

وی با یادآوری مجدد به این نکته که تعطیلی کلاس‌های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، بیان کرد: بر این مبنا باید بهترین دبیرستان دخترانه تهران همچنان زمینه رویش استعدادها، بارور کردن آنها و در عین حال فرصت برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها فراهم آید.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با همه گیری کرونا و بوجود آمدن تنگناهای ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  و پرورش مورد توجه باشد؛ فرصتی است که برای خلق نگرشی نو، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید در آموزش بوجود می‌آید.

زارع ادامه داد: یکی از فرصت‌های به دست آمده پس از کرونا، پیوند خانواده‌ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، کمک‌کننده باشد.

وی اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان را بسیار موثر ارزیابی و اضافه کرد: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان، اجرای سند تحول بنیادین و دو موضوع دانش محوری و مهارت محوری را از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: تحقق سند تحول، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه‌های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش‌آموزان با مسائل اجتماعی و در واقع جامعه محور کردن آنان، مهم است.
منبع:ایسنا
https://www.isna.ir/news/99090906920/فرصت-های-برابر-آموزشی-باید-برای-تمامی-دانش-آموزان-ایجاد-شود





:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: