بهترین مدارس متوسطه اول ( راهنمایی ) استان تهران
نوشته شده توسط : سهیل

اهمیت کلاس هفتم و ورود به پایه هفتم باعث شده است، والدین قبل از پایان کلاس ششم به دنبال بهترین مدارس دوره اول متوسطه تهران باشند. از این جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله با دسته‌بندی بهترین مدارس متوسطه اول تهران و توضیحاتی درباه نحوه ورود شما به بهترین مدارس راهنمائی تهران را در این مسیر حساس همراهی کنیم. قبل از مطالعه مدرسه متوسطه ادامه مقاله به این نکته توجه کنید، این تصمیم تاثیر زیادی در آینده دانش‌آموز شما در بهترین مدارس متوسطه اول تهران دارد. پس لطفا در این تصمیم کوتاهی نکنید.

پس با توجه به خصوصیات و شرایط فرزندتان و هدفی که دارید دنبال مدرسه متوسطه خوب یا بهترین مدرسه باشیم. به طور کلی ما مدرسه خوب برای همه نداریم، شاید مدرسه “الف” رای فرزند شما بهترین مدرسه متوسطه باشد اما برای دوستش مدرسه “ب” مدرسه خوبی باشد.

برنامه یک‌ساله مدرسه
یکی از پارامترهایی که می‌توان برای انتخاب بهترین مدارس دوره اول متوسطه تهران از آن کمک گرفت، برنامه مدرسه متوسطه برای سال آینده می‌باشد. باید پارامترهای بهترین مدارس متوسطه اول تهران مانند آزمون‌های آزمایشی، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، بازدیدهای علمی، برنامه شرکت در جشنواره‌های علمی مانند جشنواره جوان خوارزمی و غیره را با پرس و جو از کادر مدرسه بررسی نماییم.

محیط مدرسه
از کوزه همان برون تراود که در اوست، محیط مدرسه، مانند وضعیت کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی می‌تواند دید خوبی به والدین نسبت به اهمیت کادر مدرسه به دانش‌آموزان داد. مسلما مدرسه‌ای که ظاهر را حفظ نمی‌کند به باطن و آموزش مدرسه هم بها نمی‌هد.

کادر آموزشی و مدیریتی مدرسه
یکم پارامتر بالا را نقض کنیم. لزوما مدرسه‌ای که محیط و ظاهر قابل قبولی دارد مدرسه خوبی نیست. مطمئنا مهم‌ترین پارامترهای تاثیر گذار  بهترین مدارس متوسطه اول تهران در آموزش دانش‌آموزان کادر معلمین و مسئولین یک مدرسه هستند. معلمین و مسئولین یک مدرسه هستند که مانند روح به کالبد یک مدرسه جان می‌دهند و مدرسه‌ای که در گذشته سابقه درخشانی داشته باشد لزوما بعد از تغییر کادر معلمین باز هم نمی‌تواند همچین نتیجه‌ی خوی داشته باشد.

موفقیت‌های سالیان گذشته
موفقیت در آزمون های ورودی کلاس نهم به دهم یا موفقیت در رویدادهای علمی سالیان گذشته می‌تواند از پارامترهای مهم انتخاب بهترین مدارس متوسطه اول تهران باشد. البته به این نکته توجه کنیم، گاهی این آمارها بهترین مدارس متوسطه اول تهران برا سالیان خیلی دور یا برای کادر آموزشی دیگری است. به همین خاطر فریب این آمارها تا قبل از اطمینان را نخوریم.

فرهنگ و سبک زندگی دانش‌آموزان
اکثر شخصیت یک دانش‌آموز در دوره متوسطه اول (راهنمایی)شکل می‌گیرد. از سمت دیگر دانش‌آموزان حداقل ۶ ساعت از روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند. به همین جهت توجه به فرهنگ و سبک زندگی عموم دانش‌آموزان برای  بهترین مدارس متوسطه اول تهرانبسیار مهم  است.

بطور فرض کنیم خانواده‌ای با سطح درآمد عادی فرزند خود را در مدرسه متوسطه بسیار خوب ثبت‌نام کند. اما بیشتر دانش‌آموزان مدرسه از قشر مرفه جامعه باشند. بنظر خودتان دانش‌آموز ۱۳ ساله این خانواده با دیدن این نوع سبک زندگی، نوع لباس و لوازم تحریر سایر دانش‌آموزان نسبت به زندگی خود و شرایط خانواده حس بدی ندارد. آیا تبعات همچون فشارهای غیر منطقی به خانواده یا دلخوری بی‌جهت از شرایط موجود را ندارد؟

یا فرض کنیم خانواده‌ای عادی، دانش‌آموز خود را در مدرسه‌ای بسیار مذهبی ثبت‌نام کند یا بالعکس. بنظرتان تصمیم درست و منطقی‌ای است؟

فاصله از منزل
پارامتر دیگری که حتما برای انتخاب بهترین مدارس متوسطه اول تهران در تصمیم شما دخیل باشد توجه به بعد مسافتی مدرسه از محل زندگی است. هرچند احتمال از دست دادن گزینه‌های زیادی از بهترین مدارس متوسطه اول تهران را دارید. اما بنظر خودتان اگر دانش‌آموزی بیش از دو ساعت از روز را برای رفت و برگشت به مدرسه سپری کند یا انرژی برای درس خواندن و انجام تکالیف را دارد

مهم‌ترین پارامتر انتخاب مدرسه، نظر اولیاء و دانش‌آموزان


مسلما اولیاء و دانش‌آموزانی که چند وقت در آن مدرسه تحصیل کردند بهترین میزان برای سنجش مدرسه هستند. شاید پارامترهای ریزتر یا مشکلاتی را مطرح کنند که صحبت درباره آن‌ها در این مقاله مدارس متوسطه اول تهران نمی‌گنجد. بنابراین بهترین کارشناسان برای رتبه‌بندی یک مدرسه، دانش‌آموزان و اولیاء آن مدرسه هستند. فقط نکته مهم این موضوع بسنده نکردن به یک شخص است. و باید نظر اولیاء متعددی را در این باره بدانیم.

تصویر پایین نظر یکی از اولیاء در مورد معروف‌ترین دبستان تهران است. اما دقت کنید حتی همچین مدرسه‌ای هم دارای پارامترهای این اولیاء نمی‌باشد. پس در اتخاب مدرسه نهایت دقت را انجام دهید.
معرفی بهترین مدارس متوسطه اول تهران
با توجه به توضیحات مهم بالا حتما با ما هم‌نظر هستید، بهتر است ما به معرفی تمام مدارس متوسطه اول زیر نظر آموزش و پرورش استان تهران در دسته‌بندی‌های مختلف بپردازیم. سپس خود اولیاء با توجه به پارامترهای گفته شده مدارس خوب یا بهترین دبیرستان تهران برای فرزند خود را گلچین کرده و بعد از تحقیقات میدانی لازم اقدام به ثبت‌نام کنند.





:: برچسب‌ها: بهترین دبیرستان های تهران , بهترین دبیرستان تهران , بهترین مدارس راهنمایی پسرانه تهران , بهترین مدارس راهنمایی دخترانه تهران , بهترین دبیرستان های تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: