دبیرخانه سنجش صلاحیت آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی مستقر شد
نوشته شده توسط : سهیل

قاسمعلی خدابنده روز شنبه در جلسه کارگروه برنامه بهترین مدارس ابتدایی دخترانه تهران توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت گفت: سنجش صلاحیت ها و توسعه شایستگی های معلمان مبنی بهترین مدارس راهنمایی پسرانه تهران بر زیرنظام تعلیم و تربیت نیروی انسانی در سند تحول بنیادین بهترین مدارس راهنمایی دخترانه تهران آموزش و پرورش می‌باشد.

وی افزود: اجرای سند تجول بنیادین آموزش و پرورش با سرعت و شتاب لازم همراه نبوده لذا باید در این راستا دقت و اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه معلمان یکی بهترین مدارس متوسطه اول پسرانه تهران از تاثیرگذارترین عناصر در رسیدن به اهداف سند تحول هستند، ادامه داد: در حال حاضر اجرای سند تحول بنیادین بیشتر در سطح ادارات مانده و انتظار می رود اجرای آن در سطح کلاس های درسی که معلمین متولی آن می باشند بیشتر دیده شود.

 

وی گفت: در زیرنظام تعلیم و تربیت نیروی انسانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ماموریت ها، رسالت ها و وظایفی برای دستگاه تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تربیت نیروی انسانی مشخص شده است.

 

خدابنده افزود: کیفیت بخشی به دوره های ضمن خدمت ضروری است و برگزاری این دوره ها باید علاوه بر افزایش دانش تخصصی به تغییر در نگرش، شیوه های تدریس و نحوه کلاس داری معلمین بیانجامد.

 

وی ادامه داد: امسال بالغ بر هفت میلیون نفر ساعت دوره آموزشی در استان برگزار شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت برگزاری دوره های آموزشی تولید محتوای الکترونیکی بیش از پیش احساس می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح رتبه بندی و انتخاب معلمین نمونه باید بر سنجش صلاحیت ها و تفکیک بین معلمان دارای صلاحیت، شایستگی و مهارت های حرفه ای با سایر معلمین توجه شود.

 

وی افزود: برنامه توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت شامل ۱۰ درصد مدارس در هر مقطع آموزشی خواهد شد که مبنای انتخاب مدارس در اجرای این طرح مدارس واقع در مناطق کم برخوردار، مدارس دارای نیروهای خرید خدمات، حق التدریس و نیروهای جدیدالورود می باشد.

 

خدابنده ادامه داد: دوره های آموزشی این طرح در بهمن ماه سال جاری آغاز خواهند شد.

 

وی گفت: شناسایی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی برعهده معاونین آموزشی است و گروه های آموزشی و انجمن های علمی نقش موثر در تولید محتوا و ارزیابی اجرای این طرح خواهند داشت.

 

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز است که بیش از ۱۷ هزار نفر آنان را دانش‌آموزان استثنایی تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

https://www.irna.ir/search?q=مدارس





:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: