موادامتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون سمپاد (دوره اول و دوم متوسّطه) سال تحصیلی 1400ـ1399
نوشته شده توسط : سهیل

منابع ، تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم دوره دوم متوسطه سال تحصیلی 1400ـ1399


1- محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات « استعداد تحلیلی» و « استعداد تحصیلی» است. 50 % امتیاز آزمون مربوط به سوالات « استعداد تحلیلی» و 50% آن مربوط به سوالات « استعداد تحصیلی » است. (امتیاز آزمون، از طریق وزن دهی به نمرۀ کل استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به نسبت 50% و 50% محاسبه و به صورت یک عدد بین 333 ، 33- و 100،000 بیان می شود).

2- منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون و مدت زمان پاسخ گویی به آنها، به شرح جداول زیر است:

 3- سوالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه ای (فقط با یک پاسخ درست ) به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی، و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی م یشود. طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

4- سوالات استعداد تحصیلی، به شیوه چهارگزینه ای ( فقط یا یک پاسخ درست ) در سطح محتوای کتاب های درسی، با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات، طراحی می شود.

5- سوالات در «قرآن و معارف اسلامی» از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می شود. اما داوطلبان اقلیت های دینی رسمی کشور ( مسیحیان ، کلیمیان و زرتشتیان)، به سوالات مشترک اقلیت های دینی ( براساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی با کد 119/2 پایه هشتم  چاپ سال 1397 و کد 920 پایه نهم چاپ سال 1398) پاسخ خواهند داد.

6- به ازای هر پاسخ صحیح ، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیازمنفی برای دواطلب منظور می شود. برای سوالات بدون پاسخ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد.

تبصره: چنان چه دواطلب در سوالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 امتیاز منفی برای او منظور خواهد شد.

 

**دانلود دستور العمل آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان 1400-1399**





:: برچسب‌ها: موادامتحانی+سوالات آزمون سمپاد+آزمون ورودی پایه دهم دوره دوم متوسطه+استعدادهای درخشان+آزمون ورودی مدارس دوره اول و دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: