نوشته شده توسط : سهیل

۱۰ تکنیک آسان برای قبولی در امتحانات مدرسه
آیا دوست دارید تا امتحانات مدرسه را با موفقیت به پایان برسانید؟ ، اگر بله ، این مقاله برای شما نوشته شده و تکنیک هایی در آن ذکر شده است که با رعایت آنها می توانید به سادگی امتحانات مدرسه را با موفقیت پشت سر بگذارید و با نمره های خوب قبول شوید. همین طور این مقاله می تواند برای والدین نیز موثر باشد ، چرا که با مطالعه آن می توانند ، تکنیک های قبولی در امتحانات مدرسه را یادگرفته و به فرزندشان آموزش دهند.

۱-از قبل برای کلاس های درس آماده باشید!
آمادگی برای مدرسه
در همه ی کلاس های درس تمامی لوازم مورد نیاز از جمله: مداد فشاری ، خودکار ، پاک کن ، خط کش ، کتاب درسی و… را به همراه داشته باشید. سعی کنید قبل از رفتن به مدرسه ، وسایل کیف خود را چک کنید تا وسیله ای فراموش نشود. اگر وسیله ای را فراموش کنید ، قطعا” باید از دوستان خود قرض کنید ، که در این صورت دوستان شما اذیت می شوند و همین طور معلم شما نیز شما را بی مسئولیت در نظر خواهد گرفت.

۲-جزوه های خود را گم نکنید!
جزوات مدرسه
یکی دیگر از تکنیک های قبولی در امتحانات مدرسه نگه داری از جزوات سال های قبل است. تمام یادداشت ها و جزواتی که سر کلاس می نویسید را بر حس تاریخ مرتب کرده و از آن ها به خوبی مراقبت کنید. هرگز جزوه های خود را دور نیندازید ، حتی اگر آخر سال و زمان اتمام امتحان های مدرسه شما باشد. چرا که ممکن است در امتحان های بعدی که خواهید داشت ، مطالب آن ها ، برای یادآوری مطالب درسی گذشته مفید باشد.

در صورتی که در آخر سال جزوات شما به هم ریخته است ، سعی کنید ، آن های را مرتب کرده و داخل یک پوشه نگه داری کنید.

۳-همیشه تکالیف خود را انجام دهید!
تکالیف مدرسه
سعی کنید تمامی تکالیفی که از جانب معلم تعیین می شود را انجام دهید ، این تکالیف نمره دارند و می توانند به شما در امتحانات پایان سال کمک بسیار زیادی بکنند. همین طور انجام دادن این تکالیف باعث می شود تا درس را به خوبی یادبگیرید و از این طریق نیر برای امتحانات مدرسه آماده شوید. همین طور انجام دادن و تحویل به موقع تکالیف به معلم باعث می شود نمونه سوال پایه اول تا ذهنیت او نسبت به شما خوب شده و شما را فردی مسئولیت پذیر و متعهد در نظر بگیرد.

۴-همیشه در کلاس درس حواستان جمع باشد!
کلاس درس
یکی دیگر از تکنیک های قبولی در امتحانات مدرسه فراگیری درس ها در کلاس است. همواره سعی کنید در کلاس تمرکز و حواس جمع داشته باشید تا بتوانید درس های آن روز را به خوبی در سر کلاس فرابگیرید. در صورتی که در بخشی از درس های آن روز مشکلی دارید ، می توانید از معلم خود سوال کرده و مشکل را در همان لحظه بر طرف کنید. با این کار در امتحانات به راحتی با مرور می توانید دروس را به خاطر آورده و به جای مطالعه مفاهیم ، سوال حل کنید.

۵-چه روش مطالعه ای به شما کمک می کند؟
روش درس خواندن
روشی که با استفاده از آن می توانید بهتر دروس را فراگرفته و راحت تر به خاطر بسپارید را پیدا کنید. به عنوان مثال استفاده از حفظ آهنگی می تواند بسیار موثر باشد.

۶-مکانی مناسب برای درس خواندن داشته باشید!
مکان مناسب برای درس خواندن
درس خواندن در محیط های ساکت یکی دیگر از تکنیک های قبولی در امتحانات است. همیشه در محل هایی مطالعه کنید که درس خواندن در آنجا مناسب بوده و چیزی حواس شما را پرت نکند. درجایی که هستید ، کامپیوتر ، تلویزیون ، گوشی همراه و… را خاموش کنید ، تا بتوانید با آرامش و تمرکز بیشتری مطالعه کنید. در صورتی که صدای سایر اعضای خانواده شما را اذیت می کند ، از آنها بخواهید تا آرام تر صحبت کنند.

توجه داشته باشید که مطالعه در رخت خواب ، جلوی تلویزیون و جاهای پر رفت و آمد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۷-مسائل درسی را برطرف کنید!
مشکلات درسی
گاهی اوقات ممکن است مطلبی را به خوبی فرا نگرفته باشید ، در این صورت سعی کنید مطلب را چند بار بخوانید تا به خوبی در ذهن شما تثبیت شود. در صورتی که با مطالعه دوباره ، همچنان بخشی از مطالب برای شما مبهم است می توانید سر کلاس از معلم خود سوال کنید. همین طور استفاده از کتاب های کمک درسی نیز می تواند در یادگیری بهتر دروس به شما کمک کند.

۸-شب امتحانی نباشید!
حتما” دروس را در طول سال تحصیلی بخوانید و از جمع شدن آنها به شب امتحان جلوگیری کنید. به صورت کلی سعی کنید درس هر روز را در همان روز بخوانید و یا در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد ، حتما” دروس طول هفته را در پنجشنبه و یا جمعه دوره کنید. نمونه سوال پایه دوم با انجام این کار ، آمادگی بیشتری برای امتحانات خواهید داشت و در نتیجه موفق به کسب نمرات خوب خواهید شد.

۹-خواب و تغذیه مناسب داشته باشید!
یکی دیگر از تکنیک های قبولی در امتحانات مدرسه ، تغذیه و خواب کافی است. از زمان شروع امتحانات تا پایان آنها سعی کنید ، در ۲۴ ساعت حداقل ۸ ساعت خوابیده و همچنین تغذیه مناسب داشته باشید. با این کار بدن شما برای درس خواندن آماده تر خواهد بود و بهتر دروس را فرا خواهید گرفت.

۱۰-از سوالات امتحانی سال های قبل استفاده کنید!
در اکثر مواقع اگر از معلم خود درخواست کنید ، می توانید سولات سال های قبل را از او بگیرید. در صورتی که موفق به دریافت سولات سال های قبل از معلم خود نشدید می توانید از کتاب های کمک آموزش و یا کتاب هایی که سوالات امتحانی سایر مدارس را جمع آوری کرده اند استفاده کنید(توجه داشته باشید که در صورتی که امتحانات شما نهایی است ، سوالات به راحتی از طریق سرچ کردن در اینترنت قابل دسترسی هستند). حل کردن سوالات سال های قبل به شما کمک می کند تا با آمادگی بیشتری به جلسه امتحان رفته و با تمرکز بیشتری سولات را پاسخ دهید.

همین طور با این کار قبل از امتحان می توانید تقریبا” حدس بزنید که چه نوع سوالاتی در امتحان خواهند آمد.

در این مقاله سعی کردیم ، تکنیک هایی را به شما آموزش بدهیم که با استفاده از آنها به راحتی بتوانید امتحانات مدرسه را به خوبی پشت سر بگذارید. در صورتی که راجع به تکنیک های قبولی در امتحانات مدرسه ، سوالی دارید ، می توانید در قسمت زیر کامنت کنید تا پاسخ آن را تقدیم شما کنیم.

منبع: فارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ویژگی های یک مدرسه خوب را بدانید!
شاید شما هم در آستانه سال جدید تحصیلی به این فکر افتاده باشید که کدام مدرسه بهتر است؟ اصلا نکند مدرسه ای که فرزندم را در آن ثبت نام کردم آنطور که باید خوب نیست. نکند پایه های تحصیلی و تربیتی فرزندم در مدرسه ای نامناسب سست بنا شود؟ اگر هنوز فرزندتان را ثبت نام کرده اید و یا ثبت نام کرده اید و می خواهید مدرسه را بسنجید تا خیالتان آسوده شود، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این نوشته سعی داریم راههای برای سنجش یک مدرسه خوب به شما معرفی کنیم. پس :
مطمئن باشید هیچ مدرسه ‌ای وجود ندارد که تمام‌ خواسته های شما را تامین کند. نمونه سوال پایه پنجم ضمن این که در طول زمان طرز فکر و متدهای تربیتی تان تغییر خواهد کرد. مدارس را نیز افرادی اداره می‌ کنند که خود مدام در حال تغییرات فکری، مالی، جسمی و روانی ‌هستند. پس یک معیار ثابت برای مواردی که ممکن است تغییر کند در نظر نگیرید.

ـ شاید بد نباشد اگر هنگام تعطیل شدن مدرسه ای که در نظر دارید کودکتان را در آن ثبت نام کنید، بایستید و خارج شدن دانش آموزان را تماشا کنید. حالشان را بسنجید و ببینید به گونه ای به نظر می رسد که انگاراز قفس آزاد شده ‌اند یا حال مسافر سرخوشی را دارند که از سفر باز می‌گردند. همچنین از مسئولین مدرسه اجازه بگیرید تا داخل مدرسه را زمانی که دایر است، ببینید. به زنگ تفریح‌ و کلاس‌ ها توجه کنید. اگر با دلایل غیرموجه این اجازه را ندادند، وقت آن است که مرتب بودن اوضاع در آن مدرسه شک کنید.
اگر در راهرو دانش آموزانی را دیدید که از کلاس اخراج شده ‌اند و کسی به آنها رسیدگی نمی‌کند، مطمئن باشید این مدرسه روی هواست.

ـ در راهرو قدم بزنید. اگر صدایی از کلاس‌ ها بیرون نمی آمد و تنها صدای معلم‌ ها شنیده می شد، به این معناست که همه چیز دارد به بچه ها دیکته می‌شود و آنها را مثل سرباز بار می ‌آورند. اما اگر از کلاس ‌ها سر و صدای بچه ‌ها می آمد و کسی هم تذکر نمی داد، به این معناست که مشغول فعالیت های لذت‌بخش هستند.
ـ در پی آن باشید تا مدرسه ‌ای پیدا کنید که معلمانش علاوه بر گچ و ماژیک، با فیلم، نمایش، نقاشی، انواع کارهای دستی، کتاب، مجله و موسیقی هم برای یادگیری استفاده کنند.

ـ مدرسه‌ای پیدا کنید که فعالیت‌ در آن جمعی و گروهی باشد تا بچه ‌ها فعالیت انفرادی نداشته باشند و با هم رقابت نکنند. به این ترتیب یاد می گیرند کار تیمی چیست و در بزرگسالی چگونه باید با دیگران کار کنند.
ـ آزمایشگاه، کتابخانه و کارگاه را با دقت رصد کنید. این مکان ها باید محل کشف و فعالیت باشد نه یک فضای مجهز و بزرگ که در آن خبری نباشد و خاک بخورد.

ـ اگر روی تابلو اعلانات و دیوار اسم و عکس همه دانش آموزان بود، نشانه خوبی است. اما اگر تنها رتبه ‌های اول تا سوم را در معرض دید قرار داده بودند، به این معناست که فضا، فضای مقایسه‌ دانش آموزان است.

ـ تابلوی افتخارات مدارس متوسطه را به خوبی تماشا کنید. اگر تمرکزشان بر آزمون‌ های کمک ‌آموزشی ‌یا سهم شان از پذیرفته شدگان کنکور (آن هم بدون ذکر رتبه و دانشگاه‌) بود، از آنها بترسید. چرا که آنها دانش آموزان را ابزار رشد و ترقی خود می‌دانند.

منبع:پاپکو



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

روش های صحیح مطالعه قبل از امتحان

گام اول تنظیم برنامه درسی مناسب برای گذراندن موفقیت آمیز امتحان هاست. برنامه ریزی درست به دانش آموز کمک می کند تا وقتش را با دقت بین درس های مختلف تقسیم کند و از انرژی ذهنی خود بهترین استفاده را ببرد. برای مثال، می تواند برنامه ریزی خود را براساس وقت بیشتر برای درس های مهم تر نمونه سوال پایه پنجم و یا وقت بیشتر برای درس هایی که در آن ضعیف است، مشخص کند. بدیهی است بیشتر خواندن و تمرین کردن، علاقه و انگیزه دانش آموز را برای یادگیری بیشتر خواهد کرد.

 

هنگام برنامه ریزی برای مطالعه درس ها باید توجه داشت که از شیوه تک درسی استفاده نشود، زیرا نه تنها دانش آموز را زود خسته و بی حوصله می کند، بلکه سطح یادگیری او را نیز کاهش می دهد. به جای این شیوه بهتر است مطالعه سه، چهار درس را در برنامه روزانه خود بگنجاند. هر چه تنوع در زمان بندی درس ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری نیز دریافت خواهد کرد. همچنین دانش آموز باید به تناسب بین درس های انتخابی نیز توجه کند.

 

تمرین حل کردن ممتد و مطالعه کردن درس هایی که با عدد و فرمول سر و کار دارند یا درس های حفظ کردنی، روش موثری برای یادگیری نیست. ترکیب درس هایی مثل فیزیک، ریاضی، هندسه با درس های حفظ کردنی مثل تاریخ، جغرافی و ادبیات بهترین روش برای مطالعه محسوب می شود.

منبع: بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

باورهایی که موجب اضطراب دانش آموزان از امتحان می شود اغلب تصورها و نگرش های منفی و کاهش دهنده قوای ذهنی و انگیزشی هستند. برای مثال:

 

▪ اگر در امتحان قبول نشوم تمام اعتبارم را از دست خواهم داد.

▪ کاش اول سال درس ها را به طور کامل می خواندم.

▪ من یک بدشانس واقعی هستم و تمام سوالاتی که بلد نیستم، سر امتحان خواهند آمد.

▪ به طور حتم کمترین نمره کلاس نصیب من خواهد شد.

 نمونه سوالات پایه چهارم برای مقابله با چنین طرز فکرها و باورهایی، دانش آموز باید بلافاصله مداد و کاغذ به دست بگیرد و به نوشتن و خواندن درس هایش ادامه دهد. او نباید اجازه دهد که چنین تفکراتی مانع مطالعه و تلاش او برای یادگیری شود. به طور حتم، همین که دانش آموز مطلبی را بخواند یا مساله یی را حل کند، علائم نگرانی و اضطراب او کاهش خواهد یافت. او حتی می تواند به مقابله با این افکار برخیزد و در مقابل به خود بگوید، «من اکنون فقط باید به درس و تکلیفم توجه کنم و جایی برای منفی نگری و رشد افکار مخرب در ذهن ندارم».

منبع: بیتوته 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

اضطراب امتحان، حالت تشویش، نگرانی و هیجان ناخوشایندی است که اغلب دانش آموزان و دانشجـویان در ایام امتحانات بدان مبتلا می شوند. گاهی این اضطراب با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس نیز همراه می شود.

اضطراب امتحان، اضطرابی است که با خودپنداره ضعیف دانش آموز درباره توانایی های ذهنی اش شناخته می شود و موجب کاهش عملکرد او در روزهای پایانی سال تحصیلی می شود. میزان قابل قبولی از تنش و دلهره در زمان امتحان می تواند سیستم عصبی خودکار انسان را فعال کند و موجب هوشیاری بیشتر او برای کسب موفقیت در امتحان شود. دلیل اصلی این اضطراب همیشه کم کاری، تنبلی و یا عدم تسلط بر محتوای درس ها نیست، بلکه گاهی دانش آموزان موفق، با انگیزه و درس خوان نیز دچار آثار منفی اضطراب ناشی از امتحان می شوند. 

با حل کردن نمونه سوالات امتحانی پایه سوم به دانش آموز شما برای کسب نمره عالی کمک میکند.

بسیاری از دانش آموزان قبول دارند زمانی که دقیق تر و عمیق تر مطالعه می کنند اضطراب امتحان در آنها به حداقل کاهش می یابد. این امر نیز بدان دلیل است که هر چه درباره موضوعی بیشتر بدانند مهارت و اعتماد بیشتری نسبت به دانسته های خود پیدا می کنند. داشتن اعتماد به نفس در زمان گذراندن امتحانات به منزله امید برای موفقیت است. به طور حتم، این گروه از دانش آموزان با اتکا به تلاش و کوشش خود می توانند با آرامـش و آسـودگی سـر جلسـه امتحان بروند و آزمون شان را با کمترین دلهره و تشویش بدهند.

منبع:بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ترس از شکست و عدم قبولی در دانش آموزانی رشد می کند که فکر موفقیت و اول شدن، ذهن آنها را بیش از حد به خود مشغول کرده است.

 

با فرا رسیدن ایام امتحانات، نمونه سوال پایه دوم دلهره دانش آموزان هم شروع می شود. آنان در هر سن و سالی که باشند بازهم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند. گروهی از دانش آموزان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می شوند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند.

 

داشتن کمی اضطراب و دلهره در ایام امتـحانات امری طبیعی و معقـول است چرا که مـوجب حرکت و انگیـزه بچه ها برای یادگیری و موفقیت می شود. اما اگر این نگرانی به حدی برسد که تاثیر منفی بر روند آموزش روزانه آنان بگذارد و مانعی برای پیشرفت آنها شود، غیرطبیعی و نامعقول است. علت تشویش بیش از اندازه گروهی از دانش آموزان، عدم استفاده درست آنها از نیروی فکری - ذهنی شان است. آنها می توانند با کمی تلاش، برنامه ریزی و به کارگیری روش های گوناگون کاهش اضطراب موفقیت خود را در امتحان ها تضمین کنند.

منبع: بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

ذهن انسان برای اینکه مطالب مختلف را در خود ثبت و ضبط کند، نیاز به تکرار و تمرین دارد. دانش‌آموز در هر مقطع تحصیلی چند کتاب درسی دارد که هر کتاب هم از فصل‌های مختلفی تشکیل شده است. زمانی که دانش‌آموز برای اولین بار با یک مبحث آشنا می‌شود، بهتر است خوب درباره آن فکر کند، یادداشت بردارد، خلاصه نویسی کند و مطلب را درک کند. در قدم بعد، برای تثبیت مطالبی که یاد گرفته بهتر است سراغ حل نمونه‌سوال‌ پایه هفتم  و تمرین‌هایی برود که یادگیری او را عمیق‌تر می‌کنند.

مطالب درسی حفظی مثل تاریخ، جغرافیا و غیره به شدت فرّار و فراموش‌شدنی هستند. اگر یک‌بار آنها را بخوانید نهایت تا 10 روز در ذهن شما باقی می‌مانند. بعد به آرامی به فراموشی سپرده می‌شوند. مرور مطالب درسی کنار جواب دادن به نمونه سوالات متنوع، مطلب را به خوبی در ذهن دانش‌آموز ثبت می‌کند.

به طور کلی نمونه سوالات از لحاظ سطح دشواری به 3 گروه تقسیم می‌شوند:

  1. ساده؛ (متوسط رو به پایین)
  2. متوسط؛
  3. پیشرفته؛ (متوسط رو به بالا)

حدود 80% دانش‌آموزان از این 3 سطح استفاده کرده و نیازهای درسی خود را به خوبی برآورده می‌کنند. تعدادی از دانش‌آموزان نخبه سراغ نمونه سوالات بسیار پیشرفته یا سخت می‌روند که تقریبا 20% دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند. معمولا هدف از حل این سوالات موفقیت در آزمون‌هایی مثل المپیاد، قبولی مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره است.

نمونه‌سوالات از نظر نوع و تیپ، به 2 گروه کلی تقسیم می‌شوند:

  • نمونه سوالات تستی؛ انتخاب خوبی برای آزمون‌هایی مثل کنکور هستند.
  • نمونه سوالات تشریحی؛ برای آمادگی در امتحانات ترم اول و دوم، امتحانات نهایی و غیره استفاده می‌شوند.

بعضی از انتشارات خلاق دست به کارهای جالبی می‌زنند. مثلا نشر جویامجد برای دانش‌آموزان سطح بالا در درس ریاضی، کتاب ریاضی پنج گزینه‌ای را معرفی کرد. نمونه سوالات این کتاب شبیه به سوالات چهارگزینه‌ای هستند، فقط 1 جواب بیشتر دارند و برای دانش‌آموزان متوسط به بالا توصیه می‌شوند. یا نشرِ مهر و ماه، کتاب‌هایی تهیه کرده مخصوصِ شبِ امتحان و به آنها امتحانوفن می‌گوید. اسم جالب و خلاقانه‌ای است. موافقید؟ در ادامه بیشتر با شکل‌های مختلف نمونه سوالات آشنا می‌شویم

منبع: استاد بانک



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

مراحل روش مطالعه PQRST عبارتند از:
1-مطالعۀ اجمالی مطالب:
هدف در این مرحله نگاه سراسری به مطالب است؛ به‌گونه‌ای‌که در عنوان مباحث، تصاویر و بخش‌های مختلف تمرکز شود. توجه شود که هدف از مطالعه اجمالی مطالب، یادگیری صد در صد دروس نیست. کار شما در این مرحله، بررسی فهرست مطالب و سازمان دهی ایده‌ها است. برای این کار کافی است، عناوین و دو سه جمله اول هر پاراگراف را بخوانید. بعد از آشنایی با هر بخش، بخش‌های مرتبط با شماره گذاری مشخص کنید. آنچه در این مرحله مهم است درک موضوع مطلب، آشنایی با بخش‌های اصلی و فرعی آن و نیز ربط منطقی میان مباحث مختلف است.

 

2-پرسش از خود:
لازم است برای افزایش تمرکز و دقّت و سرعت در فهم مطالب پس از آنکه نگاه اجمالی به مطلب کردیم از خود بپرسیم که چه چیز از مطالب درک کرده‌ایم. سوالاتی که از خودتان می‌پرسید، باید بر اساس همان یکی دو خطی که مطالعه کرده‌اید، به علاوه دانش و سواد قبلیتان باشد.

3-مطالعۀ دقیق و جزئی:
در این مرحله باید مطالب را به‌طور دقیق و کامل با درک کلّیات و جزئیات بخوانیم. در حین خواندن مطالب باید در نظر داشته باشیم به سؤالاتی که در مراحل قبل در ذهن‌مان نقش بسته پاسخ دهیم. نمونه سوال حل کنید استفاده از تکنیک‌هایی مانند: نوشتن نکات مهم، خط کشیدن زیر نکات مهم، حاشیه‌نویسی (در یادگیری مطالبی که اهمیت چندانی ندارد مؤثر است)

خلاصه‌نویسی (نوشتن آنچه درک کرده‌ایم)، کلیدبرداری (نوشتن کلمه‌ای کوتاه و پُرمعنی که دیدن آن تداعی‌کنندۀ مفهوم جمله باشد) و دیگر تکنیک‌هایی که به یادگیری کمک می‌کند در این مرحله مؤثر است. باید توجه داشت که هیچ‌یک از این تکنیک‌ها به‌تنهایی برای یادگیری مؤثر کافی نیست.

 

4-تفکر دربارۀ مطالب:
در این مرحله باید به مطالبی که خوانده‌ایم فکر کنید و دانسته‌های خود را از نظر معنایی به هم ربط دهید. تفکر در حین مرحلۀ خواندن و نیز پس از آن مؤثر است. در این مرحله باید مطالبی که خوانده‌اید را به‌ یاد آورید و اگر مطلبی را به یاد نمی‌آورید مجدد آن را مطالعه کنید. در پایان هر بخش مطالب را از حفظ بگویید.

5-مرور:
اگر می‌خواهید برای امتحان آسوده‌خاطر باشید لازم است موضوعات اصلی و نکات مهم در پایان هر فصل را مرور کنید , و نمونه سوال پایه نهم را تا از آموختن همۀ مطالب آسوده‌خاطر شوید.

دانش آموزان دوره ابتدایی میتوانند از روش ها و فنونی برای یادگیری بهتر درس علوم استفاده کنند که ما در مقال روش مطالعه علوم دبستان بطور مفصل به آن ها پراخته ایم.

مرجع:استاد بانک



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی مدارس برتر شیرزاد ظهر یکشنبه درآیین بهره برداری از دبستان ۶ کلاسه روستای " میخران" شهرستان آمل گفت، نیکوکاران برای ساخت این تعداد مدرسه در ۶ شهرستان مازندران بهترین دبستان پسرانه تهران که پیش بینی می‌شود تعدادی از آنها تا شروع سال تحصیلی آینده بهره برداری شود، بیش از ۵۰ میلیارد تومان درقالب خشت گذاری تعهد کردند.

وی همچنین به افتتاح ۲۲ طرح جدید اماکن بهترین دبیرستان دخترانه تهران  آموزشی، ورزشی و پرورشی درمازندران با ظرفیت ۱۲۹ کلاس درس به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳ شهرستان استان اشاره کرد وگفت، برای تکمیل، تجهیزو وافتتاح این طرح‌ها که بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد، بیش از ۶۷ میلیارد تومان در ۱۵ منطقه آموزشی  استان ازمحل اعتبارهای دولتی و مشارکت خیران هزینه شده است.

مشارکت مردم مازندران درطرح خشت‌گذاری آجر به آجر مدرسه

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، همچنین به اجرای طرح خشت گذاری آجر به آجر برای مشارکت همه مردم درساخت مدرسه دراستان درسال جاری اشاره کرد وگفت، اجرای این طرح از جمله طرح تحولی مشارکت‌های همه جانبه مردم در آموزش و پرورش است، که همه آحاد مردم می‌توانند حتی به اندازه خرید یک آجر به ساخت مدرسه سازی کمک کنند.

شیرزاد، از مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل به واسطه حضور جدی ومتعهدانه دانش آموزان، فرهنگیان واولیای دانش آموزان درطرح خشت گذاری آجر به آجر درساخت مدرسه قدردانی کرد وگفت، به واسطه همراهی ومشارکت همه جانبه مردم استان دراین طرح ملی، درارزیابی های انجام شده، مازندران در رتبه سوم کشوری قرارگرفت.

اجرای دهها طرح آموزشی و پرورشی درمدارس آمل

مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل هم دراین آئین از افتتاح دهها طرح آموزشی وپرورشی یک سال گذشته ازمحل اعتبارهای دولتی و نیز مشارکت نیکوکاران آملی دراین شهرستان خبر داد وگفت، مدرسه پوریان کلاکسرکه از مهمترین وبی نظیرترین طرح‌های آموزشی استان درچند سال گذشته بوده، دبیرستان مرحوم سعدی، دبستان خیرساز روستای میله، دو سالن ورزشی در مدارس، ساخت نمازخانه درمدارس بوران، ترک کلاً وزیباسازی وبهسازی دهها مدرسه ازجمله مهمترین این طرح‌ها بوده است.

عباس مرزبند، با تاکید براینکه اگرخواهان تاثیریادگیری بر دانش آموزان هستیم، باید توجه جدی به زیبا نمودن فضای آموزشی آنها داشت، افزود: هرانسانی درتلاش برای انتخاب زیبا وزیبایی هست وخوشبختانه در سال‌های اخیر با اختصاص اعتبارهای دولتی و نیز مشارکت خوب نیکوکاران درکنارآموزش وپرورش، به بسیاری از نیازهای دانش آموزان پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد، که با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور وتداوم حدود یک ساله بیماری کرونا، فعالیت‌های عمرانی درسطح آموزشی وپرورشی تعطیل نشده و افتتاح‌های خوبی درسطح شهرستان دراین مدت انجام شد.

شهرستان آمل با حدود ۴۲۰ هزارنفر جمیت، دارای ۴۵۰ مدرسه و حدود ۶۵ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی است.
منبع:خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/search?q=مدارس



:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مدارس برتر  نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با محوریت گفتمان بهترین دبستان پسرانه تهران  ایران قوی ناظر به گام دوم انقلاب امروز با حضور وزیر  بهترین دبیرستان دخترانه تهران آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام حاجی‌علی‌اکبری، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  مراسم اظهار کرد: انسان در میان موجودات از حیث توانایی بالقوه از ناتوان ترین موجودات است که باید در طی دوران برای زندگی بهتر به کسب مهارت بپردازد.

وی گفت: مسئولیت نظام تعلیم و تربیت افزایش توانمندی انسان‌هاست، اما این توانمندی‌ها تحت تاثیر تحولات تغییر پیدا می‌کند. برخی توسعه را این‌گونه تعریف می‌کنند که ملت در مقابل شرایط متفاوت و تکانه‌ها و فشارها، پایداری و ایستادگی داشته باشد. در جریان انقلاب اسلامی این توانایی حاصل شد و درک آن توسعه پیدا کرد و نیز عرصه ارائه این توانایی‌ها فراهم شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: انقلاب در جمهوری اسلامی به یکباره دانش‌آموزان را از پشت نیمکت مدارس به صحنه گردان جامعه تبدیل کرد، البته دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف قابل توجه است اما نسل را با حیطه‌هایی آشنا کرد که به بالندگی نسل نو منجر شد. لذا با کمک این پایداری، دانش آموزان از پشت نیمکت‌های مدارس صحنه‌گردان انقلاب اسلامی شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفهوم پایداری و ایستادگی از حیث اینکه نسل جدید را با مفاهیم و عرصه‌هایی آشنا و به آن وارد کرد که کمتر در گذشته به آن‌ها توجه می‌شد و این‌ها به افزایش توانمندی نسل آینده کمک می‌کرد. اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار بر جوانان تاکید کرده‌اند، نشان می‌دهد این قشر در تعمیق هویت ایرانی اسلامی تعیین‌کننده هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان ما با توجه به این ویژگی‌ها و اهتمام به توانمندی‌ها می‌توانند نقش‌آفرینان موثری باشند، وقتی فهم جامعه از آینده و دنیا و مناسبات حاکم بر دنیا تغییر می‌کند به تبع توانمندی‌های دیگری ضرورت پیدا می‌کند. تلاش ما این است برنامه‌های درسی و سرفصل‌ها توانمندی‌ها را بیش از پیش تقویت کند، اما یک راه میان‌بری هم وجود دارد و آن ظرفیتی است که تشکل‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی برای تقویت توانمندی‌ها به وجود آوردند.
https://www.mehrnews.com/news/5136103/برنامه-های-درسی-را-بیشتر-تقویت-می-کنیم



:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()