مدرسه کجاست؟
نوشته شده توسط : سهیل

مدرسه، محلی برای آموزش دانش آموزان به رهبری معلمان است و هر مدرسه ای برای خود طرحی مخصوص جهت ارائه خدمات به دانش آموزان دارد که براساس آن فعالیت می کند.مدرسه در چارچوب اهداف، وظایف، ضوابط، معیارها، دستورالعمل‌ها و تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، بر اساس اهداف مصوب عهده‌دار اجرای برنامه‌های آموزش رسمی و مصوب در دوره‌های مختلف تحصیلی بوده و تمام یا بخشی از هزینه آن به نحوی از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و پس از پایان دوره تحصیلی به دانش‌آموزان یا هنرجویان آن، مدرک رسمی اعطا می‌گردد.

انواع مدارس
مدارس مختلفی در دسته بندی مدارس آموزش و پرورش تعریف شده اند که برخی از آن ها عبارتند از؛

مدارس نمونه، مدارس نمونه دولتی، مدارس هوشمند، مدارس غیرانتفاعی یا غیردولتی، مدارس شاهد و ایثارگران، مدارس اتباع خارجی، مدارس بین‌المللی ، مدارس خیریه و …. که هر کدام برای خود تعاریفی جداگانه دارند، از جمله:

مدارس دولتی

مدارسی که از طرف دولت و با هزینه دولتی تأسیس شده است را مدارس دولتی می نامند.

کلیه امور آموزشی، پرورشی، مالی و اداری در این مدارس را دولت تقبل می کند و از شاگردان این مدارس بابت حق تعلیم پولی گرفته نمی شود و یا در صورت دریافت وجه این مبلغ اندک است.

لازم به ذکر است، در مقابل مدرسه غیردولتی، مدارس ملی و غیرانتفاعی قرار گرفته اند.

مدارس ملی

مدارسی که هزینه شخص یا اشخاصی را می‌پردازند و در مقابل تعلیم، از دانش‌آموزان یا دانشجویان، پول دریافت می‌کنند.

مدارس غیردولتی

این مدارس مطابق اهداف، ضوابط، برنامه‌ها، دستورالعمل‌های عمومی، از طریق مشارکت‌های مردمی و با نظارت وزارت آموزش و پرورش، تأسیس و اداره می‌شود.

غیرانتفاعی بودن مدارس بدین معناست که؛ درآمد حاصله عمدتاً، صرف هزینه‌های جاری و توسعه آتی اینگونه مدارس می‌شود نه انتفاع شخصی. بهترین مدارس غیرانتفاعی پسرانه تهران را بشناسید.

مدارس نمونه

مدارس نمونه؛ مدارسی هستند که طبق آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، شاگردان مستعدتر و باهوش‌تری را بر اساس ملاک‌های مشخص از مناطق انتخاب و پذیرش می‌کند.

لیست بهترین مدرسه های تهران را مشاهده کنید.





:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه های تهران , بهترین مدارس غیرانتفاعی پسرانه تهران , بهترین مدرسه تهران , بهترین مدرسه در تهران , مدارس برتر ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: