روایت ۱۰ مدرسه متفاوتی که از راه دور آموزش می‌دهند
نوشته شده توسط : سهیل

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:  مدارس برتر افراد دارای شرایط خاص نظیر داشتن معلولیت، تأهل، بیماری‌های خاص و دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نتوانند در سایر مدارس ادامه تحصیل دهند، جذب مدارس آموزش از راه دور می‌شوند.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تأسیس و توسعه مدارس آموزش بهترین دبستان پسرانه تهران   از راه دور گامی موثر در راستای انسداد مبادی بی سوادی، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تلاشی مثمر ثمر در تحقق عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور، به سه حوزه آموزش‌های حضوری،  بهترین دبیرستان دخترانه تهران نمیه‌حضوری و غیرحضوری تقسیم ‌بندی می‌شوند، افزود: می‌توان از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانش‌آموزان در مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۰ مدرسه آموزش  بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران از راه دور با بیش از ۲۳۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، زیرکوه و نهبندان، تصریح کرد: مدارس آموزش از راه دور این امکان را فراهم می‌آورند تا با استفاده بهینه از منابع و امکانات  موجود بتوان بسیاری از مشکلات به ویژه در مناطق محروم برطرف شود.

واقعی ادامه داد: فرهنگیان در این مدارس باید با بکارگیری توانایی‌های بالقوه دنیای تعلیم و تربیت، بیش از گذشته زمینه رشد و بالندگی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی یادآور شد: هوشمندسازی، توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزای و سخت‌افزاری آموزش الکترونیکی و پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تحت عنوان طرح «آبا» سه راهبرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص مدارس آموزش از راه دور به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: بازگشت دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند به تحصیل که به دلایلی از تحصیل بازمانده و ضرورت به روز شدن شیوه‌های آموزش سنتی و روی آوردن به شیوه های نوین آموزشی بر پایه تجهیزات و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی از راه دور، از مهم‌ترین دلایل و عوامل اجرای طرح "آبا" در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

واقعی، اجرای راحت طرح در دورافتاده‌ترین روستاهای با حداقل دسترسی و فاقد امکانات زیرساختی چون اینترنت، و آموزش به صورت آفلاین را از دیگر مزایای آبا دانست.
منبع:ایسنا
https://www.isna.ir/news/99091712718/روایت-۱۰-مدرسه-متفاوتی-که-از-راه-دور-آموزش-می-دهند





:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: