پدرخوانده‌های مدارس غیردولتی چه بلایی بر سر "عدالت آموزشی" کشور آورده‌اند!
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مصداق این ضرب‌المثل "هر چقدر پول بدهی، همون قدر آش می‌خوری" حالا در نظام آموزشی کشورمان به خوبی مصداق پیدا کرده است!

نظام آموزشی امروز کشورمان با رنگین‌کمانی از مدارس غیردولتی و خاص مواجه است که وجه تمایز آنها میزان "پول دریافتی‌" است و ظاهراً به همان میزان که پول می‌دهید، خدمات ویژه آموزشی دریافت می‌کنید!

آموزش و پرورش

مدارس غیردولتی و انواع مدارس خاص که هر کدام شهریه متفاوتی دارند بر اساس میزان هزینه دریافتی خدمات متمایزی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند؛ مثلاً مدارس غیردولتی که برای سال پایانی برنامه ویژه کنکور دارند، شهریه‌های 20 میلیونی یا شاید بالاتر دریافت می‌کنند و متناسب با آن خدمات ویژه کنکور را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

بهترین مدرسه راهنمایی پسرانه تهران

جالب است که نوع مشتریان و دانش‌آموزان این مدارس نیز بر اساس میزان شهریه و شهرتشان متفاوت است. مدارس غیردولتی لاکچری که فرزندان طبقات ثروتمند جامعه را جذب می‌کنند یا مدارس غیردولتی اسلامی با جذب دانش‌آموزان خاص که گاهی از میان طبقات قدرت هستند با شیوه خاص خود و در محیط تربیتی ویژه آنها را آموزش می‌دهند.

ویکی پدیا

مصادیق طبقاتی شدن آموزش

بیشتر قبولی‌های کنکور نیز از آن همین مدارس هستند که مخاطبان آنها از بین طبقات خاص جامعه‌اند و طبیعی است که این مدارس باتوجه به امکانات خاصشان در مقایسه با سایر مدارس از جمله سالن مطالعه و اردوهای نوروزی، خیلی بهتر از سایر مدارس در کنکور نتیجه بگیرند و این همین مسئله‌ای است که باعث تبعیض بین مردم و طبقاتی شدن آموزش می‌شود و بخشی از واقعیتی است که در مدارس تهران در حال وقوع است.

بهترین مدرسه راهنمایی دخترانه تهران

اما آنچه در این ماجرا می‌‌توان به آن پرداخت، دسته‌بندی‌های مختلف مدارس و جداسازی دانش‌آموزان، تأثیر آن در بازتولید نابرابری آموزشی و در نهایت ناکام ماندن دانش‌آموزان از طبقات پایین‌‌تر جامعه در چرخه رقابت و ورود به دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر و احتمالاً در آینده دستیابی به موقعیت‌های شغلی مناسب است

 





:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه راهنمایی پسرانه تهران , بهترین مدرسه راهنمایی دخترانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: